Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waiting waiting....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waiting waiting....

ik ben heel erg beginnende en heb net een vriend van mij geschoten
    dus als je het helemaal nix vind dan weet je waar het aan ligt . niet zo veel ervaring etc....
    ik hoop dat je het wat vind
    de andere foto's staan op http://www.djai.nl
    Kritieken heel graag! Daar leer ik altijd een hoop van! Dank jullie wel alvast gr djai
    http://www.djai.nl
    Konica Minolta Dynax 5D
    KM 35-70mm lens
    Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief )

Re: Waiting waiting....

Als mede beginneling zal ik dan maar beginnen

Ten eerste vind ik het een heel leuke pose... niet allerdaags en het komt niet gemaakt over.
    Jammer vind ik wel dat het een beetje donker overkomt. Het haar valt weg op de achtergrond.
    Ik vind de man best fotogeniek, hoewel ik zijn ogen niet kan zien.
    Ook mag de foto iets scherper maar je hebt geen exif dus ik weet niet of het aan de sluitertijd ligt of niet.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Hmm leuke pose, maar had deze liever op locatie gezien.... Midden in het stad ofzo... Ook ontbreekt het wat aan scherpte en is hij precies op de achtergrond geplakt....

Maar een goeie poging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
        Hmm leuke pose, maar had deze liever op locatie gezien.... Midden in het stad ofzo... Ook ontbreekt het wat aan scherpte en is hij precies op de achtergrond geplakt....

Maar een goeie poging
        Idd.
        Vaag in de achtergrond aan een bus, tram, treinhalte of iets dergelijks.
        mvg,
        Ludo V.

Comment

ja ik kom echt te kort in licht en met mijn sluitertijd weet ik ook nog niet goed om te gaan! Jullie hebben snel reacties gezet heel erg bedankt daarvoor gr djai. ik heb hem niet geplakt hoor! Maar zo komt het inderdaad wel over! kheb echt zo'n zwart doek in mijn huis. ik ga proberen volgende keer wat meer licht te creëren op het model zelf ik denk dat het geheel dan wat minder plakkerig aanvoelt of heb ik het dan mis? Gr Djai
          Konica Minolta Dynax 5D
          KM 35-70mm lens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djaitje
            ja ik kom echt te kort in licht en met mijn sluitertijd weet ik ook nog niet goed om te gaan! Jullie hebben snel reacties gezet heel erg bedankt daarvoor gr djai. ik heb hem niet geplakt hoor! Maar zo komt het inderdaad wel over! kheb echt zo'n zwart doek in mijn huis. ik ga proberen volgende keer wat meer licht te creëren op het model zelf ik denk dat het geheel dan wat minder plakkerig aanvoelt of heb ik het dan mis? Gr Djai
            Waarmee belicht je dan? Lampen en/of flits? En wat is de exif?
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Tja een zelfgemaakte softbox, en nog een extra lamp. kweet af en toe gewoon niet echt hoe ik het moet neerzetten
              daarnaast heb ik nog een 300w bouwlamp en nog een groot in zilverpapier ontwikkeld houtje!

Ow exif zijn dat de gegevens van de foto. het zijn JPE bestanden. Die ik zelf weer bewerk naar JPG bestanden maar daar staan geen gegevens bij. Ik probeer het nog wel met een programma te achterhalen.
              Konica Minolta Dynax 5D
              KM 35-70mm lens

Comment

Tja een zelfgemaakte softbox, en nog een extra lamp. kweet af en toe gewoon niet echt hoe ik het moet neerzetten
                daarnaast heb ik nog een 300w bouwlamp en nog een groot in zilverpapier ontwikkeld houtje!

Ow exif zijn dat de gegevens van de foto. het zijn JPE bestanden. Die ik zelf weer bewerk naar JPG bestanden maar daar staan geen gegevens bij. Ik probeer het nog wel met een programma te achterhalen.
                Tip: schiet in RAW. Dan kun je de belichting achteraf nog corrigeren.
                Een 300w bouwlamp moet voldoende licht geven, zeker als je nog met een reflexieschermhoutje werkt <grijns>
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

