Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij drinkt water....

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bij drinkt water....

Ik had het geluk dat op 50 meter afstand van mijn macroplek een aantal bijenkorven staan, ook was er een watertje waar ze regelmatig water kwamen drinken.
    Dit is een deel van een waterplant aan de oever waar een laagje water/vocht in stond...

​​​​​​​

Rob,

Knap weeral ! Je moet wel veel geduld hebben en het gedrag van je "modellen" goed kennen om die zo dicht te kunnen benaderen
    ze had misschien grote dorst
    de afstand tussen frontlens en onderwerp is met MPE65 altijd vrij klein hé, +/- 10 cm ? denk ik
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Knap weeral ! Je moet wel veel geduld hebben en het gedrag van je "modellen" goed kennen om die zo dicht te kunnen benaderen
      ze had misschien grote dorst
      de afstand tussen frontlens en onderwerp is met MPE65 altijd vrij klein hé, +/- 10 cm ? denk ik
      Thanks Frans..

De afstand tussen de diffuser/koepeltjes en het insect is constant en nog kleiner dan tot de frontlens, ik zit boven het insect met mijn 2 koepeltjes, het insect heeft dan zo'n kleine (2 a 2.5cm) tot de koepeltjes..
      Ik benader ze voorzichtig en 'vaak' blijven ze gewoon zitten, vaak ook niet... Een beetje het gedrag kennen en waar ze voorkomen helpt ook, alle kleine beetjes helpen... Vlakbij een bijenkorf helpt ook...
      Naast mijn macroplek is een kerkhof waar soms wat schalen met water staan en ze zitten vaak op de rand te drinken, maar dat gaat mij dan te ver om daar te liggen er zijn grenzen..

Rob,

Comment

Wat moeten we blijven schrijven. Altijd zo mooi, scherp en correcte compo

Groetjes,
        Patric

http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Weer een super beeld. Canon krijgt hier veel gratis publiciteit voor de MP-E65

Comment

De dag dat het forum definitief sluit zullen heel wat insecten zonder werk vallen ?
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Heel knap weeral en bedankt voor de extra info.

Comment

Wauw, weer schitterend zoals gewoonlijk.

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                X