Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gentle feelings

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gentle feelings

Het idee vind ik prima, maar ik moet toch ook zeggen dat er iets moet zijn dat in focus is; ook al zou het een hekje op de voorgrond zijn. het is wel een foto die geschikt zou zijn voor de cover van een boek (wat Porochelt al aanhaalt), waar de titel dat kleine beetje scherpte zou brengen. Of als aankleding van 'iets'
    Maar op zich staand vind ik net niet.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Comment

mooi mooi mooi
      groetjes niky

Comment

De controverse die er rond is spreekt boekdelen,
        een foto die boeit maw!

Ik zou hem nog een beetje croppen aan de onderkant!
        Maakt het geheel nog iets meer 'gefocussed' op het prachtige
        lijnenspel waarop de nadruk hier ligt, net door de onscherpte!
        Nikon

Comment

Héél knap idee dat je misschien maar eenmaal kan toepassen...
          Maakt de foto dus héél bijzonder
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

Comment

Een foto met een bevreemdende atmosfeer; een foto ook, die onmiddellijk de aandacht trekt, én vasthoudt door zijn poëtische uitstraling.
            Een foto aan zee, maar niet de zee van Vlaanderen Vakantieland. Niet de zee op die stralende zondag 11 augustus 13:42 zoals onze digitale camera’s ons altijd zo precies kunnen aangeven, maar een tijdloze zee. De zee van Leon Spilliaert.

Een verlaten vochtig strand met twee figuren. Silhouetten bijna, maar gemoduleerd met genuanceerde grijswaarden. Feilloos in de ruimte geplaatst met een sterk diagonaal perspectief. Herleid tot eenvoudige vormen.

Tussen de protagonisten is geen interactie. Het kind staart naar de zee. Het meisje naar het kind. Wij, door de camera, naar het meisje (én het kind). Wie staart naar ons?
            Mocht het kind naar het meisje kijken zoals gesuggereerd door
            Oorspronkelijk geplaatst door Rhytmic Rikske Bekijk bericht
            ...al had ik zo iets van de tweede figuur (verste) had wat mij betreft met het gezicht naar ons toe mogen staan....
            dan zou dat herhalende van het kijken wegvallen.

De personen hebben geen gezicht. Daardoor is dit geen anekdotisch beeld van een bepaald moment, maar een universele en tijdloze sfeerschepping waarin iedereen zich kan identificeren.
            Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
            als ik naar deze opname blijf staren ... word ik zelf het meisje with the gentle feelings
            Als ik al een negatieve opmerking zou moeten maken, zou ik denken aan de weerspiegeling van het meisje die niet compleet is. Bovendien zou een iets verder gezichtspunt het perspectief nog versterken denk ik…

Voor mij hoort dit verstilde beeld, dat een indruk van tristesse oproept, zeker in de HOF.

Comment

24 x 9 x Ik sluit mij aan bij de meerderheid Zoals q-rio het zegt, vind ik prachtig geformuleerd.
              Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door q-rio Bekijk bericht
                Een foto met een bevreemdende atmosfeer; een foto ook, die onmiddellijk de aandacht trekt, én vasthoudt door zijn poëtische uitstraling.
                Een foto aan zee, maar niet de zee van Vlaanderen Vakantieland. Niet de zee op die stralende zondag 11 augustus 13:42 zoals onze digitale camera’s ons altijd zo precies kunnen aangeven, maar een tijdloze zee. De zee van Leon Spilliaert.

Een verlaten vochtig strand met twee figuren. Silhouetten bijna, maar gemoduleerd met genuanceerde grijswaarden. Feilloos in de ruimte geplaatst met een sterk diagonaal perspectief. Herleid tot eenvoudige vormen.

Tussen de protagonisten is geen interactie. Het kind staart naar de zee. Het meisje naar het kind. Wij, door de camera, naar het meisje (én het kind). Wie staart naar ons?
                Erg mooi verwoord, g-rio
                Nogmaals proficiat, joeri
                Een beeld dat op mijn netvlies gebrand blijft.
                mvg,
                Ludo V.

Comment

Allen bedankt voor de reacties.

Toch nog even dit.
                  Deze foto kan ook realiteit zijn. Stel je voor je brilglazen zijn aangedampt of de jeneverfeesten waren subliem enz.

Joeri
                  Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri Bekijk bericht
                    Allen bedankt voor de reacties.

Toch nog even dit.
                    Deze foto kan ook realiteit zijn. Stel je voor je brilglazen zijn aangedampt of de jeneverfeesten waren subliem enz.

Joeri
                    Misschien moet ik dan toch eens foto's gaan maken in die 'staat van zijn' <hik>
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dIggO Bekijk bericht
                      Da's heel goed mogelijk als de afstand van de fotograaf maar groot genoeg is tot deze twee onderwerpen. De verhouding tussen de twee afstanden van de onderwerpen tot de fotograaf wordt dan kleiner, zo ook het verschil in onscherpte...
                      Tuurlijk is da goed mogelijk, weet ik wel, maar deze foto is toch duidelijk niet met een tele gemaakt hé.
                      David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                        Tuurlijk is da goed mogelijk, weet ik wel, maar deze foto is toch duidelijk niet met een tele gemaakt hé.
                        Met de 50 mm 1.8 (manueel onscherp gesteld).
                        Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

Comment

Vind deze ook bijzonder, terwijl ik op totaal onscherpe foto's die zogenaamd kunst moeten zijn, nooit reageer, hier een bijzonder sfeertje, goed vast gelegd, moeder die naar haar kind kijkt, bekeken van een afstandje, mooi
                          Groetjes Christianne
                          Christianne's fotoweb
                          BD0243nl

Comment

Prachtig gewoon
                            't Is de eerste keer dat ik deze foto zie... en ik heb spijt dat ik ze niet eerder opgemerkt heb!!

Comment

Ik wilde een aantal dagen geleden ook al een reactie plaatsen op deze foto maar geraakte niet uit mijn woorden. Het is in elk geval een foto die boeit en mij boeit hij zeker !
                              Je zit er bij na te denken welke gevoelens er achter deze prent zitten. Ik vind de onscherpte een goede keuze met een knap resultaat als gevolg
                              Canon 30d + 28-135mm IS USM

Comment

Working...
                              X