Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vakantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vakantie

Pas wakker, op het dak van een huis, bij ochtend zon.

Rozenfeest in El Kelaa M'Gouna, in de late namiddag.

Beide foto's uit Marokko, Hoge Atlas gebergte.

Mvg, Jasmine
    Update12/05/10
    BLOG
    Leica M9/Fuji X 100s/phone

Re: vakantie

Kleurrijke en levendige beelden

Comment

eerste een leuke opname, de tweede jammer dat die ene mevrouw er half op staat.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        eerste een leuke opname, de tweede jammer dat die ene mevrouw er half op staat.
        grt,bouk.
        Die eerste vind ik ook leuk. Vooral de babbel die er ook bijhoorde, zou dit beeld compleet maken.
        De tweede je hebt gelijk, ik volg je mening.

Mvg, Jasmine
        Update12/05/10
        BLOG

Comment

Kleurvolle foto's. Bij nr 2 denk ik dat er veel meer uit te halen is met een iets andere compo.

Ik heb trouwens ook even op jouw site gekijken. Ik vind die met de Nepalese meisje met haar hoofd zo opzij erg leuk.
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Helen
            Kleurvolle foto's. Bij nr 2 denk ik dat er veel meer uit te halen is met een iets andere compo.

Ik heb trouwens ook even op jouw site gekijken. Ik vind die met de Nepalese meisje met haar hoofd zo opzij erg leuk.
            Dank je Helen,
            Ik ben nog niet zolang bezig met fotografie en het doet altijd plezier te horen dat er goede foto's zijn. Het heeft me stimulans om verder te doen.
            Wat techniek betreft moet ik nog bijleren, want ik ken er nog niet genoeg van. Ik doe alles op gevoel.

Mvg Jasmine
            Update12/05/10
            BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmine
              Dank je Helen, Ik doe alles op gevoel.Mvg Jasmine
              je gevoel zit goed prima gedaan

Comment

Yasmin,

Normaal neemt men voor een foto die op scherm gepresenteerd wordt een resolutie van 72 dpi, jou foto's hebben maar 40 dpi. Als je ze dus verscherpt zie onmiddelijk pixels (blokjes)
                Indien je dus je foto's op maat brengt met een of ander programma, 72 dpi kiezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                  Yasmin,

Normaal neemt men voor een foto die op scherm gepresenteerd wordt een resolutie van 72 dpi, jou foto's hebben maar 40 dpi. Als je ze dus verscherpt zie onmiddelijk pixels (blokjes)
                  Indien je dus je foto's op maat brengt met een of ander programma, 72 dpi kiezen
                  Auw, nu weet ik vanwaar die blokjes komen, Thx. Is 72 dpi ook goed om op een site te plaatsen, worden te foto's dan niet te zwaar of maakt dat geen verschil uit.

Mvg, Jasmine
                  Update12/05/10
                  BLOG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmine
                    Auw, nu weet ik vanwaar die blokjes komen, Thx. Is 72 dpi ook goed om op een site te plaatsen, worden te foto's dan niet te zwaar of maakt dat geen verschil uit.

Mvg, Jasmine
                    Nee zeker niet 72 is de standaard resolutie voor sites, presentaties, schermvertoning...
                    Sommigen nemen ook 92 dpi....
                    Maar het heeft bv geen zin van 300 dpi te nemen, dat geeft het scherm niet weer.
                    300 dpi wordt algemeen als de druk/printresolutie genomen. Maar hier bestaat veel discussie en literatuur over, probeer eens via de zokfunctie.

Comment

De eerste is een zeer mooie foto.Blijf vooral op je gevoel fotograferen dat is het belangrijkste.

Comment

Working...
                      X