Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 Aziatische modellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 3 Aziatische modellen

De afgelopen paar maanden gedaan, "thuis" in Mindanao. Nog erbij zeggen dat ze niet bedoeld waren als glamour, maar als stock-concepten. 1 en 3 als 'communicatie', 2 als 'afwijzing'.

Miste wel een serieuze flash hier, de tropenzon staat pal bovenaan en de contrasten zijn eigenlijk niet te doen voor een digitale cam. Deels opgelost door R. te vragen achterovergebogen te springen, en vlak bij de cam, voluit open op 28mm. Het ingebouwd flashje deed de rest.

Voor deze heb je eigenlijk een studio nodig, maar gedaan tegen een witte muur vol broebels. Het was nog doenlijk om F. te isoleren met magnetic lasso, en er een grijsgradient achter te zetten.

Zelfde probleem hier, de plooien in de lakens zijn wat storend. Viel niet te isoleren door C.'s haar. A la guerre comme a la guerre, ik kan geen papierrol meesleuren in mijn rugzakske.

Last edited by FlemishDreams; 2 juli 2006, 12:37.
    5DII + glas en zo

Re: 3 Aziatische modellen

Je eerste is is toch wel de beste, juiste moment, perfect scherp en mooi ingeflitst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso
      Je eerste is is toch wel de beste, juiste moment, perfect scherp en mooi ingeflitst
      Thanx, maar je moest de bloopers eens zien - veel zweet, zonneslag en spierpijn bij R. achteraf. De flash was een noodoplossing, het is gewoon het ingebouwd flashke dat met moeite opkon tegen de zon. Voor de rest moet je altijd wat geluk hebben met dit soort shots.
      5DII + glas en zo

Comment

Zie alleen maar rode X

Oke is zie weer foto,s
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

eerste prachtige wolken zeg, o,ja knap shot hoor alsmede het model.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            eerste prachtige wolken zeg
            Ik heb op je site gezien dat je van wolken houdt
            In onze Lage Landen zijn de dagen met staalblauwe hemel en fluffy bloemkoolwolken spijtig genoeg geteld. Waar deze foto genomen is eigenlijk ook, maar bij het begin van het taiphoon-seizoen wil het nog wel eens lukken, tussen twee plensbuien door.

Er staat nog een gelijkaardige jump op de assignment van DT, zelfde sessie. De wolken wel in landscape.

http://www.dreamstime.com/sky-highju...oy-image867070

En voor een geisoleerde bui (met kleine cumulonimbus) over een kleiner eiland, samen met regenboog:

http://www.dreamstime.com/rainbowand...nd-image882405
            5DII + glas en zo

Comment

ik vind ze stuk voor stuk prachtig
              met 1 als uitschieter
              jammer inderdaad van de plooien leiden veel af zonde
              maargoed
              verder super
              http://www.djai.nl
              Konica Minolta Dynax 5D
              KM 35-70mm lens
              Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief )

Comment

Ik zal maar niet meer naar de sterren kijken want als ik zie wat hier gepresenteerd wordt, kan ik alleen maar zeggen: 'hier is iemand met zijn/haar vak bezig die prima weet waar hij/zij het over heeft. Als het dan ook nog een keer wordt omschreven zodat een gemiddelde leek er ook iets aan heeft, kan ik alleen maar zeggen. Shoot... dit is leerzame stof

Een iedere fotograaf kan beamen dat een shot zoals plaatje no1 niet alleen een perfecte belichting maar ook een verdomd goed fotograaf vereist.

Als je alleen naar de perfecte horizon, de compositie, de schitterende wolkenformatie en het retescherpe model (met mobiel) kijkt, EN het model op een dusdanig belicht dat het plaatje volledig in balans is ( even ademhalen) EN dan ook nog Niet één wolk uitgebrand, mag je dit alleen maar belonen met een ster of tien en een plek in HOF.

Maar ja... dat ben ik

Eerlijk gezegd kunnen mij die kreukels een worst wezen en al het andere gezeur over wat wel of niet goed is aan de foto's. Voor de puntjes op de i is PS. Dit zijn stuk voor stuk goede foto's en een compliment aan de fotograaf en het model waard.

één woord dus. KLASSE
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Ik zou die eerste een beetje groter posten en dan mag ie voor mijn part naar de HOF hoor

Comment

Working...
                  X