Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Stuk voor stuk sterke compo's. Er is echter 1 groot minpunt, nl. een gebrek aan SCHERPTE! ( of is dit bedoeld)
Grts JVG
Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24"
Stuk voor stuk sterke compo's. Er is echter 1 groot minpunt, nl. een gebrek aan SCHERPTE! ( of is dit bedoeld)
Grts JVG
hallo @janvangent
heb op alle 3 toch het contrast verhoogd ,(alleen op de ogen)
nr 2 had meschien iets meer mogen zijn!!!
ben toch bang dat mijn camera niet scherper kan,
heb zelfs spotmeting toegepast tijdens de schoot.
meer contrast ben bang dat het er niet mooier op wordt.
heel mooie look heeft het model en van de opnamen vind ik niet erg, dat ze niet berenscherp zijn, vind dit juist mooier.(camera misschien moeite met het wit),
grt,bouk.
Ik vind het 3 zeer sterke opnamen. Veel beter nog dan de vorige keer, maar ik twijfel eraan of je cam echt niet scherper kan of het misschien aan de bewerking of het verkleinen ligt.
Ik vind dit prachtige fotografie.
Heb je geen overzicht van je opstelling en/of gebruikt materiaal ?
Ik zoek namelijk mijn hobby in de winter ook te kunnen beoefenen.
Ik vind dit prachtige fotografie.
Heb je geen overzicht van je opstelling en/of gebruikt materiaal ?
Ik zoek namelijk mijn hobby in de winter ook te kunnen beoefenen.
hallo @Gigi\allemaal
voor dit heb je niet zo veel nodig! eerder de zomer dan de winter
heb ze buiten genomen iets te donker, zodat je ze later kunt bleeken
en als achtergrond gewoon keukenzijl, maar dan wel omgekeerd zodat de witte kant boven is
dat is alles (en een goed\mooi model )
Goede reeks, mooi modelleke met veel potentieel... maar ik vind persoonlijk (zoals aangehaald door sommigen) dat scherpte en contrast wat beter kan.
Hieronder een 5 seconden aanpassing in PSPX. (er is uiteraard wat kwaliteitsverlies door het opnieuw bewaren in jpg):
Als je deze aanpassing verwijderd wil zien, geef een seintje!
hoe heb\heeft uw dat percies gedaan
alleen contrast of hep je nog meer foefjes daar voor ?
maar toch raar dat je met de camera alleen niet de foto scherp genoeg krijgt
je moet dus eigelijk altijd bewerken wil je een foto haar scherp krijgen
hoor het graag.
maar toch raar dat je met de camera alleen niet de foto scherp genoeg krijgt
je moet dus eigelijk altijd bewerken wil je een foto haar scherp krijgen
hoor het graag.
grt frank
In DIT geval verkies ik toch de originele zij het wat onscherpere foto
JVG
Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24"
hallo @oVan
Frank,
In PaintShopPro versie X zit een nieuw paneel "Smart Photo Fix" waar je in 1 paneel zowel witbalans, helderheid, shadow, highlight, saturatie en scherpte kan bijregelen. Standaard stelt PSPX een aantal parameters in op wat gedacht wordt goed te zijn voor de foto, maar je past uiteraard naar believen aan. Je kan uiteraard hetzelfde bereiken in Photoshop en Elements, alleen moet je daar mogelijks op meerdere paneeltjes gaan aanpassen
Alweer knappe foto's vind ik hoor. Het is al zo moeilijk om mooie portretten te fotograferen (vind ik). Aan deze foto's merk ik dat ik nog veel te leren heb.
Comment