Heeel mooi ,
een vraagje van een beginner; komt dat 'soft' effect zo uit de camera, of is dit een bewerking achteraf ?
grtz,
Jurgen
(als ik zo vrij mag zijn hierop te antwoorden) Achteraf via bijv. Gaussiaans vergagen in PS.
Eerst zeuren dan de complimenten.
Ik vind de foto's erg mooi maar erg soft. Ik zou zelf de wenkbrouwen ook terugpoetsen. Het voorhoofd van je dochter op plaatje no1 is erg 'plastic' Ook vind ik de huidskleur van je zoon in no3 erg grijs overkomen.
Heeel mooi ,
een vraagje van een beginner; komt dat 'soft' effect zo uit de camera, of is dit een bewerking achteraf ?
grtz,
Jurgen
(als ik zo vrij mag zijn hierop te antwoorden) Achteraf via bijv. Gaussiaans vergagen in PS.
Deels waar - niet compleet.
Alleen gaussian blur is erg ruw; ik doe het volgende:
layer dupliceren
gaussian blur (afhankelijk van de sterkte gebruik ik zelfs tot 40pixels)
blending mode op "screen"
opacity op 80%
dubbelklik op de layer voor het venster "layer style"
verschuif de zwarte ruler in "blend if - this layer" (blending option default) tot ongeveer 30
alt ingedrukt houden en rechterdeel zwarte ruler verder schuiven tot bijvoorbeeld 200 (linkerdeel zwarte ruler blijft op z'n plaats - uitproberen tot effect naar wens is)
Daarna levels eventueel aanpassen en verscherpen op de manier die je gewoon bent..
Ik merk wel dat je het niet bij elke foto moet toepassen - hoogstens een fotoserie zoals ik bij deze heb gedaan. Succes.
Eerst zeuren dan de complimenten.
Ik vind de foto's erg mooi maar erg soft. Ik zou zelf de wenkbrouwen ook terugpoetsen. Het voorhoofd van je dochter op plaatje no1 is erg 'plastic' Ook vind ik de huidskleur van je zoon in no3 erg grijs overkomen.
Voor de rest prima van kwaliteit zoals altijd
Ja en nee. Natuurlijk een kwestie van smaak.
De wenkbrouwen zijn zo licht dat ze moeilijk zichtbaar zijn - zeker in een foto als deze. Ik heb de wenkbrauwen niet geblurred - afgezien van de hierboven genoemde bewerking.
Bedankt voor de feedback - en aan iedereen die gereageerd heeft.
Mooi namen van de kindjes, doet me denken aan de boeken van Jack Vance, de Lyonesse serie. De koning van Lyonesse heet Casmir en heeft een dochter die Suldrun heet. Suldrun ontmoet prins Aillas van een ander koninkrijk en samen krijgen ze een kind, Dhrun genaamd. Dhrun wordt echter in het geniep verwisseld met Madouc (eigenlijk een elfje) maar Casmir weet dat natuurlijk niet. Uiteindelijk worden Madouc en Dhrun verliefd op mekaar. Enfin, ik moet ze dringend eens opnieuw lezen maar ik mis nog deel 1 en 2 (deel 3 ondertussen kunnen kopen).
Op foto nr3 ziet Madouc er alleszins even speels uit als in het boek
Mooi namen van de kindjes, doet me denken aan de boeken van Jack Vance, de Lyonesse serie. De koning van Lyonesse heet Casmir en heeft een dochter die Suldrun heet. Suldrun ontmoet prins Aillas van een ander koninkrijk en samen krijgen ze een kind, Dhrun genaamd. Dhrun wordt echter in het geniep verwisseld met Madouc (eigenlijk een elfje) maar Casmir weet dat natuurlijk niet. Uiteindelijk worden Madouc en Dhrun verliefd op mekaar. Enfin, ik moet ze dringend eens opnieuw lezen maar ik mis nog deel 1 en 2 (deel 3 ondertussen kunnen kopen).
Op foto nr3 ziet Madouc er alleszins even speels uit als in het boek
"Aillas dreef op het maanloze tij.
Suldrun bracht hem tot leven.
Een plechtige echt ondernamen die twee,
om hun zoon het leven te geven."
Helemaal in de roos, Wim.
De namen van mijn kindertjes komen inderdaad uit die trilogie. En Madouc en Aillas doen hun namen zeker eer aan.
"Na verloop van tijd schonk zij het leven
aan een roodharig elfenmeisje dat zelfs
vanuit haar wilgentenen wiegje onder haar
gestikte dekentje van uilendons, de wereld
met een vroegrijpe betweterigheid bekeek."
De cursieve stukjes komen uit "Lyonesse I - De Tuin van Suldrun "
1 en 2, 1 en 2, 1 en 2, 1 en 2.
Schitterende portetten!
3 net iets overdone 4 me. Maar dan heb ik het alleen over de bewerking! Voor de rest ook een prachtige plaat! Proficiat!
Comment