Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat doe je op een verjaardag...???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat doe je op een verjaardag...???

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
    Uiteraard totaal onvoorbereid
    Jaja... Volgens mij heb je een magische setup gevonden en ben je die perfect aan het uitmelken (zou ik ook doen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
      Jaja... Volgens mij heb je een magische setup gevonden en ben je die perfect aan het uitmelken (zou ik ook doen )
      @allemaal: hartstikke bedankt voor de mooie reacties en complimenten.

@MaGuy, tja... als iemand iets zinnigs zegt, en ik kan er iets mee, dan probeer ik dat ook te doen

De eerst shoot was helemaal niet slecht dus heb ik idd dezelfde opstelling genomen muv de halogeenspot op het haar. Nu een flits met honingraat. (wat dus wel een probleem werd met schaduwen van achteren.)

Ook heb ik de schaduw van het kader afgehaald, en bij sommige foto's de tweede 'hotpixel' uit de ogen gestempeld. Weet daar nog geen raad mee trouwens tijdens het schieten. Suggesties?

Uiteraard zijn deze 2 foto's wel bewerkt met PS om de dames de beloofde glamour look foto mee te geven. Hoewel het eigenlijk maar een dun laagje blur is, net zo miniem als de make-up die ze op mochten doen. (Wat heb ik daar een hekel aan bij kinderen zeg!!)

Die lichtspot in de pupil klopt ook. Normaal keek ze naar rechts en nu links. Geen rekening mee gehouden. (Zal er meteen een aantekening van maken)
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Prachtige reeks, waarvan de 2e en 3e er totaal bovenuit springen.
        Zo'n goed model en nog op zo jonge leeftijd,,,,wat gaat dat later voor resultaten geven.....Topfoto's zijn dit voor mij.
        "Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Comment

Knap, al zie ik bij de eerste niet graag de achtergrond en zou ik er zelf nooit voor willen staan (voor die achtergrond ).

Maar voor de rest !

Twee is zo'n schattige blik.

Laat die meisjes maar wat meer komen naar uw dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lockdriver
            Prachtige reeks, waarvan de 2e en 3e er totaal bovenuit springen.
            Zo'n goed model en nog op zo jonge leeftijd,,,,wat gaat dat later voor resultaten geven.....Topfoto's zijn dit voor mij.
            Inderdaad, zo denk ik er ook over duindistel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
              Knap, al zie ik bij de eerste niet graag de achtergrond en zou ik er zelf nooit voor willen staan (voor die achtergrond ).
              Dank allemaal.

@djamila: Helaas moet ik het nog doen met een redelijk kleine slaapkamer van 'maar' 5 meter lang Om een wazige achtergrond te krijgen met deze scherptediepte moet ik bij mijn buurman op het dak gaan zitten hehehe.

Solo, portret is nog te doen maar groepjes of het hele lichaam, daar is de kamer te kort voor, zeker als ik rond de 100mm wil schieten. Die proppen we dus maar noodgedwongen tegen de achtergrond
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Euh als ik het dus kan volgen zijn de twee laatste in slaapkamer getrokken en de eerste voor een echte studioachtergrond? Of snap ik het punt niet....

Nuja, als ik in iemand zijn studio gevraagd wordt is mijn eerste vraag: Welke achtergrondkleuren heb je?

Want brrrr

Comment

Euh als ik het dus kan volgen zijn de twee laatste in slaapkamer getrokken en de eerste voor een echte studioachtergrond? Of snap ik het punt niet....

Nuja, als ik in iemand zijn studio gevraagd wordt is mijn eerste vraag: Welke achtergrondkleuren heb je?

Want brrrr
                  Alle 3 fotos in de slaapkamer, maar ik heb meerdere kleuren doeken
                  Ik begrijp nu dat je het kleur doek niet mooi vond, of?
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Alle 3 fotos in de slaapkamer, maar ik heb meerdere kleuren doeken
                    Ik begrijp nu dat je het kleur doek niet mooi vond, of?

Ja wolkjesdoeken zijn nu eenmaal niet aan mij besteed.... Vind ik ook afleidend van het onderwerp (het model) en het is zo klassiek/saai...

Geef mij maar gewone doeken in één kleur en het liefst eigenlijk papieren rollen.... Doeken vertonen dikwijls plooien en dergelijke, terwijl als je een papieren achtergrond goed verzorgt en regelmatig afkuist met een doek (voetstappen en dergelijke op ondergrond)... veel mooier zijn en geen plooien vertonen...

Comment

Proficiat, prachtige foto's van deze bende.Ietsje extra voor de laatste

Comment

Ja wolkjesdoeken zijn nu eenmaal niet aan mij besteed.... Vind ik ook afleidend van het onderwerp (het model) en het is zo klassiek/saai...
                        LOL.. zal wel komen omdat ik een ouwe l*l ben dan
                        Maar ik kan je wel volgen hoor.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Ben wel laat, maar.....
                          2 en 3

Grt,

Hexagon
                          Grt,
                          Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                            Ben wel laat, maar.....
                            2 en 3

Grt,

Hexagon
                            Deze foto's blijven nog een hele tijd heeeeel mooi
                            Groetjes Christianne
                            Christianne's fotoweb
                            BD0243nl

Comment

Ook heb ik de schaduw van het kader afgehaald, en bij sommige foto's de tweede 'hotpixel' uit de ogen gestempeld. Weet daar nog geen raad mee trouwens tijdens het schieten. Suggesties?
                              Ik alvast niet... Uit onwetendheid zou ik proberen het lichtvalk eens te roteren (als dat al gaat) zodat het niet zo dikwijls als een perfect vierkantje afgebeeld wordt (mss bestaan er ook ronde?).

Ik denk dat ik het gewoon moet relativeren Ik heb nog eens een "echt fotoboek" met portretten ter hand genomen en ook daar zie je dikwijls genoeg bijna heel de setup in het oog weerspiegeld, en zeker niet altijd zo mooi als je daarop begint te letten, terwijl het op zich toch wel ok overkomt op het eerste zicht. Maar ik probeer mij bij kritiek graag in te beelden wat ik op de duur spijtig zou kunnen gaan vinden als ik de foto lang als poster op de muur zou hebben.

Comment

I love 3
                                http://www.djai.nl
                                Konica Minolta Dynax 5D
                                KM 35-70mm lens
                                Sigma 70-300mm Lens (tijdelijk op NON-Actief )

Comment

Working...
                                X