Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Andriana

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Andriana

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
    ... de neus vertoond wel een serieuse schaduw. Is hier geflitst geweest ?
    Natuurlijk is hier geflitst geweest ...
    maar als ik zie dat sommige fotografen er in de studio zelfs niet in slagen schaduwen te vermijden denk ik dat je in dit geval van een mug een olifant maakt, Nat.
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Ik vind de tegenovergestelde kijkrichting goed gevonden. Heel mooii
      gR djai
      http://www.djai.nl
      Konica Minolta Dynax 5D
      KM 35-70mm lens
      Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg
        Natuurlijk is hier geflitst geweest ...
        maar als ik zie dat sommige fotografen er in de studio zelfs niet in slagen schaduwen te vermijden denk ik dat je in dit geval van een mug een olifant maakt, Nat.
        iK moet je heel eerlijk bekennen dat ik een foto zonder schaduw helemaal niet mooi vind Het gaat meer om de hardheid ervan denk ik.

Blijft een prachtplaatje
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Natuurlijk moeten er schaduwen zijn, Madmax, ik bedoelde dat ook niet als verwijt naar sommige studiofotografen.
          Ik wil maar zeggen, als het in de studio mag, waarom dan zo erg vallen over een schaduwplekje op een beeld dat op locatie gemaakt is.
          Nat spreekt hier immers over een serieuze schaduw aan de neus, en dat is een overdreven uitspraak, voor wat er eigenlijk naast de neus van het model te zien is.

Comment

Oei oei. Niet zo hevig. Met het woord "serieus" bedoel ik de omvang. En het is hier ook de gewoonte om in dergelijke termen te spreken. Sorry als ik op je tenen getrapt heb.
            natwork.be

Comment

Maar nee, Nat, ik ben niet op mijn tenen getrapt, ik zou zelfs graag iets bijleren van je.
              Geef me eens een tip om deze foto gelijkaardig te maken, maar dan zónder die schaduw.

Comment

Ha ! Ok.
                Je begrijpt waarschijnlijk wel over welke schaduw ik het heb. Het betreft de afdruk van haar neus op haar linker wang.
                En uiteraard zijn foto's met schaduw "dieper" dan zuiver platgeflitste foto's.
                Een tip ? Graag ! Maar dat is moeilijk als je de omstandigheden niet kent. Je kan de schaduw korter maken door de flits te verplaatsen (maar in de richting van de fotograaf) maar dan is het zijdelingse flits effect weg.
                Een reflectiescherm rechts van de fotograaf, als daar natuurlijk plaats voor is.
                Bon, wij zijn ons nu aan het concentreren op dat ene detail, en heel deze discussie (nou ja) doet wat afbreuk van deze schitterende foto. Het viel mij alleen onmiddellijk op en dan blijf je er naar kijken...
                natwork.be

Comment

Prachtig beeld met die uitstraling in de ogen van het model.

Comment

zeer mooie foto TOP
                    Canon Eos 30D - Canon BG-E2 Battery Grip
                    Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

Comment

Ik treed de meerderheid hier volledig bij......zeer mooie opname en setup!

Greetz,

The Fonz
                      Exactemundo!

Comment

Om zo'n neusschaduw te voorkomen kan je 3 dingen doen, ofwel zet ge het model erges anders waar het licht niet van de zijkant op die neus valt of je kan zelf iets anders gaan staan, zodat je enkel (of meer) strijklicht hebt, dan valt de schaduw over de hele zijde van het gezicht, minder storend. Wat ook kan is een reflectiescherm nemen en de schaduw oplichten. Ik had hier persoonlijk liever iets meer schaduw gezien, nu ist zo'n flauw schaduwke, (maar niet storend imo).

En mensen die niet tegen schaduw kunnen, draai eens een modeblad open (een deftig modeblad, geen p-magezine ofzo hé) en bekijkt die foto's eens tegoei, er zijn weinig foto's schaduwloos hoor.

Comment

prachtige opname, met een mooi model en mooie locatie, super!!!

mvg, CanonChris
                          Beter 1 Lens op mijn camera, dan 10 in de winkel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                            Ik had hier persoonlijk liever iets meer schaduw gezien, nu ist zo'n flauw schaduwke, (maar niet storend imo).
                            Oorspronkelijk was die schaduw harder ...
                            maar ik heb hem wat lichter gemaakt .

Comment

Working...
                            X