Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katia op buitenlocaties

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Katia op buitenlocaties

Ik heb er zoveel getrokken en het is gewoon zo moeilijk om te kiezen, maar toch ... hier zijn er 3 mooie. Kben benieuwd naar de reacties. Het was de tweede keer dat ik mijn Nikon D50 echt kon gebruiken. Ze bevatten elk een klein minpuntje, maar over het algemeen vind ik ze echt heel geslaagd:

spijtig van het linkeroog hier
    .

spijtig van de bovenste hand hier

spijtig van de rechterhand hier
    http://www.dennisclaes.be

Re: Katia op buitenlocaties

Spijtig, Spijtig, Spijtig, .....
    Das driemaal dat ik spijtig lees ....... door U zelf geschreven .....
    Post in de toekomst is een werk of meerdere werken waar je zelf niet moet komen aandraven met: Spijtig .....

Want als je zelf ziet dat er iets mee fout is, dan is de juiste beslissing " niet posten " Als je het niet ziet, dan kan je gaan leren uit de commentaar van de forumleden !

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oefening: geef op elke foto nog eens 5 of 10 extra puntjes van kritiek, want ge zijt precies rap content

Comment

Mja, bij elk van de foto's zijn natuurlijk wat minpuntjes te ontdekken. Ik ben ook nog maar net een week bezig met mijn nieuwe Nikon en heb ook nog nooit op buitenlocaties gewerkt. Ik post ze daarom ook niet in fotodiscussie, maar gewoon in dit forum, waar ik gewoon wat foto's kan delen die ik wel mooi vindt. Je mag altijd kritiek geven op de foto's, maar de commentaar "niet posten" vind ik niet bepaald opbouwend en daar leer ik niets van bij.

Dat ik misschien snel tevreden ben, zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat ik gewend ben met een compactje te werken. Ik vind vooral de kleuren (vooral foto 2) en de DOF (vooral foto 1) mooi in deze foto's.

Comment

Ik zou (zonder dat ik het allemaal weet en veel twijfel heb hoe die regeltjes gevolgd worden) toch eens de regelstjes voor het posten lezen.
          Showcase is voor zover ik het versta voor foto's waar je echt fier op bent.
          Als je zelf begint met zeggen ze zijn niet goed,....
          In elk geval verder doen, maar probeer eerst je voor het fotograferen eens voor te stellen wat je wil bereiken met de foto die je gaat trekken. Probeer eens je foto al te zien voor je op het kameraknopje klikt. Bespaard je een hoop plaats in de prullemand.
          en xs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s5034454
            Dat ik misschien snel tevreden ben, zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat ik gewend ben met een compactje te werken. Ik vind vooral de kleuren (vooral foto 2) en de DOF (vooral foto 1) mooi in deze foto's.

Dat je tevreden bent met de kleuren en DOF is niet zo raar als je net werkt met een DSLR, maar...... Het maakt voor de compositie niet zo veel uit of met slr, compact of wegwerpcamera werkt.
            Bij foto 2 en 3 had je beter de tijd kunnen nemen om tot een betere compositie te komen, je model zal niet wegrennen toch ?

Bij foto 3 is het niet alleen de hand die buiten beeld valt, ook aan de bovenkant had je wat meer ruimte kunnen houden bij haar hoofd. Ook heeft ze nog net geen halve borsten, die hadden er best helemaal opgemogen. Even een stapje naar achteren had dus wonderen gedaan. Let ook goed op de takken, boomstammen ed. op je foto's, 2 meter verder naar links had een stuk rustiger plaatje opgeleverd waarschijnlijk.

Om de techniek van je toestel te leren doorgronden heb je tijd nodig, voor je compo moet je iedere keer even de tijd nemen.

Foto 1 wel leuk overigens, jammer van de overbelichting alleen.

Comment

Ik heb er zoveel getrokken en het is gewoon zo moeilijk om te kiezen
              TIP: dat is dikwijls een teken dat er geen echt goeie bijzijn die er gewoon uitspringen, ofwel dat je niet kritisch genoeg bent of het nog niet ziet

Ofwel dat je er te weinig tijd hebt laten overgaan en nog té enthousiast bent pas na een shoot of zo?

