Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valerie in lingerie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Valerie in lingerie

Ai ai ai... als ik dit zo lees, weten de meesten hier niet eens wat DOF is... hoe kun je dan fatsoenlijk over een foto oordelen.

Depth of Field: The zone, or range of distances, within a scene that will record as sharp ... It is one of the most creative and profound effects available to photographers.

DOF = Depth of Field. = Scherptediepte = het gebied in een foto dat scherp is.

In deze foto is de scherptediepte MINIMAAL (KLEIN/WEINIG/BEPERKT) geef het beestje een naam, wat trouwens HEEL mooi kan zijn in een portretfoto. Het onderwerp komt los van de achtergrond enz enz.

Kijk ook hier: http://www.dofmaster.com/dofjs.html
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

MadMax,

ik denk dat de fout hier geslopen is in "groot diafragma"
      namelijk dat vergeten wordt dat de diafragma aangegeven wordt met [één over] de waarde.

een groot diafragma = een wijd open gat = beperkte scherptediepte.
      een groot diafragma-getal = een klein gaatje = uitgebreide scherptediepte.

ik denk dat de TS wel weet wat hij bedoelt,
      maar zich gewoon vergist heeft in de verwoording.
      en dat de meesten hier dat net wél weten.

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
        Ai ai ai... als ik dit zo lees, weten de meesten hier niet eens wat DOF is... hoe kun je dan fatsoenlijk over een foto oordelen.

Depth of Field: The zone, or range of distances, within a scene that will record as sharp ... It is one of the most creative and profound effects available to photographers.

DOF = Depth of Field. = Scherptediepte = het gebied in een foto dat scherp is.

In deze foto is de scherptediepte MINIMAAL (KLEIN/WEINIG/BEPERKT) geef het beestje een naam, wat trouwens HEEL mooi kan zijn in een portretfoto. Het onderwerp komt los van de achtergrond enz enz.

Kijk ook hier: http://www.dofmaster.com/dofjs.html
        Inderdaad, ik bedoelde groot diafragma = KLEIN DOF
        Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
          je word wel naakt geboren
          dus waarom geen lingerie
          voor mij is het in orde (ook de keuze lingerie)
          achtergrond een ietsje pietsje meer, maar das elk zijn smaak
          Appels en peren.
          Naakt geboren ja, maar gekleed in de maatschappij. Je loopt niet in lingerie over straat, zonder daarover andere kleding te dragen.
          Laat niet af dat de fotograaf daar vrij in is - geef alleen mijn mening.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            MadMax,

ik denk dat de fout hier geslopen is in "groot diafragma"
            namelijk dat vergeten wordt dat de diafragma aangegeven wordt met [één over] de waarde.

een groot diafragma = een wijd open gat = beperkte scherptediepte.
            een groot diafragma-getal = een klein gaatje = uitgebreide scherptediepte.

ik denk dat de TS wel weet wat hij bedoelt,
            maar zich gewoon vergist heeft in de verwoording.
            en dat de meesten hier dat net wél weten.

mm
            Denk ook wel dat TS het weet. Ik lees alleen aan paar reacties waar DOF wordt gebruikt als 'mat' .. buiten dat heb ik barstende koppijn en een pesthumeur vandaag Maar je hebt gelijk.. 'de meeste' is wel erg overdreven en ik mag mezelf niet afreageren op anderen

Dit leest alleen een beetje raar, en krijg ik het klok- en klepelgevoel

1 -Heb je nog foto's van de shoot waar de achtergrond wat minder DOF is.

2- of beter: GROOT DOF = TEVEEL GE-PHOTOSHOP'ED

3- (...)met de achtergrond (iets dat minder DOF is)

Leuke is wel dat ik het modelleke en foto nog steeds mooi vind
            Last edited by MadMax; 26 september 2006, 11:53.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Denk ook wel dat TS het weet. Ik lees alleen aan paar reacties waar DOF wordt gebruikt als 'mat' .. buiten dat heb ik barstende koppijn en een pesthumeur vandaag Maar je hebt gelijk.. 'de meeste' is wel erg overdreven en ik mag mezelf niet afreageren op anderen

Dit leest alleen een beetje raar
              1 - Heb je nog foto's van de shoot waar de achtergrond wat minder DOF is.

2- of beter: GROOT DOF = TEVEEL GE-PHOTOSHOP'ED

3- (...)met de achtergrond (iets dat minder DOF is)
              Je moet het ook gewoon letterlijk lezen: dof, ofwel wazig (het is toch geen afkorting? Of wel )

Wat dacht je van deze: Welk filter in PS gebruik je om die achtergrond dof te krijgen?'
              Neem een finimal..
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                Wat dacht je van deze: Welk filter in PS gebruik je om die achtergrond dof te krijgen?'
                Neem een finimal..
                LOL.. wil je dat nooit meer doen als ik net een slok koffie neem... me hele toetsenbord zit onder...sjeeeess... dat kan er ook nog wel bij.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Nu zie ik het, ik heb wel een beetje geblurd, maar echt niet veel ...

Dit is de originele foto zonder blur ... zoveel verschil is er toch niet hoor ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt Bekijk bericht
                    Nu zie ik het, ik heb wel een beetje geblurd, maar echt niet veel ...

Dit is de originele foto zonder blur ... zoveel verschil is er toch niet hoor ...

Hi,

vind deze toch veel beter .. meer detail (oa. haren ...) ... komt natuurlijker over.
                    Ook niet meer dat "opgeplakt" effekt ..

Canon 40D + Lots of Glass

Comment

Ben eens benieuwd naar de reakties van de anderen ... Ik geef toe dat ik ook deze versie mooier vind!

Bedankt alvast aan iedereen voor de opbouwende kritiek. Hier leer ik telkens weer iets uit.

Comment

Kijk, als je over natuurlijk praat, is dit natuulijk. De haren hebben ook niet dat 'glow' effect. Complimenten hoor. Ik vind dit veel mooier.

(En nogmaals.. ik ben dus niet tegen bewerken. Ik bewerk nl zelf ook HEEL veel soms)
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

dit is inderdaad een betere en meer natuurlijke opname
                          Nikon materiaal

Comment

Deze foto is veel natuurlijker, model is prachtig
                            met zo te zien een héél ondeugend blik in haar ogen.

Prachtige foto

Comment

Heel mooie foto en ook ik ga voor de originele versie!

Btw mensen, het hoeft toch niet altijd voor de hand liggend zijn? Er zijn velen die lingerie proberen te fotograferen buitenshuis en ik moet zeggen dat dit zeker tot één van de betere hoort.

Heb al andere dingen gezien die veel goedkoper of nog minder logisch zijn dan deze.....

Daarbij haar gezichtje spreekt boekdelen

Comment

Working...
                              X