En waar dat gemaakt is dat weten jullie ondertussen wel nietwaar !
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Bij de (agressieve) eendjes !
Collapse
X
-
-
Re: Bij de (agressieve) eendjes !
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457En waar dat gemaakt is dat weten jullie ondertussen wel nietwaar !
Heeft ze de smaak te pakken? Zaagt ze de foto's van uw lijf voor een volgende sessie..? Anders moet ik het doen
Ik krijg de indruk dat uw stijl is om zelden of nooit te croppen? Sommigen verdienen dat anders welLast edited by maGuy; 13 juli 2006, 14:25.
-
Model staat wel erg centraal en in dit geval pakt dat slecht uit.
De jurk komt bij mij erg grauw over en de manier waarop deze vastgehouden wordt maakt het er niet beter op.
De linker hand komt uit het niets.
De rechter arm lijkt door de houding en het licht dat op de hand valt een stompje.
De uitdrukking op het gezicht lijkt erg krampachtig.
De plaatsing van de voeten is uiterst ongelukkig. Het lijkt door de schaduw op de wreven alsof deze gerimpeld zijn.
De kleur van het gras is erg flets.
De ruïne is enigzins blauw uitgeslagen.
En helaas niets om dit alles in positieve zin te compenseren.Op een gave huid kun je niet scherpstellen
Simpele albumpjes
Comment
-
@MaGuy
Misschien moet jij het eens doen ja, want tot nu toe heb ik nog geen enkele foto gezien van U, enkel kommentaren.
Je hebt het jezelf absoluut niet makkelijk gemaakt he awacs. In fel zonlicht, de schaduwzijde van iemand proberen vastleggen. Door die moeilijkheidsgraad vind ik de foto geslaagd. Maar misschien de volgend keer minder moeilijke omstandigheden opzoeken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PorocheltModel staat wel erg centraal en in dit geval pakt dat slecht uit.
De jurk komt bij mij erg grauw over en de manier waarop deze vastgehouden wordt maakt het er niet beter op.
De linker hand komt uit het niets.
De rechter arm lijkt door de houding en het licht dat op de hand valt een stompje.
De uitdrukking op het gezicht lijkt erg krampachtig.
De plaatsing van de voeten is uiterst ongelukkig. Het lijkt door de schaduw op de wreven alsof deze gerimpeld zijn.
De kleur van het gras is erg flets.
De ruïne is enigzins blauw uitgeslagen.
En helaas niets om dit alles in positieve zin te compenseren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nat@MaGuy
Misschien moet jij het eens doen ja, want tot nu toe heb ik nog geen enkele foto gezien van U, enkel kommentaren.
En mijn uitspraak sloeg op het feit dat ik zelf achter een sessie zou gaan zagen, niet haar zelf fotograferen... (al is het wel een relatief "gemakkelijk model", hé ) Het minste ruimte dat je laat voor interpretatie wordt je verkeerd begrepen, maar "dat is het leven hé"
Oorspronkelijk geplaatst door PorocheltEn helaas niets om dit alles in positieve zin te compenseren.
Ik vind het een stijl van "We gaan lekker wat foto's trekken met nauwelijks of geen nabewerking" die veel mensen de al dan niet terechte indruk geeft van "Dat kan ik nu ook wel". Dat heeft als voordeel een soort van echtheid die ik ook wel kan appreciëren in deze nabewerkingstijden, zeker als er iets op te zien is Een mens zijn tijd is ook beperkt, dus als iemand gewoon maar de tijd neemt om het te delen (met fouten en al), dan is die in sommige opzichten slimmer dan de rest
En om één en ander te "compenseren" mogen er van mij nog 100 verschijnen in deze reeksLast edited by maGuy; 14 juli 2006, 06:49.
Comment
-
-
Bovendien hebben NK-foto's veel verborgen potentieel... Even een reflectieschermpke bijplaatsen doet soms al verschieten (gras wat te hevig mss )
[heb geriskeerd dat het goed genoeg was om uw sig erop te zetten hé, Noël Ik hoor het wel als ik het "nooit meer mag doen" en moet deleten... ]Last edited by maGuy; 14 juli 2006, 07:35.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maGuyBovendien hebben NK-foto's veel verborgen potentieel... Even een reflectieschermpke bijplaatsen doet soms al verschieten (gras wat te hevig mss )
[heb geriskeerd dat het goed genoeg was om uw sig erop te zetten hé, Noël Ik hoor het wel als ik het "nooit meer mag doen" en moet deleten... ]
Eenvoudig ,omdat je op het voorbeeld dat je laat zien de indruk krijgt van een overflitste tegenlichtopname . Ik wou gewoonweg de sfeer van het tegenlicht behouden en daarom mocht voor mij het gezicht wat donkerder.Last edited by Hesy; 16 juli 2006, 23:36.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457... Ik wou gewoonweg de sfeer van het tegenlicht behouden en daarom mocht voor mij het gezicht wat donkerder.
Comment
-
Rekening houdend met het felle licht, het model dat nog nooit geposeerd heeft, en de natuurlijke omgeving met pitbullganzen, vind ik het een prima plaat. Hoewel de bewerking van Maguy idd iets sprankelender is.
