[center
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
blauwe glazenmaker
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: blauwe glzazenmaker
zal het nooit begrijpen die namen van die beestjes; dit is wel een mooie.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Het is blijkbaar het moment van die beestjes. Alhoewel, zo klein zijn ze niet.
Mooi detailBespeur ik een beetje ruis op de achtergrond?
[off topic] Weet er iemand hoe het komt dat er dit jaar zo massaal veel libellen en juffers rondvliegen? Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit zoveel gezien heb hier in het Brugse ommeland. En in mijn tuin jagen ze bij wijlen met tien tegelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pendragon[off topic] Weet er iemand hoe het komt dat er dit jaar zo massaal veel libellen en juffers rondvliegen? Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit zoveel gezien heb hier in het Brugse ommeland. En in mijn tuin jagen ze bij wijlen met tien tegelijk.
Mac
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoydat komt omdat je vorig jaar nog geen libellen fotografeerde ;-)
Mac
Ik ben van in mijn kindertijd bezig met natuur, dieren, insecten,...
En hier in de regio heb ik zelden of nooit libellen gezien. De laatste jaren af en toe eentje in het passeren. Maar dit jaar is het gewoonweg niet te doen.
Misschien verbetering van de waterkwaliteit in de polders nu er niet zoveel mest meer gevoerd wordt op het land?
Comment
-
Re: blauwe glazenmaker
Ik heb dat gevoel ook, maar bij mij is het idd omdat ik vorig jaar nog niet fotografeerde (of toch maar juist).
Na een tijdje train je vanzelf in het zien van die dingen heb ik alduidelijk gemerkt en valt het veel meer op.
knappe plaat Eddy[FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pendragon[off topic] Weet er iemand hoe het komt dat er dit jaar zo massaal veel libellen en juffers rondvliegen? Ik kan me niet herinneren dat ik er ooit zoveel gezien heb hier in het Brugse ommeland. En in mijn tuin jagen ze bij wijlen met tien tegelijk.Bij m'n vriendin zitten ze ook met hele "troepen"...
En je ziet ze ook veel meer op plaatsen zonder water
Mijn grootvader had ergens gelezen waar als reden de globale opwarming geïnsinueerd werd.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FLuKeeHet valt mij ook opBij m'n vriendin zitten ze ook met hele "troepen"...
En je ziet ze ook veel meer op plaatsen zonder water
Mijn grootvader had ergens gelezen waar als reden de globale opwarming geïnsinueerd werd.
Indeed, vandaag de sint-sixtus wandeling gaan doen (westhoek), geen water of grote vijvers in de buurt.... maar op een bepaald moment, zat het vol met libellen....
In mijn tuin vindt ik het normaal, daar is een vijver, en die beestjes komen er zich voortplanten... Maar 'k was verdwonderd deze middag.To make your dreams come true, wake up
Comment
-
-
Re: blauwe glazenmaker
leuk voor jullie dat die beestjes massaal aanwezig zijn:-)
Hier in de Dijlevallei gaat alles zijn gewone gangetje precies. Buiten de geelvlekheidelibel die dit jaar prominent aanwezig is: bussines as usual.
Bedankt voor de reakties en de gedachten.
Mac
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzeleAhem, en waarom willen die bij mij zich niet eens neerzetten???
Toffe plaat vaneigens
Nu zien we die "glazenmaker" toch eens van heel dichtbij...Knap Mac!D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
BD0290BE
Comment
-
Comment
Comment