Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stinkende gouwe

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stinkende gouwe

Eigenlijk is dat een onkruid dat jaarlijks naast mijn composthoop een plekje komt opeisen, momenteel zijn ze door de hitte van de voorbije periode haast helemaal uitgedroogd.

Ook Close-up met tele, 400 mm op MFT wat dan overeenkomt met een beeldhoek als van een 800 mm op Fullframe ...

bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Je hebt dit stukje 'onkruid' op een prachtige manier in het licht gezet, Frans.... zeker een mooi eerbetoon aan de soort..

Rob,

Comment

Zeer mooie lichtinval knappe dieptewerking.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
        Je hebt dit stukje 'onkruid' op een prachtige manier in het licht gezet, Frans.... zeker een mooi eerbetoon aan de soort..

Rob,
        Dit denk ik ook over

Groetjes,
        Patric

http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Zalige foto met prachtig lichtspel tegen die donkere achtergrond.
          Toppertje met mooie details

Comment

Mooi tegenlicht
            grt
            Gerrit

Comment

De term "onkruid" is toch iets wat door de mens is uitgevonden he
              Staat er mooi op in dat harde licht
              mijn website : klik

Comment

Heel mooi zo in tegenlicht. Zou waarschijnlijk nog mooier zijn had je enkel de bloem genomen.

Comment

Bijzonder mooi qua licht/sfeer, Frans.
                  ik volg Chris wel, misschien nog ietwat meer ‘inzoomen’ (wat blad wegcroppen links) op de bloem? Al kan ik me voorstellen dat niet iedereen van dat gedacht is.

Comment

Inderdaad Peter, onkruid bestaat eigenlijk niet ...Even googelen bracht het volgende aan het licht :
                    stinkende gouwe wordt al vele eeuwen lang gebruikt voor medicinale doeleinden, zowel in Europa als in Azië, o.m. tegen geelzucht, om de galproductie te verbeteren, tegen darmkwalen, als pijnstiller, om oogproblemen te behandelen en vooral om wratten te doen verdwijnen. ... misschien moet ik het gaan kweken
                    @Chris: ik heb een paar meer detaillistische opnames maar ik was er niet echt tevreden over ... beetje fout scherpgesteld en stacken ga ik niet doen omdat ik vind dat de dieptewerking dan verdwijnt en daar hou ik niet zo van
                    #jolien: ik maakte een crop zoals jij voorstelt, ik kon niet kiezen en dan heb ik dit beeld toch de voorkeur gegeven ... maar het werkt inderdaad ook wel

@allen: bedankt voor de fijne reacties

bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Bloemeke wel mooi in de kijker gezet, vooral met dat licht
                      GROETJES ROSIE
                      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Onkruid, een plantje dat groeit op een plek waar de mens het niet wil
                        Stinkende gouwe presenteert zich de laatste jaren ook hier spontaan in de tuin (waar hij welkom is).
                        Deze heb je zeer mooi vastgelegd met een knappe lichtval en die donkere achtergrond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                          Inderdaad Peter, onkruid bestaat eigenlijk niet ..
                          Klopt idd, het woord onkruid is niets anders dan een menselijk label...

Rob,

Comment

Ik vind het een heerlijk kruid, dat lege plekken ovult in de tuin; Zeker als je wratten hebt een zegen.

Mooi in beeld gebracht!
                            Geyst

Comment

Working...
                            X