Wow... ben blij dat ik en mijn vrouw niet de enige zijn hehehe.
Heel leuke fotoserie en het begint al meteen goed. Echt veel tips kan ik je niet geven want ik begin ook net. Vooral veel doen denk ik Model ziet er prima uit
No2 vind ik qua kleur niet helemaal in de serie passen maar is ook erg fraai en zacht.
Wat ik je wel wilde vragen is hoe je de achtergrond zo spierwit krijgt en toch de huidskleur behouden. Wat heb je in PS moeten doen?
Wat ik je wel wilde vragen is hoe je de achtergrond zo spierwit krijgt en toch de huidskleur behouden. Wat heb je in PS moeten doen?
heb de achtergrond idd wat bijgestuurd in PS. via brightness/contrast en vervolgens wat gespeeld met color intensity en luminance via 'match color'. Meer niet!
waar je (in mijn ogen) op moet letten is in de eerste foto (tang verlichting)
ze heeft schaduw langs en onder haar neus waar door ze een rare neus krijgt.
voor de fotograaf had de linker flitser iets naar rechts gemogen of de rechter iets naar de fotograaf toe maar ik denk dat je war haar licht wil crieren dus had de linker iets meer naar rechts richting fotograaf gemogen.
dit geld ook voor de derde foto.
Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX
waar je (in mijn ogen) op moet letten is in de eerste foto (tang verlichting)
ze heeft schaduw langs en onder haar neus waar door ze een rare neus krijgt.
voor de fotograaf had de linker flitser iets naar rechts gemogen of de rechter iets naar de fotograaf toe maar ik denk dat je war haar licht wil crieren dus had de linker iets meer naar rechts richting fotograaf gemogen.
dit geld ook voor de derde foto.
@wilco
Even los van de schaduw bij haar neus, maar is het niet zo dat tangverlichting veroorzaakt wordt door dezelfde hoeveelheid licht links en rechts? (zoals vaak op podia) Ik krijg nl de indruk dat dit in deze foto's niet het geval is.
@didi weet je nog of je links en recht verschillende sterkte hebt ingesteld?
Comment