Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

@ the staircase

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• @ the staircase

Voilà ... hier één van de resultaten van een namiddag "shooten" met Dorien.
    In kleur is ze ook mooi, maar ik vond dat deze foto sterker overkomt in sepia .

foto gewist
    Last edited by dg; 17 september 2007, 18:42. Reden: foto gewist
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Re: @ the staircase

Sepia?
    Hier op mijn monitor is het niet sepia genoeg om sepia te zijn. Lijkt nu zwartwit met een tintje.
    Ik denk dat gewoon zwartwit mooier is, met wat meer contrast erin.
    En anders kleur.
    De foto zelf is wel leuk.

Was even op zoek naar de 'staircase', tot ik het kringelding ervoor zag staan.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Comment

Hemelse blik van een mooi model, de kleursetting ben ik niet zo weg van.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Persoonlijk zou ik de ogen wat lichter maken.
        Voor de rest een zeer mooie compo en omzetting.

groeten,
        Patrick

Comment

Goeie plaat hoor! Wel eens met Azrhrarn, gewoon zw of kleur. Ik vind het contrast wel prima eigenlijk, anders gaan je zwarten en hoge lichten dichtlopen... Misschien wat in de middentonen met curves spelen .
          Goed model goede pose.

groetjes,
          dIggO

Comment

Model, pose, ketting en scherpte helemaal goed voor mij. Idd twijfel ik ook een tikkie aan de kleurstelling, maar ik vind dit helemaal niet verkeerd hoor
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

zeer mooie foto maar idd die omzetting moet toch beter kunnen. model heeft ook de nodige uitstraling en alles er op en er aan. kwa compo zeker niets op af te keuren, 'k zou zeggen laat je maar es goed gaan als je zo een model voor de lens krijgt
              een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)

Comment

Ik begrijp écht niet waarom iedereen bezig blijft over die omzetting ...
                sedert wanneer bestaan er in sepia geen gradaties meer ?
                Ik bedoel, één man begint er over, en dan springt de rest (op MadMax na) blijkbaar gemakkelijkheidshalve op dezelfde kar.
                Vroeger, in de doka, was het toch net hetzelfde als in de PS-plugin die ik hiervoor gebruik.
                Een beetje meer of minder van het potje met de rotte-eieren-geur voor een fellere of minder fellere bruintint.
                Ik speelde al talloze foto's met deze kleurstelling uit op allerhande criteria, steeds met goede resultaten.
                Dus daar valt blijkbaar niemand van de jury erover.
                Het zullen hier dus weer de smaken zijn die verschillen zeker ?
                Voor mij blijft ie zo, ook al heb ik een zwart-wit versie (met veel contrast), en een kleurenversie.

Comment

Tijdelijk België geruild voor de mooie Provence (Frankrijk), en toch niet aan de verleiding kunnen weerstaan om BD te bezoeken (via internet café).

Weeral een leuk en mooi modelleke gestrikt,,,ge moet maar geluk hebben !!!
                  Goede pose en beeldopbouw,,,over de sepia-tint ga ik me niet uitspreken,,,dit omdat meningen en goesting verschillen.
                  Voor mij mag de foto gezien worden...
                  "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                    Voor mij blijft ie zo, ook al heb ik een zwart-wit versie (met veel contrast), en een kleurenversie.
                    Groot gelijk. Al moet ik zeggen dat sephia zeker niet mijn ding is bij modellen. Maar dit is dan persoonlijke smaak. De omzetting zelf is net zoals je zegt ook weer kwestie van smaak. En ze is zeker goed gedaan, al gaan sommigen liever anders zien.
                    Maar ja, er zal weinig anders zijn om opmerkingen te kunnen geven hé

Dus voor mij
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
                      Ik begrijp écht niet waarom iedereen bezig blijft over die omzetting ...
                      sedert wanneer bestaan er in sepia geen gradaties meer ?
                      Ik bedoel, één man begint er over, en dan springt de rest (op MadMax na) blijkbaar gemakkelijkheidshalve op dezelfde kar.
                      Vroeger, in de doka, was het toch net hetzelfde als in de PS-plugin die ik hiervoor gebruik.
                      Een beetje meer of minder van het potje met de rotte-eieren-geur voor een fellere of minder fellere bruintint.
                      Ik speelde al talloze foto's met deze kleurstelling uit op allerhande criteria, steeds met goede resultaten.
                      Dus daar valt blijkbaar niemand van de jury erover.
                      Het zullen hier dus weer de smaken zijn die verschillen zeker ?
                      Je hebt gelijk. Er zijn gradaties. Ik spui slechts mijn mening - die wellicht gekleurd is (!) door iemand die ik ken, iemand die foto's met de hue/saturation optie in PS alles grijs - uh, zwartwit maakt door de saturation-slider op 0 te zetten, en gemakshalve met de hue slider (color aangevinkt) een reeks foto's produceert van blauwtint naar geeltint naar roodtint, en ze vervolgens naast elkaar als aparte foto's presenteert.
                      Ik zeg dan; kies er een en voer die mooi uit.
                      Met alle respect (zowel voor de persoon in het bovenstaand relaas - als de TS, die struikelt over meningen), deze foto doet me denken aan een van die reeks kleurentintfoto's. Vandaar.
                      Als jij tevreden bent, is het goed. Daar gaat het tenslotte om.
                      Nogmaals, wellicht is mijn mening gekleurd... No hard feelings
                      meer over mijn fotografie is te vinden op
                      http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                        zwartwit maakt door de saturation-slider op 0 te zetten, en gemakshalve met de hue slider (color aangevinkt) een reeks foto's produceert
                        Hee dat is plezant ... die werkwijze heb ik nog niet eerder ontdekt .
                        Nee serieus nu, ik begrijp je volkomen Azhrarn, ik heb het ook al meegemaakt foto's te zien die me op een vergelijkbare manier aan andere werkjes doen denken.

Comment

Mooie compo, schitterende ogen, prachtig beeld.
                          Sepia, kleur of zw, ieder zijn mening.

Comment

Working...
                          X