Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is het toch leuk om fotograaf te zijn!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is het toch leuk om fotograaf te zijn!!!

Tijden het jaarlijkse tentfeest HY Night in Hilaard, heb ik wat portretfoto's getrokken. Hier zijn een paar foto's.

1:

2:

3:

Meer foto's van HY Night zijn hier te vinden en in dit topic

Wat vinden jullie hier van.

Grt,

Dirk Ane
    Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

Re: Wat is het toch leuk om fotograaf te zijn!!!

Ik verkies foto's zonder té irriterende flashvlekken op het voorhoofd. En zo is er toch één bij hé

Comment

Zijn dit zulke slechte foto's
      Nikon D300 + D50 + Kodak Brownie No.2 steeds groter wordende glasbak+ Metz 44 AF-4i N + Vanguard MK-3

Comment

Het is wel leuk om te doen, deze mensen zullen heel blij zijn met die foto's. Ze zijn ook niet slecht, maar het onderwerp is niet zo boeiend, dit is 3x hetzelfde, met andere mensen, moeilijk is het niet echt, scherpstellen en afdrukken. De sfeer van dat feestje zit er wel niet in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
          Het is wel leuk om te doen, deze mensen zullen heel blij zijn met die foto's. Ze zijn ook niet slecht, maar het onderwerp is niet zo boeiend, dit is 3x hetzelfde, met andere mensen, moeilijk is het niet echt, scherpstellen en afdrukken. De sfeer van dat feestje zit er wel niet in
          Dan kunnen er nog wel dingen zijn wat eventueel verbeterd kunnen worden of juist niet. Een beetje waardering (ookal is het mss nogal makkelijk) is nooit weg. Makkelijke dingen kunnen ook zeer gemakkelijk fout gaan.

Grt,

Dirk Ane

Comment

Kijk het zijn drie haarscherpe foto's, van allemaal jonge en vriendelijke gezichten. mvg duindistel .

Comment

Je hebt daar een paar mooie meiden in je drogisterij. Maar de foto's zijn voor mij niet meer dan een paar goeie scherpe" feestfoto's", hard flitslicht doet hier geen goed. let op als weergave maar als showfoto

Comment

Met zoveel moois aan jonge vrouwen heb je het voor het uitzoeken lijkt me. Niemand van de meisjes stoort zich aan jou als fotograaf. Ik zou zeker eens met een van de meisjes afspreken om een leuke shoot van haar te maken.
                Met name dat meisje in foto 2, links, is erg fotogeniek lijkt mij. Dat meisje rechts ook trouwens. Ach wat zeur ik nou.. het zijn allemaal mooie modellen hehehe.

Op foto 3 kijkt een van de drie alsof ze te veel gedronken heeft wat volgens mij niet het geval was, maar het doet haar mooie gezicht geen goed.
                Leuke sfeerfoto's , maar geen toppers.

Ik wil best wel een keer langs komen met mijn flitsers Mooie gelegenheid om voor mij te oefenen
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Wat vinden jullie hier van.

Grt,

Dirk Ane

Dit zijn beelden waar er 37 van in één dozijn kunnen, leuk voor je album!
                  Maar oervervelend voor een forum!

MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drogist
                    Dan kunnen er nog wel dingen zijn wat eventueel verbeterd kunnen worden of juist niet. Een beetje waardering (ookal is het mss nogal makkelijk) is nooit weg. Makkelijke dingen kunnen ook zeer gemakkelijk fout gaan.

Grt,

Dirk Ane

Waardering is iets dat je moet verdienen
                    verwacht van ons niet van het cadeau te krijgen!

MVG, Jeff
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drogist
                      Zijn dit zulke slechte foto's
                      rap content precies ...

Comment

alles is al wel gezegd zeker? Dit zijn idd foto's waarvan er dagelijks duizenden uit de foto-automaten rollen. Er is absoluut niet veel mis mee maar ze overstijgen ook niet 'het gewone'. Mss wordt dat hier in de zijlijn toch een beetje verwacht.
                        "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

altijd teveel volk in achtergrond op zo'n feestjes om echt mooie foto's te kunnen maken.
                          Dit zijn snapshots, leuk voor jou en de mensen op de foto's maar minder interessant voor ons.
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Ik kom vaak een kijkje nemen in de showcase om bij te leren. Met deze foto's leer ik jammergenoeg niets bij. Scherpte is niet alles...

Comment

OK, dit zijn geen foto's waarvan mijn mond openvalt en dat mag uiteraard gezegd worden. Maar ik snap niet waarom de kritiek niet wat opbouwender kan zijn.
                              Ik veronderstel dat drogist toch iets wil bijleren en net daarom zijn foto's op dit forum post. Dat verdient alvast mijn waardering.

Ik zie hier vaak perfect belichte studiofoto's van schoon madammen maar zonder enige creativiteit die wat mij betreft het niveau van deze foto's niet overstijgen. Daarbij wil ik zeggen dat dit slechts mijn mening is en ik daarom ook op geen enkele manier wil neerkijken op iemands foto's.

Over de foto's dan:
                              - De eerste is wat platgeflitst en het onderwerp staat nogal centraal. Wellicht kan je in photoshop nog wat van de uitgebrande stukken redden of repareren. Ik zie wel dat de jongedames zich amuseren en dat bewijst dat je toch iets van emotie hebt kunnen vastleggen.
                              - De tweede is voor mij de beste. Net zoals MadMax ben ik gecharmeerd door de betoverende glimlach van het linkse meiske. De flits is ook beter gedoseerd en door de krappe uitsnede blijft de aandacht op de twee meisjes.
                              - De derde is wat mij betreft de enige echte slechte. Ik kan me niet voorstellen dat iemand graag op de foto staat zoals de linkse dame. Ik zou haar er af knippen of de foto naar de vuilbak verwijzen.

Dit soort fotografie is niet makkelijk en het vergt heel wat kennis, ervaring en creativiteit om in die omstandigheden eens iets anders te doen. Er bestaat ook geen standaardrecept, daarom zal ik me beperken tot een lijstje met technieken en tips die ik zou uitproberen. Op dit forum en elders vind je daar vast hopen info over.

- indirecte flits (bounceflash). Kan je het flitslicht laten reflecteren via een muur of plafond?
                              - dragging the shutter: lange sluitertijd om het omgevingslicht te vangen in combinatie met flitser (eventueel op tweede gordijn) om je onderwerp te bevriezen. Da's een techniek die niet altijd voorspelbare resultaten geeft, maar vaak wel bij dit soort onderwerpen past.
                              - zonder flits met kleine scherptediepte (bijvoorbeeld met een goedkoop maar uitstekende 50mm 1.8). Zo behoud je de ambiance in je foto's en leg je de nadruk op je onderwerp. Kijk goed naar het bestaande licht. In de buurt van de discolampen is meestal meer dan genoeg licht om te fotograferen.
                              - originele standpunten en beelduitsnedes. Ga door je knieën, kruip op het podium, gebruik eens een extreme groothoek, ...

En verder is het allemaal een kwestie van experimenteren. Succes
                              Bert Stephani

http://www.bertstephani.com

Comment

Working...
                              X