Kleurvolle foto's. Bij nr 2 denk ik dat er veel meer uit te halen is met een iets andere compo.
Ik heb trouwens ook even op jouw site gekijken. Ik vind die met de Nepalese meisje met haar hoofd zo opzij erg leuk.
Dank je Helen,
Ik ben nog niet zolang bezig met fotografie en het doet altijd plezier te horen dat er goede foto's zijn. Het heeft me stimulans om verder te doen.
Wat techniek betreft moet ik nog bijleren, want ik ken er nog niet genoeg van. Ik doe alles op gevoel.
Normaal neemt men voor een foto die op scherm gepresenteerd wordt een resolutie van 72 dpi, jou foto's hebben maar 40 dpi. Als je ze dus verscherpt zie onmiddelijk pixels (blokjes)
Indien je dus je foto's op maat brengt met een of ander programma, 72 dpi kiezen
Normaal neemt men voor een foto die op scherm gepresenteerd wordt een resolutie van 72 dpi, jou foto's hebben maar 40 dpi. Als je ze dus verscherpt zie onmiddelijk pixels (blokjes)
Indien je dus je foto's op maat brengt met een of ander programma, 72 dpi kiezen
Auw, nu weet ik vanwaar die blokjes komen, Thx. Is 72 dpi ook goed om op een site te plaatsen, worden te foto's dan niet te zwaar of maakt dat geen verschil uit.
Auw, nu weet ik vanwaar die blokjes komen, Thx. Is 72 dpi ook goed om op een site te plaatsen, worden te foto's dan niet te zwaar of maakt dat geen verschil uit.
Mvg, Jasmine
Nee zeker niet 72 is de standaard resolutie voor sites, presentaties, schermvertoning...
Sommigen nemen ook 92 dpi....
Maar het heeft bv geen zin van 300 dpi te nemen, dat geeft het scherm niet weer.
300 dpi wordt algemeen als de druk/printresolutie genomen. Maar hier bestaat veel discussie en literatuur over, probeer eens via de zokfunctie.
Comment