Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Limonade

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Limonade

Toen ik een winkeltje bezocht zag ik deze kleurrijke reeks limonade flessen op een toonbank oplichten in het zonlicht.

Dus de flessen zijn niet door mij geschikt, niet aangeraakt, en ook over de achtergrond had ik weinig controle.
    Vind het toch een kleurrijk geheel.

Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Re: Limonade

Alhoewel ik ze eerder passend vind in het forumonderdeel 'stilleven, architectuur en abstract', vind ik de eerste foto de beste compo. Echter van deze staat de witbalans niet echt juist.
    Ik verandere even in Photoshop de kleurenbalans als volgt: de 'cyaan-rood'-regelaar op +30 en de 'geel-blauw'-regelaar op -50, de saturatie gaf ik een punch van ongeveer +30 en ze knallen er echt uit!
    Mooi!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
      Alhoewel ik ze eerder passend vind in het forumonderdeel 'stilleven, architectuur en abstract', vind ik de eerste foto de beste compo. Echter van deze staat de witbalans niet echt juist.
      Ik verandere even in Photoshop de kleurenbalans als volgt: de 'cyaan-rood'-regelaar op +30 en de 'geel-blauw'-regelaar op -50, de saturatie gaf ik een punch van ongeveer +30 en ze knallen er echt uit!
      Mooi!
      Ik heb Uw instructies exact gevolgd, en idd, veel beter.
      De foto is reeds aangepast.
      Bedankt.

Dirk
      Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

vind de tweede beter, staan ook beter de afsluitingen op.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor mij ook de tweede! Kleurrijk geheel!

Grtz,Fabienne
          De oorzaak verschuilt zich vaak in de spiegel.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

Comment

Krijg er zowaar dorst van ... mooi onderwerp en kleurtjes
            Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Tweede is inderdaad de beste. Estetisch vraagt deze foto echter wel een out-of-focus achtergrond, wat natuurlijk niet mogelijk was omdat dan de flessen links en rechts niet meer scherp zouden zijn vanwege de schuine opstelling. Dit kan je enkel oplossen met een TS lens.

Kleurtjes zijn in ieder geval goed en ook het idee kan mij zeer bekoren.
              DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                Tweede is inderdaad de beste. Estetisch vraagt deze foto echter wel een out-of-focus achtergrond, wat natuurlijk niet mogelijk was omdat dan de flessen links en rechts niet meer scherp zouden zijn vanwege de schuine opstelling. Dit kan je enkel oplossen met een TS lens.

Kleurtjes zijn in ieder geval goed en ook het idee kan mij zeer bekoren.

Misschien een ultra domme vraag, maar wat is een TS lens ????

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
                  Misschien een ultra domme vraag, maar wat is een TS lens ????

Dirk

Dit is een Tilt-and-Shift Lens. Hier vind je wat uitleg. Ik moet wel bekennen dat ik niet goed snap hoe de lichtstralen dan wel op de sensor terechtkomen als de lens in tilt-mode wordt gebruikt.

Comment

Info over Tilt & Shift lenzen :

http://www.fredmiranda.com/TS-E90/
                    http://www.photo.net/photo/canon/tilt-shift
                    http://eosdoc.com/manuals/lens/TS-E90f28/

Forummember hvr_oosterzele heeft zo'n TS-E90 dacht ik en hij maakt daar prachtige opnames mee :

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=81817

Kijk eens naar de derde opname in deze thread. Met een gewone lens heb je ofwel de linkse bloem scherp, ofwel enkel de rechtse ofwel alletwee maar dan wel met de achtergrond wellicht ook scherp (en dat wil je natuurlijk niet)
                    DigiCam

Comment

'k versta er nog niet veel van, maar ik zoek nog een beetje verder.

Bestaat dat soort lenzen ook voor Nikon ???

Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Medidoc
                        Bestaat dat soort lenzen ook voor Nikon ???
                        Alvast een 28mm f3.5 Tilt only en een 85mm f2.8 Tilt & Shift. Of dit recente lenzen zijn die nog steeds nieuw geproduceerd worden, weet ik niet. 'k ben niet zo thuis in Nikon stuf.
                        DigiCam

Comment

ik vind die eerste toch niet gek hoor , was nog beter als de plank met flessen rechtsboven helemaal niet meer zichbaar was
                          Groetjes Christianne
                          Christianne's fotoweb
                          BD0243nl

Comment

Frisse prent.Vooral de tweede maar had liever de eerste fles niet onthoofd
                            Last edited by EdDu; 29 september 2005, 20:23. Reden: Mening herzien
                            Flickr PBase
                            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Working...
                            X