Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoya moet altijd onthard(gekookt en afgekoeld) water krijgen wil men een mooie, gezonde plant krijgen die volop bloeit. En dan die specifieke geur....precies een zoete geur die, zoals vele cactussen, s'nachts geuren. Bij hoge temperaturen verschijnen er vaak nectardruppeltjes waardoor de geur nog sterker wordt.
Hoya moet altijd onthard(gekookt en afgekoeld) water krijgen wil men een mooie, gezonde plant krijgen die volop bloeit. En dan die specifieke geur....precies een zoete geur die, zoals vele cactussen, s'nachts geuren. Bij hoge temperaturen verschijnen er vaak nectardruppeltjes waardoor de geur nog sterker wordt.
Mooie belichting,
Groetjes
JO
...en mijn kinderen likken die graag op
Ik geef enkel regenwater. In mijn living staat een haspel met tuinslang, met een gieter duurt het veel te lang om alles water te geven .
Over de geur van deze H. linearis, deze is minder zoet als de andere Hoya's. Het is meer een citronella geur, net als wat uit sommige muggen apparaatjes komt.
waar vind iedereen in deze tijd van het jaar nog zulke mooie bloemen??
hier is alles maar dood nu
knappe prent
Bij mij bloeit binnenshuis momenteel de Blauwe Gember, de Kamerlinde, deze Hoya linearis en nog een andere rode soort, een aantal orchideeën, een Agave attenuata, een Jatropha pandurifolia, Senecio kleinia, mijn kartonplant (Zamia), een Aloë met gele bloemen en ook de Strelizia begint er aan. Over de serre zwijgen we maar...
Comment