Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huisjesslak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huisjesslak

Soms probeer ik het ook eens boven water en met wat geduld (diertje gaat enorm traag) en veel oefenen dit resultaat. Men favoriet is nr 3.

Tropcal
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

Re: Huisjesslak

mooi hoor, maar hoe krijg je die kleurtjes erin???.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
      mooi hoor, maar hoe krijg je die kleurtjes erin???.
      grt,bouk.
      Ik vermoed dat je het hebt over die blauw/paarse schijn op of rondom het huis van de slak? Nu, eigenlijk zou ik de vraag moeten stellen, ... hoe krijg ik die kleurtjes er uit. (Reeds een poging gedaan maar ..., het is in wezen mogelijk maar dit zou toch wat tijdrovend zijn). Wat ik wel weet is ..., hoe ze erin gekomen zijn. Namelijk ... reflextie op het huis van de slak (de witte kringen, zoals glazuur), van men blauwe T-shirt, banaal maar het is wel degelijk zo. Dus een tip: neem je een macro op korte afstand (ik stond of lag met de lens op nauwelijks 10cm van het onderwerp) hou er dan rekening mee dat de mogelijkheid bestaat op reflextie mocht het onderwerp een blinkend iets hebben. Voor de rest zijn de andere kleuren legaal enkel het totaalbeeld een beetje gecropt om wat evenwicht te brengen. Ik hoop dat dit een gunstig antwoord is op uw vraag.
      Ter gelegenheid bedankt voor uw positieve complimentjes op deze reeks en voorgaande posten, trouwens dit geldt voor iedere bezoeker en sympathisanten. Thanks (vragen zijn zeer welkom, samen zoeken we de beste oplossing)
      grt, TROPCAL
      www.tropcal.be

Comment

@tropcal, amaai dat moet nogal fluoblauw geweest zijn die t-shirt. Heeft wel iets zo met die onnatuurlijke kleuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
          @tropcal, amaai dat moet nogal fluoblauw geweest zijn die t-shirt. Heeft wel iets zo met die onnatuurlijke kleuren
          idd, redelijk fluoblauw, vandaar men enige verklarende uitleg
          grt, TROPCAL
          www.tropcal.be

Comment

Blauw of niet... 3 mooie opnames .. met een voorkeur voor nr 3..hier komt het diertje nog beter tot zijn recht daar de achtergrond minder aandacht vraagt, en zeeer scherp... knap werk Tropcal.

Groetjes JLM

Comment

Tropcal
              Code:
              Nu, eigenlijk zou ik de vraag moeten stellen, ... 
              hoe krijg ik die kleurtjes er uit. 
              (Reeds een poging gedaan maar ..., 
              het is in wezen mogelijk maar dit zou toch wat tijdrovend zijn).

Ik heb een poging gedaan om het blauw er uit te halen, dus beslist mogelijk.

Tijdrovend………nee echt niet beslist niet langer dan 5 minuten.

Als je het wil zien zeg het maar.

Grt,
              Hexagon
              Grt,
              Hexagon

Comment

Nr3, de mooiste huisjesslak die hier over het forum kruipt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                  Tropcal
                  Code:
                  Nu, eigenlijk zou ik de vraag moeten stellen, ... 
                  hoe krijg ik die kleurtjes er uit. 
                  (Reeds een poging gedaan maar ..., 
                  het is in wezen mogelijk maar dit zou toch wat tijdrovend zijn).

Ik heb een poging gedaan om het blauw er uit te halen, dus beslist mogelijk.

Tijdrovend………nee echt niet beslist niet langer dan 5 minuten.

Als je het wil zien zeg het maar.

Grt,
                  Hexagon
                  Graag zelfs. Maar geef er wat tekst en uitleg bij hoe je tewerk gaat zodat iedereen er wat aan heeft op het forum.
                  Alvast bedankt voor uw reactie.

Mvg,

Tropcal
                  grt, TROPCAL
                  www.tropcal.be

Comment

Is bewerkt in PS.
                    Ik heb het zo gedaan,voor deze foto’s

Ga naar
                    Image
                    Adjustments
                    Hue/Saturation

Dan deze instellingen veranderen.

