Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jakob

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jakob

Mijn oogappel Jakob:

Trekt dit op iets, of zit ik er mijlenver naast? Z/w goed of beter in kleur?
    Feedback welkom!

Edit: de term "low key" verwijderd.
    Last edited by oVan; 16 juni 2006, 20:55.
    Instagram | The RX1 Files

Re: Jakob, Low Key

Mooie foto en goed gedaan. Persoonlijk zou ik aan de zijkanten wat wegknippen, die pikzwarte vlakken zijn wat te groot voor mij.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tmh
      Mooie foto en goed gedaan. Persoonlijk zou ik aan de zijkanten wat wegknippen, die pikzwarte vlakken zijn wat te groot voor mij.
      Volledig met je eens.
      Ook jammer dat er weeral eens onterecht de term Low-Key gebruikt wordt... Het is niet omdat je een zwart-wit foto maakt op een zwarte achtergrond dat het low-key is hé

Een Low-Key is een foto waarvan het merendeel van de foto uit donkere partijen bestaat, waarbij geen der partijen in elkaar overvloeien. Er moet dus overal doortekening zijn en nergens iets dichtgelopen.
      Voor een lowkey wordt dan ook meestal gebruik gemaakt van een (zwartharig) (zwart) model in 't zwart gekleed op een zwarte achtergrond.

Een High-Key is net het tegenovergestelde.

Hopelijk heb je iets aan m'n uitleg

Mvg,

Comment

'k weet ni

volgens mij kan je onderscheid maken tss een low-key-foto en een low-key-bewerking

de tweede kan voortkomen uit de eerste

is dat eigenlijk wel mogelijk om rechtstreeks uit je toestel een pure low-key-foto af te leveren ?

idem voor high-key
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
          is dat eigenlijk wel mogelijk om rechtstreeks uit je toestel een pure low-key-foto af te leveren ?

idem voor high-key
          Uiteraard. De termen High-key en Low-key slaan niet op de bewerking, maar wel op de opnametechniek. Het is dus niet dat je een foto maakt en die daarnaa zo gaat uitlichten in Photoshop dat we over een High-key opname spreken...

Mvg,

Comment

Ik vraag me af in welke mate de term "low key" strikt toegepast wordt, voor zover er al een eenduidige definitie is. Als je er Google op naslaat met deze zoekopdracht, dan krijg je toch wel zeer uiteenlopende definities.

Bedankt voor de reacties in elk geval. Aan de cropping valt nog wat te sleutelen, heb wat getest en kan idd nog wat beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
              Uiteraard. De termen High-key en Low-key slaan niet op de bewerking, maar wel op de opnametechniek. Het is dus niet dat je een foto maakt en die daarnaa zo gaat uitlichten in Photoshop dat we over een High-key opname spreken...

Mvg,
              Da's allemaal goed en wel op papier, maar ik stel me hierbij de vraag in welke mate de meeste digitale fototoestellen een deftige low key zullen kunnen produceren zonder al te veel ruis. Een high-key lijkt me haalbaarder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oVan
                Da's allemaal goed en wel op papier, maar ik stel me hierbij de vraag in welke mate de meeste digitale fototoestellen een deftige low key zullen kunnen produceren zonder al te veel ruis. Een high-key lijkt me haalbaarder.
                Ik kan je nochtans voorbeelden aanhalen van goede low-keys.
                You've got PM

Mvg,

Comment

Re: Jakob

tspringt er wel goed uit vind ik ! ik vind hem dan ook wel gelukt! Gr djai
                  http://www.djai.nl
                  Konica Minolta Dynax 5D
                  KM 35-70mm lens
                  Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief )

Comment

Working...
                  X