Ik zie qua opbouwende kritiek ook wel wat in de dingen die Porochelt aanhaalt, omdat ik ze ook steeds vergeet. Vooral dat handje. Daar heb ik in mijn shoots ook last van. Maar ja.. elke keer een beetje om op te letten en uiteindelijk zit het er zo ingeramd dat je het niet meer vergeet
Ik las laatst ergens dat die prof modellen ook zo getraind zijn dat die het zelf al in de gaten houden. De fotograaf kan niet alles zelf
Mooi natuurlijk plaatje voor mij en een mooi model. Ziet er uit naar meerGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maGuyIk denk dat er op zijn buitenopnames dikwijls vanalles is aan te merken, maar het wordt dan regelmatig wel gecompenseerd door een "topmodel" en/of een voor mij meer dan gemiddeld aantrekkelijke pose. Gezien uw objectiviteit(?) stel ik me dus geaardheidsvragen
Dat een heel aantal leden een foto d'office al fantastisch vinden enkel en alleen omdat ze het model aantrekkelijk vinden, is een publiek geheim. Toch zou ik het persoonlijk meer appreciëren mochten er meer mensen zijn die hun mening geven door gebruik te maken van hun hart en/of hoofd, eerder dan met hun...
seppuku.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door seppukuToch zou ik het persoonlijk meer appreciëren mochten er meer mensen zijn die hun mening geven door gebruik te maken van hun hart en/of hoofd, eerder dan met hun...
Maar imho heb je wél overschot van gelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seppuku. Toch zou ik het persoonlijk meer appreciëren mochten er meer mensen zijn die hun mening geven door gebruik te maken van hun hart en/of hoofd, eerder dan met hun...
seppuku.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door seppukuDat een heel aantal leden een foto d'office al fantastisch vinden enkel en alleen omdat ze het model aantrekkelijk vinden, is een publiek geheim. Toch zou ik het persoonlijk meer appreciëren mochten er meer mensen zijn die hun mening geven door gebruik te maken van hun hart en/of hoofd, eerder dan met hun...
seppuku.
- ik heb ook gezegd dat op veel van zijn buitenopnames een hoop kritiek is te geven (soms teveel om op te noemen, waardoor ik dat dan ook niet doe), en dus zeker bij deze foto zeg ik allesbehalve zomaar "waaaaw", vandaar mijn eigen versie.
- het onderwerp/model maakt nu eenmaal een heel belangrijk onderdeel uit van een foto (zelfs bij het overgrote deel der fotografen die mss denkt "objectief" te zijn, zie ik hier dikwijls).
"Ik zie dan ook niet in wat het al dan niet goed vinden van deze foto met geaardheid te maken heeft."
Toch zou ik het persoonlijk
Gezien de potentiële kwalitatieve commentaren hier hoogstens 10% van hoge waarde lijken te zijn, kan je evengoed "normaal" doen, humor gebruiken (blijkt ook verboden bij sommigen), er hier een forum voor amateurs van maken, en voor objectiviteit een streng ander forum oprichtenLast edited by maGuy; 15 juli 2006, 20:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door maGuyDan overzie je toch weer een aantal belangrijke details in mijn geval:
- ik heb ook gezegd dat op veel van zijn buitenopnames een hoop kritiek is te geven (soms teveel om op te noemen, waardoor ik dat dan ook niet doe), en dus zeker bij deze foto zeg ik allesbehalve zomaar "waaaaw", vandaar mijn eigen versie.
- het onderwerp/model maakt nu eenmaal een heel belangrijk onderdeel uit van een foto (zelfs bij het overgrote deel der fotografen die mss denkt "objectief" te zijn, zie ik hier dikwijls).
Sloeg dan ook op het feit dat de criticus helemaal niets zag om de gebrekkigheden te compenseren en m.i. dus essentiële delen van de foto onbeschouwd laat (of niet in zijn smaak vallen, ok; mijn reactie was dan ook een knipoog! (in de vorm van een tongetje )). Ik kan zelf zo'n objectieve kritieken allerbest appreciëren en zie ze hier veel te weinig (dus daar zijn we akkoord), maar vind dat er evengoed ruimte is voor zowel objectiviteit als "hart", wat ikzelf dan ook 9/10 doe.
We zijn hier nu eenmaal met een meerderheid waar dat blijkbaar minder belangrijk voor is, dus dat wordt vechten tegen de bierkaai, ook al ben ik het in eerste instantie met je akkoord. Voor mijn foto's zou ik ook een forum kiezen waar ik wist dat je "objectieve" comments krijgt van echte pro's, ipv mensen waarvan niet duidelijk is wat ze kunnen (zoals ik ) of die mekaar bewierroken omdat ze mekaar IRL kennen.
Gezien de potentiële kwalitatieve commentaren hier hoogstens 10% van hoge waarde lijken te zijn, kan je evengoed "normaal" doen, humor gebruiken (blijkt ook verboden bij sommigen), er hier een forum voor amateurs van maken, en voor objectiviteit een streng ander forum oprichten
In plaats daarvan had je beter wat "droog" geoefend met je gloednieuwe 350D zodat je ten minste wat fotookes kan tonen die mijn "bij de eendjes foto" in het niets laten verzinken !
By the way , ik ga morgen weer op pad met een "topmodel" ; dit keer iets minder textiel hi hi hi
Comment
Comment