Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Don't mind the dog, beware of the owner !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Don't mind the dog, beware of the owner !

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
    Mijn opmerking gaat er alleen om dat (échte) geluidsdempers illegaal zijn.
    Met de nieuwe wetgeving weet ik het nog niet maar met de oude wetgeving was het bezit van een geluidsdemper niet verboden, enkel mocht hij niet op een wapen gemonteerd zitten ander had je een verboden wapen ( zelfs met vergunning ).

Zelfs een verboden wapen mocht men bezitten ( hoe raar het ook klinkt ) maar met een verboden wapen mocht je niet schieten, verhandelen, vervoeren, mocht je dus niks mee doen.

De nieuwe wet zal die gaten allemaal wel dicht gedaan hebben !!

Over de demper, als die nep is dan staat hij toch mooi recht op de loop

Over de foto:
    Het valt mij op dat zelfs de trekkerbeugel nog zichtbaar is.
    Prima contouren !!!
    Misschien enig minpunte, oog is te dicht bij de kijker
    ( als je zo dicht kijkt zie je een zwarte ring in uw kijker ).
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Het is idd. door vertoon van dit soort toestanden (ongepaste titel, geluidsdemper,...) dat tienduizenden eerlijke sportschutters in een ongunstig daglicht worden gesteld.
      Gevolg van één en ander is de snel-snel paniekwet die rioolpolitiekers nu door de strot willen duwen (net voor de verkiezingen) omdat één randdebiel een verschrikkelijke misdaad pleegde met een wapen dat hij feitelijk nooit had moeten kunnen kopen...
      Laat het wél verstaan worden dat alle sportschutters reeds jaren vragende partij zijn voor een nieuwe, maar correcte wapenwet, én de strikte toepassing ervan.
      Moest "de politiek" hier vroeger werk van gemaakt hebben, dan was de "Antwerpse toestand" nooit kunnen gebeuren.
      Die van eergisteren op de bus daarentegen...???? Maar ja, dat is "iets anders"....

@Jeff,
      Ik begrijp niet dat je je geviseerd kon voelen, want iedereen weet toch dat elke sportschutter de facto een persoon is van goed zedelijk gedrag, die het bovendien elk jaar opnieuw nog eens moet komen bewijzen (én betalen).
      Dat sportschutters idd. telkens weer door een groeiende administratieve rompslomp worden gepest, daar heb je gelijk in. En je weet maar al te best aan wie we dat te danken hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD
        Het wapen is een goedkoop .22LR karabijntje met een dito goedkoop richtkijkertje, maar... voorzien van een (in BE) wettelijk verboden aggregaat (de geluidsdemper).

Ter info: niet alleen het gebruik, maar zelfs het bezit van een geluidsdemper is strafbaar in BE!

't Is maar dat je het weet!...
        Dat het een .22 is ben ik ook van overtuigd en de gebogen lader kan wijzen in de richting van Oostblok-spul, de Duitse hebben doorgaans een rechte lader en de F.N.'s uit Luik laden in de regel in de kolf. Dat de demper nep is kun je niet zien, maar de karabijndempers die ik vroeger gezien heb waren behoorlijk omvangrijker, dit lijkt meer op een pistooldemper.
        Wat de foto betreft : is inderdaad een knap silhouet met scherpe aflijning en veel detail
        Wat de opportuniteit van plaatsen dergelijke foto betreft vind ik dat we dit geheel voor rekening van TS moeten laten. Voor mij is een wapen niet per definitie taboe, al kan ik er inkomen dat sommige mensen dit confronterend vinden.
        Persoonlijk zou ik echter nooit een dergelijk wapen portreteren omdat het voor kenners teveel gelijkenis vertoont met een populair genre uit de stroperij : kijker, demper, repeteerfunctie, klein, licht in gewicht.
        Juist mijn persoonlijke mening hoor.
        fotosite

Comment

OK, laten ze het nu dan weer verder over de foto hebben Groetjes X.

Comment

Aan allen bedankt om mijn post te verzieken met al die wapen discussies en toestanden. Nogmaals, dit is een foto forum, geen wapen forum. Verdere wapen opmerkingen graag via PM en niet meer verder in deze thread.
            De clue van de zaak lijkt hier niemand door te hebben en dus zijn wij (de fotograaf en het model) geslaagd in onze opzet.
            natwork.be

Comment

Kloe? Shooting day, foto' shooten... geweer=shooten. Damn I'm good!

