Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn zeer flexibel model

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn zeer flexibel model

Bedankt voor je complimenten over mijn foto's. De "verscherping" komt door het resizen, dit doe ik zeker niet express. BDsizer doet dit blijkbaar automatisch. Ik zal nooit mijn foto's verscherpen (tenzij het echt nodig is), liever te wazig dan te scherp, naar mijn mening ...

De HK waar je het over had vind ik persoonlijk ook heel mooi (heb 'm uitgeprint thuis liggen). Ik had trouwens durven zweren dat ik 'm hier ook al op BD gezet had, maar zie juist dat ik dat nog niet heb gedaan ... zal 'm direct eens in fotodiscussie zetten.
    http://www.dennisclaes.be

Comment

Re: Mijn zeer flexibel model

Bij opnames zoals in nr3 kan je een truc toepassen mits je flits krachtig genoeg is en je voldoende afstand kan laten ts model en plaats waar flits opgesteld staat. Let dan wel op vogende criteria:
      1. plaats flits op voldoende afstand t.o.v. model (3 à 4 meter)
      2. gebruik flits in eenvoudige uitvoering. Dus absoluut geen paraplu maa r wel kleine conische reflector. Bij gebruik van testverlichting zorg dat flitsbron en reflector bestopt worden door het lichaam van het model.
      3. doe zelfde controle i.v.m. flitsbevestiging (voet, driepoot, ophanging aan plafond, e.d.)
      4. indien belichtingsonderdelen toch nog zichtbaar blijven bedek deze dan met een zwart doek.

Je kan op deze wijze een perfecte contourfoto maken. Mits gebruik van frontale reflectiepanelen, in een hoek van 45° geplaatst aan weerszijden van model, kan je nog extra invullicht creëren op het model. Deze opstelling met slechts één lichtbron kan je een perfect portret opleveren, waarbij de lichtbron nog als extra haarlicht kan aangewend worden. En dit alles met één lichtbron en enkele reflectorpaneeltjes. Ik besef dat het onwaarschijnlijk lijkt en dat verkopers van studioverlichting dat absoluut gaan tegenspreken maar ik kan je garanderen dat het wel werkt. Met de firma waar ik ca 35 jaar voor gewerkt heb, hebben wij in de jaren 70-80 vele studio-info-sessies georganiseerd waarbij deze en andere werden aangeleerd.

Succes toegewenst. Je schrikt er niet van terug wat te proberen en dat is de beste leerschool.

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
      X