Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kim@studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kim@studio

Zal rap even tussen de soep en patatten reageren... exif daar zal je niet veel uit leren, vrees ik. Die is voor iedere studiofoto omtrent hetzelfde...namelijk ISO 100, 1/125e en F8. Behalve die laatste F14. Maar zal zeker deze avond wat meer uitleg geven bij de laatste. Wordt vervolgd...
    Canon 6D

Comment

Prachtige serie, en een mooi model!!!

mvg, CanonChris
      Beter 1 Lens op mijn camera, dan 10 in de winkel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
        Plus dat ik denk dat James ook bedoelt, lampen, achtergrond, enz enz.
        Inderdaad, soort van "setup" tutorial zou ik meer dan op prijs stellen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH
          Download dit progamma eens ( IEXIF ) http://www.opanda.com/en/iexif/ dan komt er onder je rechter muisknop een super handig progammatje om de settings te bekijken.
          Thanks for the tip !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bombadil
            Zal rap even tussen de soep en patatten reageren... exif daar zal je niet veel uit leren, vrees ik. Die is voor iedere studiofoto omtrent hetzelfde...namelijk ISO 100, 1/125e en F8. Behalve die laatste F14. Maar zal zeker deze avond wat meer uitleg geven bij de laatste. Wordt vervolgd...
            Hou ongeduldig deze post in de gaten...wachtende op het...vervolg
            Enne, alvast bedankt voor de moeite.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71
              Hou ongeduldig deze post in de gaten...wachtende op het...vervolg
              Enne, alvast bedankt voor de moeite.
              Allez nog rap dan voor dat ik in mijne nest kruip. Frederic komt al aardig in de buurt.
              Wat hij zegt heb ik ook al eens geprobeerd, dus de flitsers achter het wiit achtergrond papier zetten. Aangezien ik maar over 300 W/s flitsen beschik en de rollen achtergrondpapier vrij dik zijn lukt dit dus niet.

Dus nu de echte set-up. het shot is gemaakt met 1 studio-flits 300 W/s op ongeveer 3/4 van zijn kracht met voor de flits een honingraat plus nog een kleppenset om het licht niet te zeer te verstrooien, nadeel is de lichtafval aan de rechterkant. De flitsers stond gewoon te hoogte van het model naar de achtergrond gericht. Om het wit spierwit te krijgen heb ik F18 gemeten op het papier en camera ingesteld op F14.
              Doordat de flitser vrij krachtig flitst, mijn studio lichtgrijs en mijn papier wit is weerkaatst het licht langs alle kanten... het is het weerkaatsend licht dat die doortekening van de haren geeft. Op het model had ik aan de voorkant nog amper F4.0 als ik het mij nog herinner, net genoeg om niet pikzwart te zijn.

Dit was het zo ongeveer denk ik... ik zou zeggen blijven experimenteren...
              Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bombadil
                Allez nog rap dan voor dat ik in mijne nest kruip. Frederic komt al aardig in de buurt.
                Wat hij zegt heb ik ook al eens geprobeerd, dus de flitsers achter het wiit achtergrond papier zetten. Aangezien ik maar over 300 W/s flitsen beschik en de rollen achtergrondpapier vrij dik zijn lukt dit dus niet.

Dus nu de echte set-up. het shot is gemaakt met 1 studio-flits 300 W/s op ongeveer 3/4 van zijn kracht met voor de flits een honingraat plus nog een kleppenset om het licht niet te zeer te verstrooien, nadeel is de lichtafval aan de rechterkant. De flitsers stond gewoon te hoogte van het model naar de achtergrond gericht. Om het wit spierwit te krijgen heb ik F18 gemeten op het papier en camera ingesteld op F14.
                Doordat de flitser vrij krachtig flitst, mijn studio lichtgrijs en mijn papier wit is weerkaatst het licht langs alle kanten... het is het weerkaatsend licht dat die doortekening van de haren geeft. Op het model had ik aan de voorkant nog amper F4.0 als ik het mij nog herinner, net genoeg om niet pikzwart te zijn.

Dit was het zo ongeveer denk ik... ik zou zeggen blijven experimenteren...
                Bedankt voor de les.

Aangezien de "beginnende" fotograaf nog geen arsenaal attributen ter beschikking heeft, zal het even een uitdaging worden om zulks moois te evenaren met mijn D70s en de SB600. Misschien met enkele burolampen of zo erbij (kwestie van te roeien met de riemen, ...)

We doen ons best en zullen ten gepaste tijde het resultaat hier tonen ter evaluatie

Comment

zeeeer mooi, maar idd jammer van het broekje, dit breekt de mooie lijn van de rug...

Comment

bijzonder mooie platen
                    vind ze alle 3 zeer goed niks op aan te merken gewoon top!
                    oja toch nog iets,....bij 3 stoort het broekje wel maar dat was al eerder aangehaald hierboven

enne btw wat een knap meisje is die Kim toch he.... ne mens zou van minder gaan zweten

Comment

Toppie
                      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Wit van de ogen in foto 1 komt hier onnatuurlijk over, misschien iets iets iets minder fel wit doen?

Ok, 'k zie het nu... het rechtse oog op de foto, wit aan de kant van de neus is uniform, de drie andere witvlakken hebben een gradient.

Comment

Working...
                        X