Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
nja..... de eerste dan Volgens mij stond de woeier op oorlog, maar ik vond het wel gaaf
En ik vind de 1e "redelijk gRaaf!!!" Had hem verdorie bijna over 't hoofd gezien.
Spijtig dat je met de tegenwoordige kwaliteit sommige details té goed ziet. Zo begin ik dan te kijken naar het stipje in het meest rechtse catchlight en zo dwalen mijn gedachten *bijna* af naar je studio-inrichting
Zijn dat eigenlijk flitsers? Ik vermoed dat er ook iets constant schijnt, omdat de pupillen vrij klein zijn? En is dat volgens de boekjes geen reden om flitsers te gebruiken dan? (ken daar niets van ) Ik bedoel: kan je daarmee de pupillen groter houden, want dat is toch dikwijls een stuk mooier (of wordt in 't alg. toch als mooier beschouwd, dacht ik) en ik zie in vele shoots hier dat de pupillen mij wat kleiner zijn dan wat "pas echt mooi" zou kunnen zijn. Ik weet niet hoe snel pupillen reageren en of flitsers die te vlug af kunnen zijn?
Bij de tweede zou ze voor een veel oudere lady kunnen doorgaan (wil ze dat wel?? ), is er mss ook wat vervorming?, komt te licht over als je de eerste hebt gezien, en haar arm loopt een beetje alsof ze met een consjoemertje haar zelfportret neemt Ook het vierkante van de catchlights trekt mijn aandacht en heb ik in een andere foto ook al eens gezien. Deze doen mij dan denken aan een soort van hot of dead pixels, omdat ze zo "perfect vierkant" zijn (maar dat zal wel pixelpiepen zijn zeker hé )
Ik heb dikwijls ook een tikje moeite om je kadrage perfect te beoordelen wegens het ineenvloeien van kader- en schaduwkleuren. Zonder die (enigszins vreemde) schaduw zou ik het geheel nog een stuk beter vinden, denk ik. Je fotografie heeft deze goedkope effecten stilaan niet meer nodig trouwens Mijn smaak daarover is: zwier die schaduw eraf of maak hem op allerlei wijzen klasrijker/juister/subtieler (en dan nog )
Als je model al net iets mooier is dan je foto's (heb *ik* niet gezegd ), je kaders/schaduwen en je sig, dan moet je in actie komen!!
Je begint een proffessionele fotograaf te worden, MadMax. Volgens mij ben je alleen nog maar met fotograferen bezig.
Die eerste is prachtig. Werkelijk. De tweede qua uitlichting wat minder. Een prachtig model heb je daar.
Je begint een proffessionele fotograaf te worden, MadMax. Volgens mij ben je alleen nog maar met fotograferen bezig.
Die eerste is prachtig. Werkelijk. De tweede qua uitlichting wat minder. Een prachtig model heb je daar.
Thnx Nou niet de hele tijd hoor. Als ik schiet, schiet ik er wel meteen een hoop zodat ik voort kan. AL met al was dit en die buitenfoto's, 2 uurtjes werk.
@maguy: twee flitsers, 1 met plu en de andere met softbox. Die lamp kan kloppen want ik gebruikte een halogeenspot om het haar op te lichten. Mijn derde flits was nog niet binnen. Dat tweede stipje weet ik me ook geen raad mee. Soms is ie in beeld en soms niet. Hangt van de positie van het model af. En bij deze serie heb ik totaal niet gesoept.
Comment