Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slapende (krekel) sprinkhaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slapende (krekel) sprinkhaan

'k veronderstel dat hij aan het slapen was... hij heeft namelijk gisteren de hele avond zitten zingen

Of het nu echt in macro thuis hoort of niet, daar valt over te discutieren. De eerste is gemaakt met een 105mm macro lens.... maar mijn vijver stond het niet toe om dichter te geraken, zonder natte voeten .... Dus zijn de 2 volgende maar gemaakt met mijn 400 mm tele.

Persoonlijk vindt ik de 2 foto de beste (de enige echt geslaagde) .... Maar om deze goed te krijgen, zou ik beter eens met photoshop leren werken denk ik.... 't is nu eenmaal niet gemakelijk om in een vijver planten uit de weg te doen .....

Als er geen enkele van de 3 op iets trekt, mogen jullie het ook zeggen

* persoonlijke nota, 'k ben er zelf al achter, dat het een sprinkhaan is *
    Last edited by jdm; 10 september 2005, 10:54.
    To make your dreams come true, wake up

Re: Slapende krekel

Nr 1 is wat aan de overbelichte kant en te druk. (mijn gedacht hé)

Nr2 is mooi Alhoewel het sprietje aan zijn staart een beetje stoort. En als ik goed kan zien was dit een sprietje dat voor de sprinkhaan stond en niet erachter omdat het het beeld verstoort(rechterachterpoot daardoor een beetje onscherp)

Als je eraan kunt moet je zo een spriet weg-doen,snijden.Ofwel je standpunt een beetje verdraaien, maar dan staat je object niet meer evenwijdig met je sensor en zul met een ander diafragma moeten werken waardoor er weer andere onderdelen in de compo in focus komen .Tis moeilijk, ik weet het.

Nr3 Met een lager standpunt was dit een zeer mooie foto geweest.
    Je had die lichte vlek dan niet meer in beeld en was de weerkaatsing op de rug van de sprinkhaan ook weg geweest.

2 en 3 mooi,mooi

Groetjes

JO
    Groetjes
    ----JO

Comment

Re: Slapende (krekel) sprinkhaan

ga voor de tweede opname, komt bij mij het lekkerst over.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Re: Slapende krekel

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
        Nr 1 is wat aan de overbelichte kant en te druk. (mijn gedacht hé)

Nr2 is mooi Alhoewel het sprietje aan zijn staart een beetje stoort. En als ik goed kan zien was dit een sprietje dat voor de sprinkhaan stond en niet erachter omdat het het beeld verstoort(rechterachterpoot daardoor een beetje onscherp)

Als je eraan kunt moet je zo een spriet weg-doen,snijden.Ofwel je standpunt een beetje verdraaien, maar dan staat je object niet meer evenwijdig met je sensor en zul met een ander diafragma moeten werken waardoor er weer andere onderdelen in de compo in focus komen .Tis moeilijk, ik weet het.

Nr3 Met een lager standpunt was dit een zeer mooie foto geweest.
        Je had die lichte vlek dan niet meer in beeld en was de weerkaatsing op de rug van de sprinkhaan ook weg geweest.
        2 en 3 mooi,mooi
        Groetjes, JO
        Klop d'erop !!! Helemaal mijn idee !
        Scheelt een stuk in het tikken...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

vraagje: wat was de afstand tot onze kameraad bij de eerste foto?
          Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jokke2003
            vraagje: wat was de afstand tot onze kameraad bij de eerste foto?

Ik ben niet echt goed in afstand schatten, maar ik schat een 3 tal meter.... Alle foto's zijn bijna vanuit hetzelfde standpunt getrokken.... Ik kon gewoon niet dichter komen, door de vijver

1e dus met een 105mm lens, 2 en 3 met een 400 mm lens.... het enige verschil zit hier hier tussen 2 en 3, de hoogte waarop de foto genomen is... en waar de terechte opmerkingen van komen, foto 3 zou perfect geweest zijn, moest ik wat lager gezeten hebben..... Maar het resultaat daarvan is foto 2 En ik had schrik, moest ik mijn vriendin gevraagd hebben, van de plant wat weg te doen, van de andere kant (met borstelsteel ofzo).... dat de sprinkhaan zou gaan vliegen zijn.... (maar 't is een optie voor volgende gelegendheid )
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Voor mij de 2de. Is warmer van kleur, ook wat dichterbij.
              "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

ik ga voor 2 alleen jammer dat bij 3 zijn voelspriet aan de onderkant net niet meer helemaal in het kader staat desalniettemin vind ik 2 toch mooier dan 3 (groene vlek stoort, sprinkhaan komt niet zo goed los van de achtergrond).
                2 is mooi uitgelicht, selectie gemaakt

Greetz Kris...
                A picture remembers what people forget...

---< Photography is 50% photographer, 40% light, and 10% equipment... >---

Comment

Working...
                X