Mooi gedaan Nat, spijtig van de compressie natuurlijk.
              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                Kloe? Shooting day, foto' shooten... geweer=shooten. Damn I'm good!
                Nice try
                Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                Mooi gedaan Nat, spijtig van de compressie natuurlijk.
                Thanks
                natwork.be

Comment

Hoe langer ik hiernaar kijk, hoe beter ik de foto vind. Niet alleen door het model, maar vooral door de uitvoering en compositie. Ben zeer onder de indruk, is heel erg mooi gelukt.
                  (ik doe niet aan de sterrenwaardering, maar deze is voor mij beslist 5 sterren waard)
                  Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                  --------

Comment

Hallo,

bovenstaande reacties gelezen ... een mens doet pogingen om vriendelijk te zijn; zijn fanclub op te bouwen maar deze zegt mij nu eens echt niets!

Fototechnisch, inhoudelijk, compo, kader ... ? ... soms noemen ze dit kunst ... maar dit is toch niet aan mij besteed.
                    Er zijn er hier die staan lullen over het type geweer; ... is een foto site

Ik kom misschien hard en grof over ... misschien ... maar dit slaat op niets!
                    Een gevlekte mens met een geweer in zijn handen die doet alsof hij .... neen laat maar ... morgen weer allen reageren op volgende aanslag in Antwerpen?
                    Reactie is geen afbreuk op fotograaf hoor maar op reactie op reactie; serieus blijven he ;-)

Fotogroet,
                    Vince
                    Canon EOS 300D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vdesmadrille
                      Hallo,

bovenstaande reacties gelezen ... een mens doet pogingen om vriendelijk te zijn; zijn fanclub op te bouwen maar deze zegt mij nu eens echt niets!

Fototechnisch, inhoudelijk, compo, kader ... ? ... soms noemen ze dit kunst ... maar dit is toch niet aan mij besteed.
                      Er zijn er hier die staan lullen over het type geweer; ... is een foto site

Ik kom misschien hard en grof over ... misschien ... maar dit slaat op niets!
                      Een gevlekte mens met een geweer in zijn handen die doet alsof hij .... neen laat maar ... morgen weer allen reageren op volgende aanslag in Antwerpen?
                      Reactie is geen afbreuk op fotograaf hoor maar op reactie op reactie; serieus blijven he ;-)

Fotogroet,
                      Vince
                      Dit is tenminste een reactie op de foto an sich. Je bent er voor of je bent er niet voor. No problem ! Het is niet jouw ding ? Prima ! Je hebt wel de moeite gedaan om er naar te kijken en een mening "over de foto" te geven. En dat kan ik alleen maar apprecieren
                      natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
                        Aan allen bedankt om mijn post te verzieken met al die wapen discussies en toestanden. Nogmaals, dit is een foto forum, geen wapen forum. Verdere wapen opmerkingen graag via PM en niet meer verder in deze thread.
                        De clue van de zaak lijkt hier niemand door te hebben en dus zijn wij (de fotograaf en het model) geslaagd in onze opzet.
                        Ik kan begrijpen dat je graag andere reactie's kreeg op je foto, Toch zou ik het niet een "verzieken" van je topic willen noemen. En wel omdat het wapen deel uitmaakt van het beeld, en het wapen waarschijnlijk meer "impact" veroorzaakt dan het model. Ik zou de vergelijking willen doortrekken naar de modelfotografie, hoe dikwijls leest men daar geen reactie's over de bijvoorbeeld de kleding van het model, de make-up van het model, het al of niet wegwerken van schoonheidsfoutjes, het al of niet storen van een BH bandje. Allemaal details die deel uitmaken van je beeld en waar de ene meer over valt dan de andere, ik durf te beweren dat wapens een grotere impact hebben op de toeschouwer dan bijvoorbeeld naakt of sexueel georiënteerde beelden en vandaar dat de reactie's misschien voor U wat uit de richting waren, terwijl we wel allemaal over je foto bezig waren. Nogmaals een bewijs dat iedereen op een "andere" manier een beeld bekijkt.

MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                        X