Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tja, iets helemaal anders dan ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tja, iets helemaal anders dan ???

    Persoonlijk kies ik de eerste.

    Hier vindt ik de kleuren het best tot hun recht komen. Ook de kleurechtheid vindt ik hier het kortste aanleunen bij de werkelijkheid.
    Qua compo vindt ik de eerste ook het natuurlijkst, je kijkt zo in dat doosje met stylo's. Scherpte is ok.

    De compo in de tweede vind ik iets te onnatuurlijk.Hier vragen de OOF balpenpunten(wat een woord)te veel mijn aandacht.

    In de derde is de compo zeer goed maar vindt ik de kleuren iets te verzadigd.(i like it soft)

    Leerzaam reeksje

    Eens iets met glas proberen, reflecties tegengaan enzo zal moeilijk zijn

    Groetjes

    JO
    Groetjes
    ----JO

    Comment


    • #17
      Re: Tja, iets helemaal anders dan ???

      Vanwege de compo's voor mij 1 en 3
      Moest net als Bouk meteen aan kruisraketten denken
      Groetjes Christianne
      Christianne's fotoweb
      BD0243nl

      Comment


      • #18
        Re: Tja, iets helemaal anders dan ???

        Haha Kariboe, al volop bezig met je kleuren zie ik, ik vermoedde wel dat dit niet zou uitblijven.
        Ik denk dat dit inderdaad een boeiende serie wordt.

        Ik vraag me echter af waarom je zwart als achtergrond hebt gebruikt, ik denk dat de foto's nog kleurrijker en aantrekkelijker zouden zijn moest je als achtergrond een kleur hebben gebruikt... probeer het eens!
        eMJeke
        website

        Comment


        • #19
          Re: Tja, iets helemaal anders dan ???

          Ook Vicky, Lut en Christianne : toffe reacties - ik schrik toch telkens dat de meningen (met verantwoording) zo dikwijls verschillen van persoon tot persoon. Dat maakt de speurtocht naar universele schoonheid moeilijk, maar ook des te boeiender...

          Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke
          Ik vraag me echter af waarom je zwart als achtergrond hebt gebruikt, ik denk dat de foto's nog kleurrijker en aantrekkelijker zouden zijn moest je als achtergrond een kleur hebben gebruikt... probeer het eens!
          Ik had het volgende gedacht : bij [multitoon]-beelden gebruik ik alleen zwart als achtergrond omdat er al (veel) kleur in mijn onderwerpen zit en omdat zwart imho de kleur versterkt/satureert. Het lijkt mij ook zeer moeilijk om bij dergelijke veelkleurige onderwerpen een achtergrondkleur te kiezen die - én alle kleuren satureert - én geen enkel kleur stoort. Bij [monotoon]- en [duotoon]-foto's lijkt me dat echter een goed idee...
          Nu MJ, ik probeer het toch - misschien redeneer ik verkeerd !!! Dank voor het meedenken

          In de derde is de compo zeer goed maar vindt ik de kleuren iets te verzadigd.(i like it soft)
          Leerzaam reeksje
          Groetjes JO
          Ik denk in deze reeks net te kiezen voor volle, gesatureerde kleuren. Ik hoop daar de sterkte van "kleur" te vinden. Het feestelijke, het overdadige, het rijke - het "waarom" van kleur. De aantrekkingskracht, het houden van kleuren ligt imho in hun diepte, hun rijkdom, hun helderheid...
          Maar uiteraard heb je gelijk - kleur kan ook zacht, lief en zijdig zijn... Het zal moeten blijken of beide benaderingen in éénzelfde reeks samengaan...
          Dank - je bracht me aan het denken...
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #20
            Re: Tja, iets helemaal anders dan ???

            doe mij maar 1 en 3 ; de kleuren lijken mij goed zo lekker verzadigd ;

            Comment

            Working...
            X