Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Africa in Portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Africa in Portret

Gisteren waren er verkiezingen

Vandaag is er evenwel nog niets veranderd

Maar wij werken aan de toekomst.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Re: Africa in Portret

Yup.. children are our future... hoewel ik hier wel eens twijfel als ik mijn kids zo bekijk hahaha.

Goed in beeld gebracht hoewel ik no 1 en 2 erg flets vind. De lucht is ook overbelicht en het water helt nogal over naar links.

No3 daarentegen is HEEL mooi
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Heel knappe fotos met veel kleurtjes en contratsten en kinderen zijn altijd en overal een prachtig onderwerp, spontaan niet gemaakt zoals zoveel fotos die we hier zien.

Groetjes
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Goed in beeld gebracht hoewel ik no 1 en 2 erg flets vind. De lucht is ook overbelicht en het water helt nogal over naar links.
        Kan je héél kort ook even vertellen hoe je die overbelichte lucht mooi afrikaans blauw kan fotograferen ?

I loooooooooooooooove AFRICA !!!!!!!!!!!!
        Nikon D70... Panasonic DMC-TZ3...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgeuens Bekijk bericht
          Kan je héél kort ook even vertellen hoe je die overbelichte lucht mooi afrikaans blauw kan fotograferen ?
          Goed belichten En een goede witbalansinstelling.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Goed belichten En een goede witbalansinstelling.
            Nee,

Volgens mij zijn dat oude kodachroomkes die ingescand zijn.

Mooie oude beelden Henri.
            Last edited by beauceron; 30 oktober 2006, 18:39.

Comment

Die nummer drie is werkelijk een prachtig opgebouwd beeld. Die piramidevormige groep kinderen en de opening tussen de begroeiing net achter de 'top'...

Dat is een wereldfoto Henri, mijn complimenten voor je scherp oog!
              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
              www.sylviehuybrecht.be

Comment

De 'zogenaamde' belichtingsfoutjes storen mij niet het is de impressie van het moment dat telt.
                Eigenlijk zou er onder de fotografen een nieuw ras impressionisten moeten onstaan die meer oog hebben voor de essentie van een beeld dan voor de techniek, tja Monet, Manet, Renoir en nog enkele anderen hadden het ook niet gemakkleijk in hun tijd.

Groetjes
                Spogy
                Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

3de heel knap!
                  één en twee lijken me eerder "in de rapte" gedaan.
                  derde lijkt (?) meer doordacht en preciezer.
                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy Bekijk bericht
                    De 'zogenaamde' belichtingsfoutjes storen mij niet het is de impressie van het moment dat telt.
                    Eigenlijk zou er onder de fotografen een nieuw ras impressionisten moeten onstaan die meer oog hebben voor de essentie van een beeld dan voor de techniek, tja Monet, Manet, Renoir en nog enkele anderen hadden het ook niet gemakkleijk in hun tijd.

Groetjes
                    Spogy
                    Voel me zeer gevleid met de term "impressionist". Dank jewel.
                    Kan jij misschien in mijn hart kijken?
                    Ook oprechte dank aan alle bezoekers voor hun beoordeling.

Henri

Comment

hmmmm... Afrika .... Heb zelf 2 jaar in kenia gewoond ! En veeeeeeeeel foto s gemaakt ! Zal u zeggen dat het niet simpel is met die zon om geen overdreven wit te verkrijgen ! Witbalans .... vergeet het , heb het ook geprobeerd ! UV lens .... helpt ietsje maar doet nu ook geen wonderen. Poleroid lens..... verlies je veel van je kleuren mee... oplossing.. GEEN!
                      Heb ook vanalles uitgeprobeerd. Maar je kan wel je zoeklens richten in de hemel... past je toestel zich daar aan ! En dat hielp ook wel een beetje -)))

Beste is gewoon foto s maken tussen 6 en 8 uur s morgens en tussen 16 en 18 uur s namiddags ! M.a.w. voor en na dat de zon helemaal boven uwe koppeke staat.

Als je mijn foto s eens wilt zien van kenia ! Surf gerust eens naar mijn space op msn : http://kurdy2005.spaces.live.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                        Die nummer drie is werkelijk een prachtig opgebouwd beeld. Die piramidevormige groep kinderen en de opening tussen de begroeiing net achter de 'top'...

Dat is een wereldfoto Henri, mijn complimenten voor je scherp oog!
                        eerste wat mij opviel, mee eens dus.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heel mooie reeks.
                          Zal wel een plezant moment geweest zijn om zo'n hoop te trekken.
                          I put the sexy in dyslexia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
                            Heel mooie reeks.
                            Zal wel een plezant moment geweest zijn om zo'n hoop te trekken.
                            Niet enkel plezant maar vooral zeer dankbaar! ...zolang die kinderen niet ingezet worden om de belangen van Warlords te behartigen.

Henri

Comment

Ja Afrika. Daar ben ik ook mijn hart verloren.
                              Mooie foto's met de derde als topper
                              Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                              X