ja sorry heb gewoon simpelweg geen geld voor duurdere. Ik zit altijd te kwijlen voor de mensen die het wel hebben. maargoed! ik wil wel maar mijn pinpas niet. RAW bestanden kan mijn fototoestel ook maar daarentegen weet ik niet hoe ik die moet overzetten naar CS2 want bij mij werkt dat niet! :S hoe graag ik ook wil.
                  en stel het werkt dan weet ik nog niet echt hoe ik dat makkelijk kan bijstellen! is daar ergens een topic over ofzo???
                  Die 300w lamp is ook heel sterk alleen een beetje TE sterk. Dan krijg ik last van overbelichting. is het nu beter om overbelichting te hebben zodat je het kan minderen of kan je beter te weinig licht hebben zodat je kan euhh meerderen???
                  dank je wel voor alles en de tips etc. ennuh is het niet tijd om naar bedje te gaan hahah
                  Konica Minolta Dynax 5D
                  KM 35-70mm lens

Comment

ja sorry heb gewoon simpelweg geen geld voor duurdere. Ik zit altijd te kwijlen voor de mensen die het wel hebben. maargoed! ik wil wel maar mijn pinpas niet. RAW bestanden kan mijn fototoestel ook maar daarentegen weet ik niet hoe ik die moet overzetten naar CS2 want bij mij werkt dat niet! :S hoe graag ik ook wil.
                    en stel het werkt dan weet ik nog niet echt hoe ik dat makkelijk kan bijstellen! is daar ergens een topic over ofzo???
                    Die 300w lamp is ook heel sterk alleen een beetje TE sterk. Dan krijg ik last van overbelichting. is het nu beter om overbelichting te hebben zodat je het kan minderen of kan je beter te weinig licht hebben zodat je kan euhh meerderen???
                    dank je wel voor alles en de tips etc. ennuh is het niet tijd om naar bedje te gaan hahah
                    Ik maakte een grapje over het houtje, niet over je pinpas en dat je geen softbox kunt kopen Ik vond het een leuk woord hehehe.

CS2 komt met adobe bridge, toch? dan kun je toch RAW bestanden inlezen? EN bij de software van de camera zit toch wel iets dat RAW kan bewerken of inlezen?

Dan heb je ook nog een histogram op je camera die weergeeft of de boel onder of overbelicht is. Ik kan me niet voorstellen dat als je een spotmeting doet (op de lichte delen) dat je de boel overbelicht.

En dan nog, in CS2 heb je ook het histogram dat je met de curven kunt aanpassen. Als ik jouw foto in CS2 bekijk, zit er een gat aan de rechterkant van het histogram wat duidt op onderbelichting. Dit kun je met PS optrekken. De foto ziet er dan meteen een stuk vrolijker uit

Slaapse voor nu en als je nog hulp of vragen hebt... hier zijn genoeg mensen die kunnen helpen
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

hartstikke bedankt. Ik ga nog even klooien en daarna pas naar bed. Je maakt me lekker enthousiast hahah dus dan ga ik nog niet naar bed gr djai
                      Konica Minolta Dynax 5D
                      KM 35-70mm lens

Comment

Spijtig dat het haar bijna wegvalt in de achtergrond.
                        Als ik jou was zou ik de softbox iets lager zetten voor zijn gezicht wat op te lichten en dan een haarverlichting gebruiken.Om wat detail in zijn haar te krijgen.Voor je haarverlichting kan je dan dezelfde lichthoeveelheid gebruiken,maar hij mag gerust ook 0,3 stops sterker.Probeer eens wat te experimenteren en je zal er snel uitkomen

Grtz
                        <<SAllyp>>
                        Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

www.sallyphotographics.be

Comment

Hee dank je wel voor de Tip. Ik ga binnenkort een betere softbox maken! dus die kan dan mooi voor het haar! Heel erg bedankt voor de tips allemaal. Hier leer ik echt superveel van.

owja misschien mag ik je ook een tip geven
                          http://www.sallypaparazzi.tk. TK is altijd zo'n domein dat mij afhoudt omte gaan kijken terwijl je toch een leuke site hebt vind ik, Misschien is het handig om een belgische domein aan te maken. hebt je site wel verdient vind ik
                          https://www.transip.nl/c/order/domai...parazzi&tld=be
                          Hij is nog beschikbaar en is maar 10 euro per JAAR!

En dan doe jij een banner op jouw site naar mij en dan doe ik een banner op mijn site naar jou haha. zodat we meer bezoekers genereren..
                          Last edited by djaitje; 13 juni 2006, 21:13.
                          Konica Minolta Dynax 5D
                          KM 35-70mm lens

Comment

Working...
                          X