Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ontwerp communiekaartjes Robin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ontwerp communiekaartjes Robin

    Wat vinden jullie van deze ontwerpjes?







    mvg,

    Marc en Nicole
    Groetjes,

    Marc & Nicole

  • #2
    Re: Ontwerp communiekaartjes Robin

    Naar ontwerp toe vind ik de eerste en de derde goed (twee iets minder).
    Wat ik fotografisch niet zo goed vind: In de eerste staan twee bijna identieke foto's. Wat het eerste kaartje direct véééél beter zou maken is dat ze op één van de twee foto's in de lens kijkt. Reden? Dan is er direct contact met degene die naar het kaartje kijkt, nu kijkt ze eenmaal naar links en eenmaal naar rechts, maar naar waar kijkt ze nu? Zo'n spontage foto's vind ik wel mooi, maar je moet eens naar het onderste kaartje kijken, je merkt toch direct dat dat meer leeft net omdat je zogezegd oogcontact maakt. Dat derde kaartje is een kaartje waar men langer naar zal blijven kijken, net daardoor.
    Wat ik weer spijtig vind aan het derde kaartje is ze in die kleine fototjes links ook overal in de lens kijkt, deze mochten dan weer wat spontane minder geposeerde beelden zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Ontwerp communiekaartjes Robin

      bij kiezen: de eerste de beste voor mij.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Ontwerp communiekaartjes Robin

        Nummer 1 en 3 missen wat kracht vind ik.
        Nummer 2 is leuk, maar iets te "zwaar" voor een comminiekaartje, misschien als de rand in een ander kleur zit wordt dit leuker, maar het idee erachter vind ik goed!
        Nummer 3 vloekt een beetje tussen de kadertjes, ofwel moet je alle omtrekken van de kaders gelijk doen (incl grote foto), of eventueel dit laten maar de achtergrond van de grootste foto doortrekken over het hele kaartje, maar dit dan in een hogere transparantie dan de grote foto zelf.

        Nuja, ik ben daar wel een moeilijk persoon in hoor, kan soms lang aan eigen werk bezig zijn voor het goed te krijgen ;-) dit is puur mijn persoonlijke feedback.
        Olympus E-500 & E-510 (kit 14-45)(kit 40-150)(50/f1.8) ...

        Comment


        • #5
          Re: Ontwerp communiekaartjes Robin

          De typografie van de kaartjes vind ik zelf maar pover. Voor een communie zou ik zelf een klassieker font zoeken. Een of ander script...
          Konica Minolta Dynax 7D -- Minolta - AF 50 / 2.8 Macro -- Minolta - AF 28-75 / 2.8 -- Minolta - AF 70 - 210 / 4-- Minolta - AF 50 / 1.7

          Comment


          • #6
            Re: Ontwerp communiekaartjes Robin

            Nummertje 2 vind ik 't mooist.


            Xommy
            _______ Xommy ______
            Lidnummer: BD0248BE
            ____________________

            Comment

            Working...
            X