Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zinaida

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zinaida

Ik heb even getwijfeld als ik deze foto's nu in Showcase of ééntje in Fotodiscussie zou zetten. Ik vind ze op zich vrij mooi, maar aangezien ik op vlak van fotografie nog maar enkele dagen oud ben (eerste spiegelreflex is zaterdag aangekocht) is het misschien nog niets hoogstaands. Deze foto's zijn gewoon in auto-mode getrokken met een Nikon D70!
    Model is mijn nicht Zinaida.

Je mag nog gerust commentarieren over compo, techniek, ... aangezien ik nog véél bij te leren heb!

EDIT: Foto's wat aangepast met Photoshop, volgens mij heb ik een beetje té overdreven ;-)

- Camera Model: Nikon D70
    - Lens: Nikkor AF-D 70-300MM/4-5.6 62S 62mm
    - Sluitertijd: 1/400
    - Diafragma: f4.0

- Sluitertijd: 1/160
    - Diafragma: f4.2

- Sluitertijd: 1/160
    - Diafragma: f4.2
    Last edited by joghem; 24 juli 2006, 21:13.

Re: Zinaida

Voorkeur voor 2de,maar de d70 heeft beslist meer in zijn mars hoor.
    Leuk en spontaan model.
    Nikon d50+nikkor 18-55+tamron 28-75+nikkor 55-200vr+panasonic dmc-fz10

Comment

nr 2 is de "beste" toch wel even de scherpte in de gaten houden en de uitsnede mocht voor mij ook iets ruimer

Comment

3e is ook wel leuk, maar idd (net als mij zo nu en dan) deze 3 zijn toch wat onscherp.

Comment

Alvast bedankt voor de replies! Hoe zou ik deze foto's scherper kunnen getrokken hebben dan ? Ik was eigenlijk vrij onbewust wat foto's aan het nemen zonder echt een grote bedoeling. Het is geen fotoshoot, ofzo. Hoe zou ik meer uit de D70 kunnen halen ? (Getrokken met een 70-300mm lens)

Comment

Hoi en van harte welkom Nog een enthousiasteling erbij en gefeliciteerd met je toestel.

De foto's zijn heel leuk maar missen nog een hoop. Dat geeft niet want hoe meer je schiet hoe beter ze worden.
            Omdat je vragen hebt is het altijd handig om de fotos te voorzien van de EXIF. Iso diafragma sluitertijd enz. Dan kunnen de collega's hier nuttige info geven als je iets 'fout' gedaan hebt of niet snapt.

Ik mis vooral scherpte en contrast in je plaatjes. Model is trouwens wel heel leuk om te zien. Achtergrond is wat druk, maar dat is in een tuin al snel het geval.
            Heb je ze bewerkt in fotoshop? USM, Levels enz? Dat scheelt nl ook al een stuk.
            Ik las vandaag dat de meeste toestellen redelijk basic plaatjes (qua scherpte en contrast) afleveren omdat de huidige fotografen liever zelf sleutelen aan de foto's. De kant en klare camera's daarentegen leveren vaak al aangescherpte beelden af die 'meteen' bruikbaar zijn.

Kijk bijv. naar mijn bewerkte versie. Tikke levels aan de linkerkant omhoog en USM toegevoegd. waarde: 100-1-1
            De andere foto's heb ik ook eens bekeken in PS en die worden ook veel mooier. Over comp en uitsnede, laat ik me nu even niet uit.

(als ie wegmoet, moet je even een PB geven.)

Succes met je toestel en ik hoop nog meer van dit mooie model te zien

Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

@Madmax: Énorm bedankt voor de hulp, maar toch een paar reacties op wat je zegt :-)!

- Ik had de EXIF eigenlijk bewust er niet bij gezet omdat ik daar eignelijk niets aan had gedaan. De camera stond gewoon in automatische mode, dus dacht ik dat die EXIF niet veel uitmaakte, aangezien ik die toch niet zelf instelde!

- De foto's zijn nu bewerkt in Photoshop. Ze zien er natuurlijk pakken beter uit (ik denk wel dat ik er iets téveel mee gespeeld heb). Maar ik zou graag mijn foto's onmiddellijk een mooi contrast en een goede scherpte willen meegeven aangezien het nogal vermoeiend is om dat voor elke foto aan te passen! Kan je me hieromtrent ook wat tips geven, van hoe ik de foto's beter had kunnen trekken?

- Het model zit inderdaad snor! Ze had zelf niet echt door dat ze model stond, want ik was van iedereen wat foto's aan het trekken! Deze drie kwamen er (vond ik) toch al vrij mooi uit dus heb ik ze hier maar gezet. Als Zinaida nog zin heeft, kan ik nog wat meer foto's trekken van haar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joghem
                @Madmax: Énorm bedankt voor de hulp, maar toch een paar reacties op wat je zegt :-)!

- Ik had de EXIF eigenlijk bewust er niet bij gezet omdat ik daar eignelijk niets aan had gedaan. De camera stond gewoon in automatische mode, dus dacht ik dat die EXIF niet veel uitmaakte, aangezien ik die toch niet zelf instelde!

- De foto's zijn nu bewerkt in Photoshop. Ze zien er natuurlijk pakken beter uit (ik denk wel dat ik er iets téveel mee gespeeld heb). Maar ik zou graag mijn foto's onmiddellijk een mooi contrast en een goede scherpte willen meegeven aangezien het nogal vermoeiend is om dat voor elke foto aan te passen! Kan je me hieromtrent ook wat tips geven, van hoe ik de foto's beter had kunnen trekken?

- Het model zit inderdaad snor! Ze had zelf niet echt door dat ze model stond, want ik was van iedereen wat foto's aan het trekken! Deze drie kwamen er (vond ik) toch al vrij mooi uit dus heb ik ze hier maar gezet. Als Zinaida nog zin heeft, kan ik nog wat meer foto's trekken van haar!
                Helaas moet ik je dan teleurstellen. De instellingen die je in je cam kunt maken mbt tot contrast scherpte enz, halen het gewoon niet bij een klein beetje nabewerking.
                Maar wat is er zo erg aan om een foto na te bewerken zoals deze serie? Die paar minuten extra geven net de finishing touch
                FOto's zien er nu al beter uit , maar zoals je zegt, iets te

Ik ga nu mijn koffers sluiten en vertrek morgen vroeg om 0400. Morgen hoop
                ik weer online te zijn vanaf de andere kant van de wereld.

Tada...
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

leuke spontane opnamen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

één raad: fotografeer in P-mode om te beginnen en niet in auto-mode
                    en ga beetje bij beetje over naar A/S-mode en voor flits naar M-mode
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                    X