Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leen in de villa

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leen in de villa

Kheb deze shoot gedaan nog voor die van Yens in de villa. Heel mooi model, maar bitter weinig goede foto's. Heel veel last gehad van schaduwen enz ... wat ik bij Yens wel beter heb opgelost. Ik denk dat deze zowat mijn beste zijn ... Wat denken jullie?

Deze heb ik expres een beetje gedesatureerd zodat haar ogen, lippen en haar hartje er wat beter uit komen.

Deze vond ik vooral mooi van lichaamsvorm, heel mooie lijnen.

Deze vond ik mooi omwille van die zwarte band die ze zo op haarzelf had gedrappeerd. Ook het feit dat ze zich wat vuil had gemaakt vond ik wel tof. (het was gefotografeerd in een donkere kelder, met alleen mijn externe flits die ik liet bouncen)

De rest van de shoot staat op photoshoot Leen maar zoals ik al zei: veel last van schaduw, versleten statief waardoor er een paar schuine tussen zitten enzo ... maar als iemand er daar tussen vind die hij/zij mooier vind dan degene die ik hier gepost heb, dan hoor ik het graag.

Ohja, de foto's zijn wel weer heel centraal, kweet het. Maar zoals ik al zei heb ik deze foto's genomen voor die van Yens. Bij Yens heb ik geprobeerd hem wat minder centraal te zetten.
    http://www.dennisclaes.be

Re: Leen in de villa

Zoals je al zelf zegt, de schaduwen zijn de grootste boosdoeners. De foto's in het donker (low-key) vind ik de mooiste van de ganse serie

Volgende foto vind ik een van de beste om eerlijk te zijn.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
    Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Yep, ik twijfelde nog of ik die er bij zou zetten. Het enige wat een heeeeeeeeeel klein beetje stoort is het feit dat haar kin er niet zo goed op staat.

De grote fout die ik in de villa heb gemaakt was het werken met een combinatie van bouwlamp en soms nog eens met flits er bij. Dan nog eens het daglicht dat binnenkwam via de grote ramen ... daarmee dat alleen die in de kelder een beetje fatsoenlijk waren.

Bij Yens heb ik dat opgelost door mijn bouwlamp thuis te laten, de rolluiken wat meer naar beneden te doen en niet rechstreeks te flitsen, maar altijd te bouncen op het plafond of een muur. Bij de foto's in de kelder was ik gelukkig op dat idee gekomen, maar spijtig genoeg was het toen al bijna het einde van de shoot. Ach ja ... al doende leert men natuurlijk. Leen was alleszins content over de foto's.

Comment

Ik dacht meer aan zoiets

(Vluchtige bewerking, het wit is wellicht iets té, maar de storende vlekken in het gezicht zijn in elk geval weg)
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Mooie meid!
          Staat veel voor uw lens he!

Groeten
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Ja, maar die vlekken hoorden er eigenlijk zo' n beetje bij. Nu ja ... op deze foto mochten ze idd wel weg, maar als je de ganse reeks ziet, dan zie je dat ze beneden in de kelder naast de boiler staat. Ze had dan wat make-up over zich gesmeerd om zich wat vuil te maken.

Leen heeft inderdaad al een paar keren geposeerd. Dit was de vierde keer en er staan nog 2 shoots met haar te wachten ... Maar voorlopig neemt ze even pauze.

Comment

Om je eerlijk de waarheid te zeggen vind ik de foto's niet echt fraai. Helemaal niet als ik ze vergelijk met de andere foto's die je op je site hebt staan.

Ik begrijp niet dat je op de ene foto zachte schaduwen hebt en op deze serie zo harde. Flits je in een studio met softbox of paraplu? Waarom dat dan niet meegenomen naar deze lokatie? Misschien stomme vraag hoor

Sowieso zou ik toch proberen om de flits dan los te koppelen en desnoods door een reflectiescherm heen te schieten om de schaduwen te verzachten. (die schermen van tegenwoordig zijn op 5 manieren te gebruiken).

Deze foto op je site vind ik wel heel mooi.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

De flitsers die ik gebruik in de studio zijn ten eerste eigendom van de studio, niet van mij en ten tweede zeker niet portable (heel oude en zware dingen).

De reden waarom ik op sommige zachte schaduwen had en op de andere harde was omdat ik soms met flits werkte en soms niet. Ik vond dat ze allebei zo hun voordelen en nadelen hadden (maar van geen één van de twee echt 100% content), dus wisselde ik regelmatig af.

Mijn SB600 werkt trouwens niet als slave (tenzij ik een SB800 bij koop), dus die kon ik niet loskoppelen.

Die foto die jij aanduidde vond ik ook heel geslaagd, alleen dat je daar duidelijk ziet dat de foto scheef staat. Mijn statief helt te ver, waardoor mijn foto's allemaal een beetje scheef staan. In de studio zie je dat niet zo hard, maar op foto's zoals die, waar je een deur of een stijl bij op hebt staan, zie je dat wel. Ik denk dat ik binnenkort eens ga uitkijken naar een nieuw statief ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454 Bekijk bericht
                  De flitsers die ik gebruik in de studio zijn ten eerste eigendom van de studio, niet van mij en ten tweede zeker niet portable (heel oude en zware dingen).

De reden waarom ik op sommige zachte schaduwen had en op de andere harde was omdat ik soms met flits werkte en soms niet. Ik vond dat ze allebei zo hun voordelen en nadelen hadden (maar van geen één van de twee echt 100% content), dus wisselde ik regelmatig af.

Mijn SB600 werkt trouwens niet als slave (tenzij ik een SB800 bij koop), dus die kon ik niet loskoppelen.

Die foto die jij aanduidde vond ik ook heel geslaagd, alleen dat je daar duidelijk ziet dat de foto scheef staat. Mijn statief helt te ver, waardoor mijn foto's allemaal een beetje scheef staan. In de studio zie je dat niet zo hard, maar op foto's zoals die, waar je een deur of een stijl bij op hebt staan, zie je dat wel. Ik denk dat ik binnenkort eens ga uitkijken naar een nieuw statief ...

ah.. nu snap ik het.
                  Zelf gebruikt ik nooit een statief. Altijd 70-200 uit het handje. En als een foto scheef is, kun je hem in PS ook een tikkie draaien En zo scheef staat ie nu ook weer niet dat het stoort hoor. Trouwens, bij dit soort foto's mag best het eea scheef staan.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Dennis,

De tweede foto (zw/w) vind ik zeer geslaagd, zowel qua expressie als belichting.

Doe zo verder....

Greetz,

The Fonz
                    Exactemundo!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht

Deze foto op je site vind ik wel heel mooi.
                      http://fotografie.dennisclaes.com/in...6&key=20&hit=1
                      Deze vond ik ook veel mooier. Het was mezelfs niet opgevallen dat hij scheef stond. Mijn ogen gaan toch alleen maar naar haar mooie gezicht.
                      I put the sexy in dyslexia

Comment

Working...
                      X