Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lievelingscomb-awwww :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lievelingscomb-awwww :)

Op elk nieuw forum dat je je aanmeldt moet je eerst een poezenfoto posten toch dacht ik hé...? Uit respect voor het meisje zet ik het toch maar bij modellen ipv dieren

Ik heb nog geen (DSLR) "showcase-materiaal", maar opdat oa MadMax de "geloofwaardigheid" van mijn kritieken zou kunnen inschatten, post ik hier dan toch maar *iets*, en dan nog wel uit 2000 (goed excuus ), in de allereerste weken dat ik van mijn Olympus 3030Z mocht genieten, wat toen één van de beste 2 prosumers was.

Het toestel bevalt mij nog steeds kwa background blur / bokeh, iets wat mij zelfs bij de betere DSLR-lenzen dikwijls tegenslaat en moeilijk zal wennen als ik binnenkort moest overstappen. De blur is bijna altijd aangenaam op dit toestel en vertoont geen storende noise.

Ondanks de overbelichting en de jaren bevalt dit reeksje mij nog steeds uitstekend en vind ik "model en poes" een onweerstaanbare succescombinatie die ik graag meer zou willen zien/fotograferen. Het is ook handig dat de aanwezigheid van de poes dikwijls lijnen trekt die goed van pas komen in de compositie.

Last edited by maGuy; 7 juni 2006, 06:25.

Re: lievelingscomb-awwww

nou das een heeeel verhaal vooraf, ga voor de laatste opname, als is het gezicht een beetje licht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

<grijns> Oké Oké Oké... ik zie het al En voor mij hoef je geen nieuwe cam te kopen hoor Prima kwaliteit

Leuke serie en voorkeur voor de 1e en laatste. In 2 kijkt ze een beetje somber.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy
        Het toestel bevalt mij nog steeds kwa background blur / bokeh, iets wat mij zelfs bij de betere DSLR-lenzen dikwijls tegenslaat en moeilijk zal wennen als ik binnenkort moest overstappen. De blur is bijna altijd aangenaam op dit toestel en vertoont geen storende noise.
        'k vind juist 't bokeh en DOF bij DSLR+goeie lenzen mooier
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
          'k vind juist 't bokeh en DOF bij DSLR+goeie lenzen mooier
          En ik vind het 8 op 10 "verschrikkelijk" in vgl tot mijn cam, zelfs met de zgn goede bokeh lenzen. Soms lijkt het wel opgespoten verf, soms superlelijk vervormd, edm.
          In een uitleg van sugar heb ik ook gelezen over de technische problemen die er nog zijn op digitaal hiermee (twas een moeilijk woord: iets ivm "demosaicing"?) waardoor je dus niet zo'n mooie blur krijgt met dikwijls nog noise in ook. Dat is bij mij nochtans zelden of nooit het geval (ik zal er eens meer op letten nog). Ik zal in de toekomst proberen het verschil eens goed te illustreren.
          Last edited by maGuy; 7 juni 2006, 15:35.

Comment

Working...
          X