Re: Simon says...
Het is een kwestie van smaak. Sandra en Simon waren in de wolken met de eerste foto. En met hen vele van hun medeleerlingen en vriendinnen. Bovendien is het een hommage aan Aat Veldhoen. In 1972 kocht ik een paar etsen van hem, die daarna werden verboden omwille van 'te erotisch'. Ze zijn nu fortuinen waard. Ze werden me jammer genoeg ontstolen. Maar zijn stijl kwam heel dicht bij deze.
De tweede foto: tja, dat is natuurlijk een kwestie van studiolicht. Ik stond met de camera boven hen, maar de lichten kwamen van opzij. Omdat Sandra een stuk dichter bij de flitsers lag kreeg zij uiteraard meer licht. Het alternatief was een Simon als een zwarte Piet. Dit was het beste compromis. En het accent valt inderdaad waar het moet: op de ogen. Over de compo verschil ik van mening met Seppuku (wat zoveel betekent als harakiri of buiksnijden - hij moet me die bijnaam nog maar eens uitleggen). Ik vind hem persoonlijk zeer geslaagd. Blijkbaar ben ik niet de enige.
De derde: nog even wat haartjes wegwerken. De subtiliteit in de kleuren was erg gewild. Trebs is hierin een meester en ik heb er zorg aan besteed - heel wat maneuvers met het licht. Die twee hadden veel geduld. Woensdag is er een nieuwe shoot, met wat meer gedurfde concepten. De aanzet hiervoor was er al, maar we hadden geen tijd meer - er hangt niet voor niets een klok in de studio. De tijd vliegt er voorbij.
Oorspronkelijk geplaatst door Nat
De tweede foto: tja, dat is natuurlijk een kwestie van studiolicht. Ik stond met de camera boven hen, maar de lichten kwamen van opzij. Omdat Sandra een stuk dichter bij de flitsers lag kreeg zij uiteraard meer licht. Het alternatief was een Simon als een zwarte Piet. Dit was het beste compromis. En het accent valt inderdaad waar het moet: op de ogen. Over de compo verschil ik van mening met Seppuku (wat zoveel betekent als harakiri of buiksnijden - hij moet me die bijnaam nog maar eens uitleggen). Ik vind hem persoonlijk zeer geslaagd. Blijkbaar ben ik niet de enige.
De derde: nog even wat haartjes wegwerken. De subtiliteit in de kleuren was erg gewild. Trebs is hierin een meester en ik heb er zorg aan besteed - heel wat maneuvers met het licht. Die twee hadden veel geduld. Woensdag is er een nieuwe shoot, met wat meer gedurfde concepten. De aanzet hiervoor was er al, maar we hadden geen tijd meer - er hangt niet voor niets een klok in de studio. De tijd vliegt er voorbij.
Comment