Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn allereerste fotoshoot in een fotostudio . . .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn allereerste fotoshoot in een fotostudio . . .

De allereerste keer, zowel voor het model als voor mij, allebei wat onwennig maar na een uurtje ging het er al stukken ontspannender aan toe....
    Bewust met schaduwen gespeeld, zeker bij de 2 de foto

Alle foto's gemaakt met de Fuji S3 Pro, f/8 - 1/125

Nikkor 50 f/1.4

Nikkor 85 f/1.4

Nikkor 50 f/1.4
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Re: Mijn allereerste fotoshoot in een fotostudio . . .

Ik ben geen studiomens, dus gefundeerde commentaar kan ik daar niet op geven. Maar wat ik wel vind, is dat de sharpening in foto 2 niet over de ganse foto mocht doorgetrokken worden. In het aangezicht enkel de ogen en wimpers sharpenen, en de rest zo laten (of zelfs wat blurren)...nu lijkt het gezicht op een maanlandschap, terwijl dat in foto 1 & 3 veel zachter is.
    Instagram | The RX1 Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oVan
      Ik ben geen studiomens, dus gefundeerde commentaar kan ik daar niet op geven. Maar wat ik wel vind, is dat de sharpening in foto 2 niet over de ganse foto mocht doorgetrokken worden. In het aangezicht enkel de ogen en wimpers sharpenen, en de rest zo laten (of zelfs wat blurren)...nu lijkt het gezicht op een maanlandschap, terwijl dat in foto 1 & 3 veel zachter is.
      Is dit dan beter ?
      Last edited by Franciskine; 18 januari 2007, 21:03.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Leuke serie en proficiat met de eerste shoot

Maar ai... nu ziet no2 er helemaal niet meer uit

Kun je een originele posten?
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

tweede erg goed hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
            Leuke serie en proficiat met de eerste shoot

Maar ai... nu ziet no2 er helemaal niet meer uit

Kun je een originele posten?
            De originele zal ik proberen te posten wanneer ik vanavond weer thuis ben . . .

Comment

What happened with her face?

Komt dit door belichting, font de teint, photoshop? Haar lichaam is mooi glad en absoluut niet droog, maar het gezicht lijkt echt droog...

Comment

Hey Francis,

Alleszins knap gedaan die eerste shoot!

Ik vind het spel met de schaduwen in nr 2 zéker gelukt
                Die foto heeft iets bevreemdends, beetje Sci-Fi look, beam her up Scotty

Doe zo verder!

Comment

Bij de 2e foto heb je idd een probleem met de huid.
                  Dit komt door dat de flitser te ver naar achter en te ver van het model staat.
                  Heb ik laatst zelf ondervonden in de studio ( zelfde probleem ).

Door de softbox dichter bij het model te zetten krijg je veel zachter licht ( dan moet je wel terug uw licht meten ). En zeker voor portretjes !
                  Door de flitser naar voor of naar achter te zetten krijg je meer of minder schaduw ( daarin kies je zelf he ).

Het enige voordeel dat je er aan hebt dat is dat je de indruk krijgt van " Ik heb toch een scherpe lens he !! "
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                    Bij de 2e foto heb je idd een probleem met de huid.
                    Dit komt door dat de flitser te ver naar achter en te ver van het model staat.
                    Heb ik laatst zelf ondervonden in de studio ( zelfde probleem ).

Door de softbox dichter bij het model te zetten krijg je veel zachter licht ( dan moet je wel terug uw licht meten ). En zeker voor portretjes !
                    Door de flitser naar voor of naar achter te zetten krijg je meer of minder schaduw ( daarin kies je zelf he ).

Het enige voordeel dat je er aan hebt dat is dat je de indruk krijgt van " Ik heb toch een scherpe lens he !! "
                    Voila, hier leer ik dus iets van bij, bedankt Lieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                      Voila, hier leer ik dus iets van bij, bedankt Lieven
                      En niet alleen jij Ik dus ook, goede tip!
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                      X