Herman, met jouw tripod is zo'n laag standpunt niet mogelijk.
Met vb een Gitzo tripod zonder centrale middenzuil is dat wel mogelijk.
Met mijne tripod van manfrotto (055CLB 122€) kan ik zelfs macro's maken van truffels die 10 cm in de grond zitten
Gewoon de middenzuil omdraaien, een statiefkop er ondersteboven opschroeven en camera met macrolens met statiefbeugel op statiefkop zetten. In portret, in landschap, alles is mogelijk. Ge kunt zelfs de camera op 1 mm boven de grond brengen. Maar of dat je zelf zo laag door de knieen kunt gaan ? Tja , dat is een ander probleem
Mooi,
Goed gedaan. Eigenlijk ontbreekt nog een paddo waar de inktslierten zo vanaf druipen, zo van die vettige zwarte waar ge niet kunt aankomen zonder u zwart te maken.
Mooie collage
Op die hoogte werk ik steeds mét statief, zonder middenzuil of met de middenzuil omgekeerd....een hoekzoeker is dan wel een héél leuk hulpmiddel
D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Heel mooi gedaan! Eerst vond ik het lettertype van het bijschrift een beetje te brokkelig, maar achteraf gezien past het wel goed bij de paddestoeltjes.
Comment