Blue> de Saturatie -100 > Lightness + 30
                    Reds> de Saturatie - 50
                    Magentas> de Hue – 116
                    OK
                    Nu is het blauw zo goed als weg.
                    Je kunt de filtering nog iets verfijnen of evt. veranderen naar eigen smaak.
                    Ik heb dit nog gedaan. (nog geen 5 min)

Ga naar
                    Image
                    Adjustments
                    Select Color

Cyans> magenta –69
                    Blues > magenta – 37
                    OK

Ga naar
                    Image
                    Adjustments

Photo filter
                    Warming Filter 85 20%
                    En er zijn veel meer mogelijkheden en manieren om de foto verder af te werken.
                    Succes er mee
                    Grt,
                    Hexagon
                    Grt,
                    Hexagon

Comment

Ook effe een poging gewaagd als je het niet erg vind.
                      Ik heb het met een adjustment layer selective color gedaan.

cyans
                      -100
                      -5
                      +3
                      0

blues
                      -100
                      -77
                      +100
                      0
                      Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
                      EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

Comment

Re: Huisjesslak >>> opgelost

Hexagon & Eddysign

Bedankt voor de onderneming. Naar men eerste indruk zit Eddysign er het korst bij. Hexagon, sorry, ... zeg nu zelf dit is het niet hoor, het blauw verandert in groen en dat is niet de bedoeling. Ik heb zelf de zaak eens bekeken en idd het is maar 5 min werk. Voor dit problemen hebben we photoshop nodig zoveel is duidelijk. Doe dit nooit met de kleurbalans aan te passen of de kanaalmixer gaan te gebruiken, gouden raad. Het is idd wel zo dat je wat balans brengt in de kleuren en speelt met de RGB. Maar ... dit is hier nu niet van toepassing. Ik had vermeld, kleuren zijn legaal op de foto's en het blauw moet er uit. Hoe pakken we dit nu aan. We selecteren de sponstool en verwijderen, egaliseren de kleur, bij wijze van spreken, zachtjes wegwrijven. Het probleem minimaliseren. Poep simpel hé. Voilà, hier hebben we samen weer wat bijgeleerd. De aangepaste foto's heb ik met voorgaande gemengd om het verschil aan te tonen. Nogmaals bedankt voor jullie reacties en je ziet, we komen er samen wel aan uit. Bij deze is de zaak afgesloten.

grt, TROPCAL
                        www.tropcal.be

Comment

Hiermee heb je ruimschoots bewezen dat je een ongelofelijke flapdrol bent. Als je onder valse voorwendselen van een blauw T-shirt en dergelijke smoezen een andere aan het werk zet en dan commentaar gaat geven waaruit blijkt dat je het bewerken zeer goed meester bent, ben je voor mij een grote flapdrol.
                          En inderdaad we hebben nu iets geleerd, dat we ons de eerstvolgende keer wel even bedenken als er weer om een bewerking wordt gevraagd, van iemand die het echt nodig heeft. Dat heb je in ieder geval bereikt
                          Zo, en nu beschouw ik dit als afgesloten.
                          Hexagon
                          Grt,
                          Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                            Hiermee heb je ruimschoots bewezen dat je een ongelofelijke flapdrol bent. Als je onder valse voorwendselen van een blauw T-shirt en dergelijke smoezen een andere aan het werk zet en dan commentaar gaat geven waaruit blijkt dat je het bewerken zeer goed meester bent, ben je voor mij een grote flapdrol.
                            En inderdaad we hebben nu iets geleerd, dat we ons de eerstvolgende keer wel even bedenken als er weer om een bewerking wordt gevraagd, van iemand die het echt nodig heeft. Dat heb je in ieder geval bereikt
                            Zo, en nu beschouw ik dit als afgesloten.
                            Hexagon
                            Toch nog even dit Hexagon. Ik had misschien beter vooraf gemeld dat ik geen beperkte kennis had van photoshop. Nochthans had ik geschreven, dat ik reeds een poging had ondernomen, maar ja ... dit geeft natuurlijk niet weer wat men photoshop vaardigheden zijn. Nog beter was misschien een vermelding van wat ik reeds geprobeerd had bij men poging, te laat natuurlijk. Alhoewel de tool die ik voor dit euvel, en geloof me vrij, heb toegepast ook de 1x gebruikte en hierdoor alweer nieuw hulpmiddel ontdekte. Mocht ik u door deze omstandigheden ontgoocheld of enig kwaad hebben berokkend, biedt ik u graag men verontschuldigingen aan. Het zijn of waren wel geen valse voorwendselen, ik zie daar geen enkele reden toe. Eigenlijk, .... ik zet wel graag mensen aan het werk (als het dan toch maar 5 minuten in beslag neemt) ... maar u heeft zich spontaan aangeboden voor men probleem/vraag, wat ik heden nog altijd apprecieer. Nu ... dat je ernaast zat, ... moet je ook leren aanvaarden. Ik ben al zoveel keer gevallen en steeds sta ik er weer. Ik vind u alvast een fijn forum bezoeker, maar bij frustratie let je wel op uw taalgebruik, ook dit maakt deel uit van fotografie.
                            Bekijk het positief, we hebben weeral iets bijgeleerd.
                            grt, TROPCAL
                            www.tropcal.be

Comment

Working...
                            X