Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jessy 'High Key'-opstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jessy 'High Key'-opstelling

en 2 bewerkingen

graag constructieve commentaar
    Last edited by Dirtyharry71; 4 maart 2006, 17:11.
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Re: Jessy 'High Key'-opstelling

Als dit een high-key zou moeten zijn zit je er grandioos naast. Sorry!

Ik vind dat de termen 'high-key' en 'low-key' nogal makkelijk en onterecht gebruikt worden...

Een voorbeeld van een high-key is deze:

Zoals je ziet is dit totaal anders vergeleken met Uw foto.
    Voor een high-key opname wordt er over het algemeen een blond model geprefereerd, waarvan de huid nogal dikwijls wit gemaakt wordt. De volledige foto moet hard uitgelicht zijn zonder enige uitgebrande delen te bekomen.

Een lichtopstelling zou deze kunnen zijn:

Hopelijk hebt U er iets aan

Mvg,

Frederic

Comment

High key , low key whatever.

Ik vind de originele foto heel mooi uitgelicht en uw 'high key' foto wel goed.
      In nr 3 valt het PS-werk wat te veel op. Wat overdaad.
      Vooral in het gezicht.

Comment

Ik vind de derde foto nochtans de mooiste van de drie high-key of niet.
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Same here, nr 3
          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
          Focaldesign

Comment

Frederic: er staat high key OPSTELLING niet high key BEWERKING

ik weet wel wat de termen betekenen hoor
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik wil hier geen discussie ontketenen in verband met ‘high key’ en ‘low key’, maar wat Frederic schrijft is wel degelijk waar. Het valt me ook op dat in het forum de termen voor deze bepaalde technieken nogal eens ongepast gebruikt worden.

High key is de term die gebruikt wordt om beelden aan te duiden waarin wit en heldergrijs sterk domineren, de lichte tonen kunnen vloeiend overgaan naar enkele maar zeker weinig donkere partijen.
              Low key is de term die toegepast wordt wanneer de grondtoon opvallend somber, zwart en donkergrijs is, met enkele kleine lichtgrijze of witte vlekken.

Je moet vertrekken van een specifieke high key-lichtopstelling maar als het resultaat echt de term niet benaderd, kan je die ook niet in dat vakje plaatsen, en daarin moet ik Frederic volkomen bijtreden.

Trouwens Jimmy, ik vind je foto’s prachtig, deze en al diegene die ik hier op het forum al gezien heb. Als streekgenoten zouden we eens een pint moeten gaan pakken als we elkaar tegenkomen.
              Groeten,

Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P@ul
                Ik wil hier geen discussie ontketenen in verband met ‘high key’ en ‘low key’, maar wat Frederic schrijft is wel degelijk waar. Het valt me ook op dat in het forum de termen voor deze bepaalde technieken nogal eens ongepast gebruikt worden.

High key is de term die gebruikt wordt om beelden aan te duiden waarin wit en heldergrijs sterk domineren, de lichte tonen kunnen vloeiend overgaan naar enkele maar zeker weinig donkere partijen.
                Low key is de term die toegepast wordt wanneer de grondtoon opvallend somber, zwart en donkergrijs is, met enkele kleine lichtgrijze of witte vlekken.

Je moet vertrekken van een specifieke high key-lichtopstelling maar als het resultaat echt de term niet benaderd, kan je die ook niet in dat vakje plaatsen, en daarin moet ik Frederic volkomen bijtreden.

Trouwens Jimmy, ik vind je foto’s prachtig, deze en al diegene die ik hier op het forum al gezien heb. Als streekgenoten zouden we eens een pint moeten gaan pakken als we elkaar tegenkomen.
                Idem dito wat mij betreft. Vind in deze benadering eerder overstraling dan highkey.
                Mag ik je verzoeken wat dieper in te gaan op het onderwerp high key (search-mogelijkheden van dit forum bv) en als illustratie je verwijzen naar onderstaande site:
                http://gallery.zoom.nl/gallery/29/preview/k0FA0K.jpg

extra bemerking: rode handen en opperarmen zijn in nr3 onvoldoende bewerkt in tegenstelling tot bewerkt zitvlak.
                houding van handen is wat krampachtig en vervormd.
                voeten komen enorm op de voorgrond en werken storend: mss laterale positie met benen parallel en in schuine stand voor lichaam (is wel moeilijker maar toch eens proberen)

Henri
                Last edited by kodachrome; 5 maart 2006, 03:05.
                lidnummer: BD0435BE

Comment

de tweede opname toch de beste van de drie voor mij.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind het in elk geval geslaagd en mooi, en tjah, ik heb ook een voorkeur voor de
                    ietwat softe versie nr 3.

_______ Xommy ______
                    Lidnummer: BD0248BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P@ul
                      bedankt
                      ik doe 't voor de fun

ah ge zijt van Iiiichem

euh bier lust ik ni
                      da mag wel ne passoa orange zijn en anders ne Fanta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                        euh bier lust ik ni
                        da mag wel ne passoa orange zijn en anders ne Fanta
                        ’t was maar de spreekwoordelijke uitdrukking hoor
                        Groeten,

Paul

Comment

Working...
                        X