Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afraid in the dark... [naakt]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afraid in the dark... [naakt]



    Model: J.S.
    Fotograaf: Ikke
    Licht: m'n nieuwe speeltjes

    Mvg,

    Frederic

  • #2
    Re: Afraid in the dark... [naakt]

    Van harte met de toys Maar dat licht kan nog iets beter hoor
    Niet de belichting opzich, wat die is goed. Ik denk alleen dat hij in PS een paar stopjes hoger mag. Hij komt er donker over. Of het zwart eromheen is iets te veel?

    ps.. heb je zo'n handbelichtingsmeter? Is echt een uitkomst bij dit soort foto's. Dan schiet je voortaan alleen nog op manueel

    Mooie pose, maar ik had graag iets meer detail in de linkervoet willen zien.
    Op naar de volgende.. ben ZEER benieuwd.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Afraid in the dark... [naakt]

      [QUOTE=MadMax;1144033]

      Mooie pose, maar ik had graag iets meer detail in de linkervoet willen zien.
      [QUOTE]

      Ja, ik ook! desalniettemin! Schitterend! Emotievolle, aangrijpende plaat!

      Grt, Nathalie

      Comment


      • #4
        Re: Afraid in the dark... [naakt]

        Ok, voor die ene keer dat ik es die quote uitprobeer, lukt het weer nie! Sorry Madmax!


        Ik volg dus de mening van Madmax

        Comment


        • #5
          Re: Afraid in the dark... [naakt]

          mooi, maar hier is toch een hele reeks van???
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Afraid in the dark... [naakt]

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            mooi, maar hier is toch een hele reeks van???
            grt,bouk.
            Ik hoor het al, Bouk gruwelt van spinnen, maar krijgt een kick van naakte mannen
            Niet panikeren, er komen er misschien nog wel. Maar had ik er meerdere bij elkaar gepost, dan zou ik de commentaar gekregen hebben dat m'n topictitel er niet bij past. Dit beeld is eigenlijk een alleenstaand beeld. Gewoon naar kijken en over nadenken

            Mvg,

            Frederic

            Comment


            • #7
              Re: Afraid in the dark... [naakt]

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Van harte met de toys Maar dat licht kan nog iets beter hoor
              Niet de belichting opzich, wat die is goed. Ik denk alleen dat hij in PS een paar stopjes hoger mag. Hij komt er donker over. Of het zwart eromheen is iets te veel?

              ps.. heb je zo'n handbelichtingsmeter? Is echt een uitkomst bij dit soort foto's. Dan schiet je voortaan alleen nog op manueel

              Mooie pose, maar ik had graag iets meer detail in de linkervoet willen zien.
              Op naar de volgende.. ben ZEER benieuwd.
              Wel 'Maxie'... Ik heb zo'n belichtingsmeter en heb die ook gebruikt. Bij 1/60ste meette ik op Iso 200 diafragma 11. Ik werk uiteraard manueel, maar belichtte bewust 2 stops onder, omdat ik vond dat het licht anders iets té hard was en m'n model iets teveel verlicht was om echt de donkerte uit te beelden.

              En misschien had ik voor de linkervoet beter een klein reflectiescherm gebruikt om die wat op te lichten. Maar ja, 't is nog allemaal nieuw voor mij. Het licht van moeder natuur was ik gewoon, maar m'n speeltjes zal ik ook gewoon worden, wees maar gerust!

              Groetjes,

              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: Afraid in the dark... [naakt]

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Wel 'Maxie'... Ik heb zo'n belichtingsmeter en heb die ook gebruikt. Bij 1/60ste meette ik op Iso 200 diafragma 11. Ik werk uiteraard manueel, maar belichtte bewust 2 stops onder, omdat ik vond dat het licht anders iets té hard was en m'n model iets teveel verlicht was om echt de donkerte uit te beelden.

                En misschien had ik voor de linkervoet beter een klein reflectiescherm gebruikt om die wat op te lichten. Maar ja, 't is nog allemaal nieuw voor mij. Het licht van moeder natuur was ik gewoon, maar m'n speeltjes zal ik ook gewoon worden, wees maar gerust!

                Groetjes,

                Frederic
                tja.. ik had het kunnen weten hehehe..Tuurlijk heeft ie een BM.
                Twee stops... dat is nog al wat, maar had ik het toch goed gezien

                Hoe heb je deze eigenlijk belicht? Met een plu of softbox of gewoon met de kale reflector?
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Afraid in the dark... [naakt]

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  tja.. ik had het kunnen weten hehehe..Tuurlijk heeft ie een BM.
                  Twee stops... dat is nog al wat, maar had ik het toch goed gezien

                  Hoe heb je deze eigenlijk belicht? Met een plu of softbox of gewoon met de kale reflector?
                  Ja, 2 stops is inderdaad wat 'k had in PS al wat aan de curve getrokken, maar 'k vond 't beste resultaat nog altijd zoals de opname zelf.
                  Ik heb deze enkel belicht met een grote rechthoekige softbox op de linkerkant, iets hoger dan het model, lichtjes schuin naar beneden gericht.

                  Groetjes,

                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afraid in the dark... [naakt]

                    Ik vind de belichting anders best geslaagd.
                    Een amateur maakt zich druk om scherpte
                    een professioneel maakt zich druk in de verkoop
                    een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afraid in the dark... [naakt]

                      Qua belichting zou een tegenlichtje " en plus " ( die een wit lijntje op het model maakt ) een grote verbetering zijn.
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afraid in the dark... [naakt]

                        sterk beeld , mooie belichting en voor mij heeft ie een hoge gevoelswaarde ;voor nog maar pas met je nieuwe uitrusting bezig te zijn , is dit resultaat alvast geslaagd maar ben natuurlijk benieuwd naar nog meer van je werk

                        Comment

                        Working...
                        X