Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nectar hopping
Collapse
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
X
-
-
Inderdaad schattige en vooral gemakkelijke, niet-agressieve en prachtige beesten. Ze zitten hier massaal. Bijen zie ik helaas niethttps://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk berichtMooi hoor Frans, is dat tijm waar het hommeltje op vliegt?
Bedankt Wim en Jolien voor jullie reactie in deze rustige tijdenbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
Dat is een soort Nepeta, een fijnere soort dan diegene waar katten zo gek op zijn. Ik heb hier beide soorten en ik heb hier zeer veel hommeltjes op allebei maar ook al eens een solitair bijtje. Zoals Wim ook aanhaalt, gewone honingbijen zie ik hier ook niet.
Bedankt Wim en Jolien voor jullie reactie in deze rustige tijden
Klopt van die honingbijtjes, en het zijn toch zo'n nuttige diertjes... mijn man en ik schreven ons in voor een cursus imker, die gaat volgend jaar van start.. spannend!
En graag gedaan hoor Frans, ... het is toch anders hoor, zo via Facebook...
Comment
-
-
@Jolien: Kattenkruid noemt men dat ook ja maar dit is een fijnere soort die meer dan een maand later in bloei komt en ik weet niet of de katten ook zo van deze houden
Cursus imker: zeker spannend, zelfs een kolonie vinden gaat niet simpel zijn vrees ik, succes in ieder gevalbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Prachtig vluchtshot Frans! En dan nog recht naar de camera toe. Er zijn er hier ook steeds minder en dat ligt waarschijnlijk aan die Aziatische hoornaars. Want die zie ik hier dagelijks rondvliegen. Als ik een val zet heb ik er wel 20 per dag gemiddeld. En dus blijven de andere bijen, hommels en wespen weg. Een imker hier uit de buurt heeft zijn korven beveiligd met harpen waar stroom opzit. De draden liggen zo een 2cm uit elkaar zodat gewone bijen erdoor kunnen maar de hoornaars geroosterd worden als ze 2 draden aanraken. Wel een serieuze investering.
Comment
An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'
Comment