Op je site staat er precies minstens één betere van haar, die ik eerder hier zou verwacht hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg
                Showcase is voor zover ik het versta voor foto's waar je echt fier op bent.
                Als je zelf begint met zeggen ze zijn niet goed,....
                In elk geval verder doen, maar probeer eerst je voor het fotograferen eens voor te stellen wat je wil bereiken met de foto die je gaat trekken.
                en xs
                Oh, maar kben ook fier op deze foto's hoor. Er zijn gewoon hier en daar wat minpuntjes, maar voor een tweede sessie op buitenlocatie (waarik totaal geen ervaring mee heb) vond ik deze wel geslaagd. Ik weet echter dat deze foto's niet PERFECT zijn of zelfs niet uitsteken tegenover de rest, maar als amateurke dacht ik wel dat ik hier en daar wat positieve reacties zou krijgen. Opbouwende kritieken en tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Wat ik wilde bereiken:
                Foto 1: ik zag dat de zon een mooi effect had op haar rode haren en wou haar een beetje in de zon zetten, maar niet helemaal. Daarna wilde ik een DOF creëren, zonder haar volledig in het midden te zetten. Deze foto zou bijvoorbeeld een mooi bureaublad zijn als je 'm flipt.
                Foto 2: hier wilde ik een beweging fotograferen. Ze is vrij, ze is vrolijk. Ik wilde eerst gewoon de muur als achtergrond gebruiken, maar besloot daarna dat de tunnel een mooier effect zou geven.
                Foto 3: ook weer vooral DOF, my new favorite way of photographing people. Het licht viel wat tegen in het bos, maar besloot toch niet bij te flitsen. Zij keek toen net naar haar vriend en ik besloot van dat moment gebruik te maken.

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH
                Bij foto 2 en 3 had je beter de tijd kunnen nemen om tot een betere compositie te komen, je model zal niet wegrennen toch ?
                In dit geval heb ik de ganse dag spontane foto's getrokken. Ik heb geen enkele keer mijn model laten poseren, omdat ze zelf er zoveel lol in had en ik schrik had om de pret te bederven door haar stijve en soms onnatuurlijke poses te laten doen. Meestal deed ze wel één beweging een tijd lang, zodat ik wel tijd had om te bepalen wat ik wilde fotografen. Het was dus zeker niet point and shoot. Bij elke foto had ik een welbepaald doel.

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy

Ofwel dat je er te weinig tijd hebt laten overgaan en nog té enthousiast bent pas na een shoot of zo?

Op je site staat er precies minstens één betere van haar, die ik eerder hier zou verwacht hebben.
                Dat zou ook wel kunnen. Na een photoshoot vind ik inderdaad bijna alle foto's mooi en wordt met de tijd kritischer. Het bleef echter heel moeilijk om maar drie foto's te selecteren omdat ik echt vindt dat er veel mooie foto's tussen zaten.

Nu ben ik natuurlijk wel heel benieuwd naar welke jij dan zo mooi vindt. Kan je even een linkje posten ofzo?

Comment

Nu ben ik natuurlijk wel heel benieuwd naar welke jij dan zo mooi vindt.
                  Geen woorden in mijn mond leggen
                  De bovenste in het midden (omdat ik blijkbaar ook vergeten was ver genoeg door te scrollen )

Ik denk dat die heel wat meer lof had geoogst, zelfs als geheel, niet omwille van de twee bijzaken
                  Staat ook wel wat tolereerbare afgekapte hand op, maar ja, je mag je stijl niet verloochenen hé

Comment

Mja, mijn site is even niet bereikbaar, dus ik kan niet gaan kijken, maar ik denk dat ik weet welke je bedoelt en dat was dus ook één die ik overwoog om hier te plaatsen. Spijtig, dan had beter die genomen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                      Spijtig, Spijtig, Spijtig, .....
                      Das driemaal dat ik spijtig lees ....... door U zelf geschreven .....
                      Post in de toekomst is een werk of meerdere werken waar je zelf niet moet komen aandraven met: Spijtig .....

Ik ga hier Jeff helemaal gelijk geven, dit spijtig lijkt wel alsof er niets aan te doen is maar je heb gewoon de tijd niet genomen om goed te kunnen zien dat het oog (trouwens beide ogen) er niet goed op staat en je de handen er af gekapt hebt. Dat heeft niets met het soort van camera te maken maar alles met kijken.

Verder valt er natuurlijk nog wel wat meer op te merken: foto 1 is deels zo overbelicht dat aan de linker zijde van de foto alles in elkaar overloopt in een volkomen uitgebeten wit.

Foto 2 en 3 zijn van belichting en van compositie ook bepaald niet sterk. Je zegt zelf dat er hier en daar wat min puntjes zijn maar dat is natuurlijk niet zo het zijn gewoon vrij slechte foto´s.

Comment

s_zoveel,

vooraleer je street-credibility hier op BD te verliezen:
                        geef jezelf wat tijd die DSLR te leren kennen.
                        wat je reeds toonde met de compact zijn kwalitatief stukken beter dan wat je hier toont (dat besef je allicht ook wel).

succes,
                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                        X