Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste studiowerk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste studiowerk

    Voor de fotograaf toch in ieder geval, Nathalie heeft zelf ook heel weinig studio-ervaring, het was een leuke middag

    2x lowkey geprobeerd





    en nog eentje met normale belichting met softbox ('k had die mss beter niet in deze reeks laten zien?)




    Bij de eerste vind ik het wat spijtig dat ik deze op 28mm getrokken heb (vertekening => grote arm) maar er was niet zoveel ruimte, hoewel het met wat moeite ook wel met iets meer zoom gelukt was, ach ja, gebrek aan ervaring zeker

    Ze zijn allemaal bewerkt met 'glamour (hier eens ergens op de site gevonden), ben benieuwd wat jullie ervan gaan vinden, ik ben er eigenlijk wel redelijk tevreden mee, ik hoop dat het model dat ook een beetje is

    Aja: iemand tips om zo'n modelfoto's goed om te zetten naar z/w? Als ik dit doe zoals meestal met channelmixer dan komen bvb de rodere lippen veel te licht uit...

    Groeten,
    Koen
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

  • #2
    Re: Eerste studiowerk

    Voor een eerste keer is het zeker niet slecht, maar goed is toch anders

    Foto 1:
    Door de belichting volledig aan één kant te zetten zonder te werken met een reflectiescherm aan de andere kant, en door de hoek van het hoofd en de redelijke grote neus van het model kom je met een wel zeer grote en zware zwarte partij te zitten op haar gezicht, waardoor het grotendeels niet zichtbaar is.

    Foto 2:
    Het licht valt wat ongelukkig op haar handen waardoor haar linkerhand eruit ziet als een serieuze afwijking... Een soort spitslopende arm waarvan de helft van de arm geämputeerd of minstens serieus misvormd lijkt.
    Die grote oorbel die dan weer oplicht uit het niks komt enigszins ook raar over.

    Foto 3:
    Hier is het licht IMHO veel te hard en onregelmatig. Daarbij komt er nog eens dat er een schoen uit haar hoofd groeit.
    Als je beweert op alle beelden een glamourbewerking te hebben uitgevoerd kan ik enkel maar het volgende concluderen:
    - ofwel postte je de onbewerkte versie's
    - ofwel is er iets serieus mis met je glamourbewerking. Dat is het meest duidelijk in deze tweede en derde foto waar de acne van het model precies extra in de verf gezet wordt, wat ze waarschijnlijk zelf niet zo flatterend zal vinden als ze een beetje op zichzelf gesteld is.

    Kortom, het is een begin, maar je zal nog veel oefening nodig hebben. Laat je zeker niet ontmoedigen door m'n commentaar, maar eerder inspireren om naar de toekomst toe die fouten aan te pakken en er op te letten. Aan 'oohs' en 'aahs' zal je ook niet veel hebben als ze niet terecht blijken

    Mvg,

    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Eerste studiowerk

      Nee, zeker geen probleem mee, bedankt voor uw reactie, daar kan ik iets mee

      We hebben de kans nog een keer studio te doen voor er een foto moet afgegeven worden (denk ik toch), maar toch een paar bijvraagjes dan:

      In 1 heb ik bijna nergens zwart in het gezicht, wel donker, maar dit was de bedoeling, er stond wel een reflectiescherm, maar speciaal tamelijk ver weg om enkel te zorgen dat er niet teveel donker dichtliep. Kan dit niet bij lowkey?(dat vind ik precies een van de mooiere belichtingen die je kunt doen met één lamp, maar ik hou zelf van vrij zware contrasten)

      bij 2: ja, idd nu zie ik het ook dat dat wat vreemd overkomt aan die arm, moet ik volgende keer op letten. Ik zie wel nog een oor op mijn scherm, maar dat is idd vrij donker, komt voor een stuk daar die glamourbewerking, daarvoor was het lichter, maar ik heb de indruk dat die vooral groen weglaat...

      Die voet: mja, er staat ook een stuk been op, maar idd, mss wat vreemd zo.

      Voor de rest: die glamour: ik heb zo'n standalone ding gebruikt van idImager en maar een laag %, maar ik ben er ook niet volledig uit of ik dat goed vind.

      Het valt niet mee volledig goed uit te lichten met één lamp vind ik, en dat was de opdracht... enkel reflectiepaneel mag als hulpmiddel.

      Aja, Nathalie is (voor zover ik weet) ook niet echt van plan om het te gaan maken als model, maar ik ben toch heel blij dat ze dit wou doen en volgens mij ook goed gedaan heeft!


      Laat maar komen verdere tips, dan kan ik ze tenminste toepassen, of toch proberen
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Re: Eerste studiowerk

        ga er niet zo ver op in, alleen de eerste vind ik gewoon de beste.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Eerste studiowerk

          Je post hier een eerste probeersel in de studio, en dan direct in "showcase" Je vraagt zelf om veel tips en raad te geven... dus eigenlijk had je deze foto's in "discussie" moeten plaatsen.
          Foto's 1 en 3 zijn veel te hard belicht. De zware slagschaduw is veel te nadrukkelijk en hard Ik begrijp wel waar je naar toe wou, maar dar is IMO niet gelukt. Het flatteert hier alleszins het model niet. Wel is de pose in foto 1 helemaal niet slecht.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste studiowerk

            Ehm, ik zit hier nog van in den tijd dat die forumonderdelen zelfs nog niet bestonden en zal er in't vervolg aan denken hoor, ik wou ze gewoon laten zien en daarbij evt nog wat tips krijgen...

            Ik denk met de meeste commentaar dat ik in de nabewerking het meeste verprutst heb, daarom even een linkje naar een orgineel (van de eerste foto)

            Groeten,
            Koen
            Last edited by oermens; 28 oktober 2006, 11:32.
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment

            Working...
            X