Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het sprookje van het Lelijke eendje ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Het sprookje van het Lelijke eendje ...

wat uiteindelijk een mooie zwaan bleek te zijn kennen we allemaal . Daar moet ik een beetje aan denken bij Nancy
    Tussendoor even meegelift terwijl Fullator met Nancy aan het werk was. Als een echt model had ze dat direct in de gaten en keek om en om naar de lens van Fullator en van mij.

Greetz X.

Re: Het sprookje van het Lelijke eendje ...

prachtige foto's.
    goede omzetting naar ZW. ik denk zelfs dat de ZW versies beter zijn dan de kleuren.

't lachje en blik zijn eigen aan Nancy hee, prachtig vastgelegd.
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Voor mij is de tweede foto de beste: super pose, exact voldoende tekening in al dat wit.

De eerste foto is me wat druk en die achtergrond kan me ook niet echt bekoren. Verder is deze foto ook een beetje uitgebrand en misschien wat te grijs.
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Foto één is lekker speels en sensueel
        Allebei mooie foto's overigens. Foto 2 is ook mooi, maar één heeft dus mijn voorkeur

Comment

bij één vind ik ook de achtergrond te druk
          maar daar kan je bij zo'n snapshot niet veel aan verhelpen
          maar 2 is heeeel knap
          zo zacht en sensueel...
          'k vroeg mij al af hoe zo'n telelens zou presteren (als het deze was??)
          nu weet ik het

grtz
          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
          en ewa flitsspeelgoed

Comment

super de foto's van nancy

mvg glenn

Comment

Ik vind de omzetting toch niet zo geweldig. Ik vind ze véél te grijs.

De rest is

Comment

"goede omzetting naar zw/w" schijnt wel een standaardreactie te zijn. Iets dat eruit is voor de mensen het kunnen helpen... Ik vind het dus ook veel te grijs en te saai van omzetting. Hint: Russell Brown heeft zonet een nieuw b/w action pakket + filmpje op zijn site gezet.

Kwa ogen wou ik onlangs nog suggereren dat dit de weg is die Nancy op zou mogen gaan: nl subtiel toeknijpen, zodat haar teveel aan oogwit niet te zien is. Andere vinden dat mss mooi natuurlijk...

Ik ga oa daarom wel voor de eerste, al had ze blijkbaar nog vergeten een tennisbal van onder haar tennisrokje te halen...?

Comment

Hier komen de foto's ook redelijk flets over.Probeer eens een andere omzetting naar zwart-wit,zodat het echt zwart en echt wit is.En niet grijs en wit.

Grtz
                  <<Sallyp>>
                  Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Comment

Heb al geprobeerd ze wat te corrigeren, maar ik denk toch dat het best is terug van het origineel te starten. Ze mogen iets meer contrast hebben, en best ook doordrukken in de achtergrond. Zou de volgende keer ook iets meer letten op de schaduwen in het gezicht, zijn redelijk fel. Nu zie je dat niet echt, maar wel als je het contrast verhoogd.

Comment

Allemaal alvast bedankt voor de reacties en opmerking. Tips die ik nu krijg neem ik zeker de volgende keer weer mee
                      Ik bekijk de foto's nu op een ander scherm en hier komen ze ook idd fletser/grijzer over dan bij mij op mijn eigen scherm. Misschien thuis de brightness wat meer opschroeven ... Hier kijk ik overigens op een TFT scherm en thuis op een CRT.

Edit: contrast van dit scherm stond te laag dus al met al valt het nog mee

Greetz X.

Comment

meer contrast in de omzetting graag
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik wil nu niet dwars gaan liggen
                          maar vind hier de omzetting wel knap
                          "k vind dit echt bij Nancy passen
                          (mijn gedacht hé)
                          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                          en ewa flitsspeelgoed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                            Ik vind de omzetting toch niet zo geweldig. Ik vind ze véél te grijs.

De rest is
                            Dat is mijn gedachte ook. Flets en vlak. Ik gebruik altijd 'channel mixer' in CS2 om mijn foto's naar zwartwit te zetten. Soms zijn er verassende resultaten mee te verkrijgen, vergelijkbaar met de kleurfilters die we vroeger bij z/w negatieffilmpjes gebruikten om contrasten te 'bewerken'.
                            meer over mijn fotografie is te vinden op
                            http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JP Bekijk bericht
                              ik wil nu niet dwars gaan liggen
                              maar vind hier de omzetting wel knap
                              "k vind dit echt bij Nancy passen
                              (mijn gedacht hé)

Ge kunt de omzetting misschien wel knap vinden, maar ze is technisch NIET in orde. Het geheel is veel te grijs,,,,met contrasten en levels gaan spelen.

Foto 1 : Goede houding van model,,,,wel bovenaan ietsje van beeld afdoen.
                              Foto 2 : Jammer dat de handen zijn verminkt (te kleine crop)
                              Bovenaan is daarentegen weer teveel ruimte.

Mits deze kleine ingrepen zullen de foto's veel beter worden.
                              "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

Working...
                              X