Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leen het pechenmeisje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Leen het pechenmeisje

Oorspronkelijk geplaatst door hds Bekijk bericht
    Heb je de saturatie van het haar apart verhoogd of is het zo uit de camera gerold?
    Die verhoogde saturatie komt voort uit de overlays die ik meestal maak, dus twee keer dezelfde foto boven elkaar als het ware, die met elkaar versmelten. 't Is dus niet het haar apart, maar algeheel. Leen heeft uit haarzelf heel ros haar, 't is een natural red met een spierwitte huid.
    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

Comment

@ silvie, die L is ook niet mijn ding maar ik weet dat je er graag met werkt met letters in je foto...

maar de foto is wel erg knap !

Off-topic tekst verwijderd
      Moderator Hesy
      Last edited by Hesy; 14 september 2006, 20:07.
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

interessante foto. Ik had meteen het gevoel dat er een verhaal aan vasthangt. Het lokt bij mij een nieuwsgierige reactie uit over het wat en het waarom... en dat is wel leuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
          maar die rare bewerking over de gehele foto heeft ook maar weinig met fotografie te maken.
          Waarom niet...?

Als ze je een film zouden tonen gemaakt van enkel maar wat er met de camera gefilm is, zonder special effects, zonder geluidsband met muziek die op het juiste moment bepaalde sfeer opwekt in de film...enz, dan zal jij zeker de eerste zijn die zal klagen dat het een saaie film is!

@ Sylvie: weerom een prachtplaat vind ik !
          Je werkt graag met letters en tekst op je foto's...? Vooral verder doen dan!
          En wat dat naakt betreft... Je mag van mij gerust nog een stapje verder gaan hoor. Het is niet dat het naakt is, dat het meteen vrouwonvriendelijk is! Het is de manier waarop het gebracht is die bepaalt hoe vrouw(on)vriendelijk het is. Zelfs Michelangelo schreef geschiedenis met z'n naakte David... Waarschijnlijk omdat het het meest manonvriendelijke beeldwerk was ooit

Mvg,

Comment

Prachtplaat en die voorgaande opmerking over Iers type helemaal de sfeer van de foto ook voor mij zeker met al die groentinten erbij.
            Ik zou zegggen : stoor je niet aan één zure opmerking, maar als ik je werk bekijk ben ik er wel zeker van dat je dat sowieso niet doet.
            fotosite

Comment

Ik sluit me aan bij de meerderheid: prachtige foto.

Die L is zeer mooi geïmplementeerd, met de blik van het model alsof ze er zich van bewust is. Niettemin vind ik dat het maar weinig toevoegd en dat de foto beter tot zijn recht kan komen zonder.

Nog twee lilliputter-opmerkingen:

- de haarkrul van het model stoort een beetje.
              - het groen van de struiken is onderaan en links in het midden lichter van kleur en meer gesatureerd dan bovenaan en rechts.

Verder, zoals ik al zei
              Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

Comment

Ik vraag me af of je met dat lettertype stukjes tekst graag bewust moeilijker leesbaar houdt? Zoniet, zou ik toch eens met enkele andere fonts experimenteren om dat net een ietsje duidelijker te hebben in het vervolg. Moest ik hem zelf gemaakt hebben zou "een" mij irriteren, maar voor wat ik eerst zei kan ik ook inkomen, het mag er immers ook niet uitspringen; het moet precies goedzitten met zoiets.

Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
                Nu is het onderwerp overlapt door een stuk tekst, dat is nooit goed.
                Ik probeer niet meer dan 5 rolleyes per maand te gebruiken, en van die 5 krijg jij er:

Nog nooit horen zeggen "Alles mag! Zolang je het maar goed doet."...?

Bovendien creëert het hier mooi extra diepte dat helemaal niet "overlapt". Ik zie je straks nog beweren dat haar lichaam de struiken "overlapt"...

Comment

Sylvie,ik ben al een tijdje fan van je werk,en bekijk al je fotos met veel
                  aandacht,...is ook nodig, omdat het nooit geen eenvoudige fotos zijn!
                  Deze is ook weer een goeie, maar niet 100%,dit blijkt trouwens uit de uiteenlopende reakties,en zoek al een tijdje waarom dat zo is!
                  Eigenaardigheden zijn misschien dat die struikjes onbewust wat op canabis doen denken,en ook dat ze het blad dat ze vasthoud, dan weer meer op sla lijkt...en natuurlijk speeld de huidskleur van Leen ook een rol bij het lezen van de foto,alsook de blik die eigenlijk naar niets lijd....

De grote L vind ik wel harmonieus,en toch iets bijbrengen,het is ook je stijl hé!

Er is alleszins weer wat tijd ingestoken voor die foto af was.

Keep up the good work!

Grtz, Daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                    en ook dat ze het blad dat ze vasthoud, dan weer meer op sla lijkt...
                    Dat is het bovenstukje van haar lingeriesetje...

Mvg,

Frederic

Comment

Inderdaad Frederic,nu je het zegt!...Dus die lingerie lijkt op een stuk sla,en...zoals ik zij, de fotos van Sylvie zijn soms moeilijk te lezen hé!!!

Allez, ze hebben zelf een grappige inhoud nu!!

Grtz to Sylvie en Frederic.

Daniel.

Comment

Zalig gewoon, als het op deze manier kan, opbouwende commentaar geven en krijgen. 'k Heb weer eens goed gelachen met de cannabis en de verlepte sla

Bedankt toffe collega's
                        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                        www.sylviehuybrecht.be

Comment

Goeie foto en concept, laten zo

Comment

prima shot, de L is ook goed en zeker niet vrouwonvriendelijk !!!
                            Het is geen vulgair naakt, maar komt goed tot zijn recht, als het model niet erg vind om topless te gaan, zie ik nie in waarom dit vrouwonvriendelijk is.
                            Leef eens in 2006 he !!!

-M-
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

Comment

Héél mooi.

De dame ziet er teder uit en is net zo mooi als de plaat. ;-))

Met vriendelijke groet,
                              André Barnier
                              SONY DSC RX10IV 24-600mm
                              http://www.pbase.com/abarnier

Comment

Totaal geen vrouwonvriendelijke foto hoor, wel integendeel. Zeer integer gedaan. Dit meisje past ook erg goed in de omgeving met haar erg blanke huid en rode haren.
                                Over de "L" ben ik minder te spreken maar dat is een persoonlijke keuze van de fotografe uiteraard.
                                Mijn conclusie => Knappe foto
                                Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Working...
                                X