Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik vind het toch nog te leuk om mijn archief door te snuffelen..☺

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik vind het toch nog te leuk om mijn archief door te snuffelen..☺

Nu ik, sinds een paar weken een nieuwe pc heb vind ik het toch best leuk om de oude foto's wat op te frissen, dus ik ga toch nog even door.. ook nieuwe software zoals Photoshop elements 2024 helpt daarbij..

Dit is een detailopname van een lhb, het ging mij hier niet per se om het totaalbeeld en compositie maar gewoon de details op zichzelf... het was een klein beetje nat weer dus wellicht zijn die groene dingetjes plantresten o.i.d. die zijn blijven plakken?

Rob,

ps en ik kan jullie natuurlijk niet missen

Comment

Mooie detailopname.

Comment

Enig idee wat die 4 lichtgroene sprietjes zijn zoals duidelijk te zien is op de linker zijd van het kopgedeelte ( maar blijkbaar ook verspreid op de rest van het lichaam)

Wel, de beelden laten je toe om door je archief te dwalen en zodoende ook door je herinneringen. Tegelijk laat het aan de geïnteresseerden toe om vol bewondering de insectenwereld te ontdekken. Wie dit niet wil, kan gewoon verder scrollen. Dus: geen verliezers.
        Enige opmerking: ik vraag me af (retorische vraag) hoe je zoveel tijd hebt kunnen besteden aan die toch wel enorme verzameling.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          Enig idee wat die 4 lichtgroene sprietjes zijn zoals duidelijk te zien is op de linker zijd van het kopgedeelte ( maar blijkbaar ook verspreid op de rest van het lichaam)

Wel, de beelden laten je toe om door je archief te dwalen en zodoende ook door je herinneringen. Tegelijk laat het aan de geïnteresseerden toe om vol bewondering de insectenwereld te ontdekken. Wie dit niet wil, kan gewoon verder scrollen. Dus: geen verliezers.
          Enige opmerking: ik vraag me af (retorische vraag) hoe je zoveel tijd hebt kunnen besteden aan die toch wel enorme verzameling.
          Nee, Cor, ik weet niet wat die groene dingen zijn? Mogelijk, zoals ik in mijn beginpost heb vermeld stukjes plantenresten die door het natte weer zijn blijven plakken, maar ik heb dat zelf niet eerder gezien, ik weet het dus niet?

ik ben al vanaf 2006 bezig, dus ik heb een heel archief en bovendien vlakbij mijn woning waren 2 prachtige macroplekken waar ik op de fiets naartoe kon, ik bleef meestal maar een half uurtje... Maar dan had ik vaak al een aantal mooie beelden..

Nu zou dat mij echt niet meer lukken, 1 plek is helemaal weg, (is een fietspad geworden) en de andere plek is een beetje een dorre boel geworden, het aantal insecten op die plek is wel met 99% afgenomen.... Ik zie zelf een enorme afname van het aantal insecten.. En de andere plekken dichtbij huis (los van de 2 macroplekken) zijn nu nieuwbouwwijken geworden..

Rob,
          Last edited by natuurfreak; 19 juli 2025, 15:52.

Comment

Heel mooi gedetailleerd smoeltje en een mooi scherpteverloop, wat voor diepte in het beeld zorgt,

Spijtig dat je "jachtgebied" door de "vooruitgang" is ingenomen.

Comment

Da staat er mooi op

Groetjes,
              Patric

http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

En dat knappe LH-beestje snuffelt mee !
                Ik ben hier ook zowat al mijn jachtgebieden kwijt en bovendien ben ik de laatste maanden niet meer zo goed te been ...
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  En dat knappe LH-beestje snuffelt mee !
                  Ik ben hier ook zowat al mijn jachtgebieden kwijt en bovendien ben ik de laatste maanden niet meer zo goed te been ...
                  Thanks Frans, en als de jachtgebieden verdwijnen en daarnaast ook nog de drang om foto's te maken afneemt, is dat niet de beste combinatie voor nieuw werk
                  Ik hoop voor je dat er toch nog positieve progressie komt m.b.t je been en dat we nog wat mooie foto's van je mogen aanschouwen....

Rob,

Comment

Working...
                  X