Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

~Smikkelen en smullen~

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ~Smikkelen en smullen~

Rob,

Wat hebben die insecten soms mooie ogen, waarschijnlijk zien die 360° maar ik vraag mij dikwijls af wat voor beeld die dan zien.
    Ook weer knap in beeld
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Wat hebben die insecten soms mooie ogen, waarschijnlijk zien die 360° maar ik vraag mij dikwijls af wat voor beeld die dan zien.
      Ook weer knap in beeld
      Wij mensen denken dat we alles zien 'zoals het is' met onze zintuigen... maar onze zintuigen leggen ook beperkingen op waar we niet eens bewust van zijn.. Als je je hele leven een oranje bril op hebt denk je dat de wereld oranje is... en als iedereen een oranje bril op heeft dan bevestig je elkaars waarheid... Elk beestje insectje heeft weer een andere bril op... zou idd best 360 graden zijn..

Comment

Magisch mooi...

Comment

Heel knap. Ik vraag me wel af wat die 'glasachtige bolletjes' zijn die aan de poten en het hoofd hangen zijn.

Comment

Thanks allen...

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht
            Heel knap. Ik vraag me wel af wat die 'glasachtige bolletjes' zijn die aan de poten en het hoofd hangen zijn.
            Die kleine bolletjes op het lichaam en de poten van de kever zijn stuifmeelkorrels . Ze blijven aan het insect kleven terwijl het zich voedt of zich verplaatst over de bloem en worden vervolgens meegenomen naar andere bloemen, een cruciaal onderdeel van de bestuiving.

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
              Thanks allen...

Die kleine bolletjes op het lichaam en de poten van de kever zijn stuifmeelkorrels . Ze blijven aan het insect kleven terwijl het zich voedt of zich verplaatst over de bloem en worden vervolgens meegenomen naar andere bloemen, een cruciaal onderdeel van de bestuiving.

Rob,
              Ik had verwacht dat dat meestal geel is.
              Allé, bloemensperma dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwiks19 Bekijk bericht

Ik had verwacht dat dat meestal geel is.
                Allé, bloemensperma dus...
                Ik denk dat er ook wat kleur reflecteert van de bloem in het 'transparante' bolletje.. ik heb ze zelf niet opgepakt om de exacte kleur te bekijken... reflectie van de bloem of echt transparant... op z'n mondje zie ik wel transparante bolletjes

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                X