Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Spitsvondig om de beeldhoek eens 45° op het web te zetten. Zo creëer je diepte en reliëf, die we bij dergelijke platen niet gewoon zijn... Speciaal.
Ook heel mooi van kleur - verrassende en ongewone DOF.
Een knappe spin, Pendragon !!!
Greetz, Kariboe
moet zeker kunnen en men eist soms teveel dat het ganse onderwerp scherp is, daarom ook
Spitsvondig om de beeldhoek eens 45° op het web te zetten. Zo creëer je diepte en reliëf, die we bij dergelijke platen niet gewoon zijn... Speciaal.
Een knappe spin, Pendragon !!!
Greetz, Kariboe
100% akkoord, maar ik kan het niet zo goed uitleggen
Iedereen bedankt voor de toffe en interessante bemerkingen Ik ben blij dat hij jullie bevalt want ik was zelf gelukkig met het resultaat.
Het is inderdaad een opname waar ik veel meer bezig ben geweest met de techniek. Ik wilde echt eens diepte krijgen (vandaar de keuze voor de beeldhoek) omdat macro's, vaak nog veel meer dan andere foto's, zeer 2- dimensionaal kunnen zijn. De keuze voor de dof is te velde gebeurd. Mijn eerste opname was scherp over de hele lijn maar dat gaf geen meerwaarde aan de foto. 3 opnames later kwam ik hier uit.
En ik volg Perrush en de anderen voor de volle 100% dat een macro niet altijd messcherp moet zijn. Maar ik heb hier aan den lijve ondervonden dat je toch best eerst leert om scherpe macro's met goeie dof te maken alvorens je aan dit soort foto's te wagen.
Ter info de exif
Model - NIKON D70
ExposureTime - 1/160 seconds
FNumber - 5.60
ExposureProgram - Aperture priority
ExposureBiasValue - -0.67
MeteringMode - Multi-segment
LightSource - Cloudy weather
FocalLength - 60.00 mm
WhiteBalance - Manual
Contrast - Normal
Saturation - Normal
Sharpness - Normal
ISO Setting - 400
White Balance - CLOUDY
Image Sharpening - AUTO
Focus Mode - AF-C
White Balance Adjustment - 0
Noise Reduction - OFF
Optimization - VIVID
En ik volg Perrush en de anderen voor de volle 100% dat een macro niet altijd messcherp moet zijn. Maar ik heb hier aan den lijve ondervonden dat je toch best eerst leert om scherpe macro's met goeie dof te maken alvorens je aan dit soort foto's te wagen.
Even een bedenking
Raar, de eerste foto's die men maakt zijn niet scherp en zijn ook niet goed. Dan leer je bij en worden je foto's scherp en goed. En als je het dan kunt, ga je terug onscherpe foto's maken.
Man, wat is fotografie toch verwarrend
Waarmee ik wil zeggen "verandering van spijs doet eten"
Comment