Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mama

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mama

Hallo.

Dit is de eerste keer dat ik een persoon fotografeer.
    Ik heb ons mama gekozen. Eigenlijk was het in opdracht van haar.
    Kunnen jullie jullie menige geven en misschien tips die het wat beter maken?
    Scherpte is er niet. Das wel jammer.

Ik heb met PS wel sharpen toegepast maar dit maakt het blijkbaar alleen maar erger.
    Moest dit eigenlijk bij Z/W ?

Re: Mama

Eerst even off-topic: als je graag reacties wilt om je foto beter te maken, post je beter bij Fotodiscussie.

En nu even on-topic:
    Scherpte is er inderdaad niet. Misschien niet goed scherpgesteld? Maar kan ook aan de sluitertijd liggen: 2 seconden is lang. Is je mama wel blijven stilstaan gedurende die tijd? En stond jouw toestel op een statief? En zo ja, heb je dan wel de zelfontspanner gebruikt?

Als je wil verscherpen in Photoshop (Elements), gebruik dan niet "Sharpen" maar "Unsharp mask" (ook wel USM genaamd). Véél beter! Maar dan nog: een onscherpe foto kan je heel moeilijk scherp krijgen. USM is beter geschikt om bestaande scherpte te verbeteren.

Groetjes,
    David
    Groeten, David

Comment

Waarom eigenlijk een sluitertijd van 2 sec. ?
      Heb je dit vanop statief gedaan ?
      Je foto lijdt erg onder bewegingsonscherpte, wat niet zo verwonderlijk is gezien je sluitertijd. Doe dit eens opnieuw met een normale sluitertijd (minimaal omgekeerd evenredig met je brandpunt en liefst niet lager dan 1/80).
      fotosite

Comment

In sepia en een kartelrandje, en je hebt er een uit de oude doos.
        mvg,
        Ludo V.

Comment

Ik heb deze foto op statief genomen.
          Stilstaan deed ze niet echt denk ik.
          Maar ik neem foto's met een nikon coolpix dus sluitertijd instellen ?
          Zelfontspanner heb ik niet gebruikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hekje
            Ik heb deze foto op statief genomen.
            Stilstaan deed ze niet echt denk ik.
            Maar ik neem foto's met een nikon coolpix dus sluitertijd instellen ?
            Zelfontspanner heb ik niet gebruikt.
            Aha, zelfs met een statief heb je veel kans dat je het toestel wat beweegt als je de sluiter indrukt. Vandaar de zelfontspanner... En stilstaan hee, stilstaan
            Groeten, David

Comment

Ik heb dit eens gesimuleerd F2.8 op ISO 200 en 2sec belichting en dat moet ongeveer een verlichting van een kaarsje geweest zijn.
              Kun je het licht in de gang niet aansteken of met een flits trekken? Dat zou al een heel stuk schelen.

Wat je ook kunt doen is van kaarsen gebruiken die ze in de film gebruiken. Uitgeholde kaarsen die vanachter dicht zijn, vanboven een echt stukje kaars bevat dat brand en vanvoor hol en een lamp van 100watt erin.

Je zou zulk een foto toch zeker op 1/50 moeten kunnen krijgen.

Hubert
              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Onscherpte kan een creatief instrument zijn, doch hier post jij een foto die onbewust en accidentieel onscherp is, ik zou dit nooit gepost hebben, dat is mijn mening
                Dat de foto evntueel door je moeder super bevonden wordt is best mogelijk, maar ook persoonlijk.

Comment

toch een leuk begin, maar neem haar eens mee naar buiten.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                  X