Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Weer een heel mooi beeld, zoals we van jou gewend zijn. Ik vind de originele versie beter, persoonlijk.
Maar ik ben het wel gedeeltelijk eens ivm het groen; maar er ligt volgens mij een groenzweem over gans je foto.
Ik heb even de vrijheid genomen om zelf eens aan het groene en ook aan het blauwe schuivertje te trekken om eens te laten zien wat ik bedoel,
maar laat het aub weten als je dit niet fijn vindt, dan doe ik deze foto weer weg!
Nee nee, foto zeker niet wegdoen Jolleke. Alle hulp en raadgevingen zijn uiterst welkom. Ik ben altijd bereid om bij te leren.
Ik zal het eens proberen maar ik denk dat het moeilijker zal zijn dan dat het er uit ziet. Die groene schijn komt van de groene omgeving waarin dat beestje zich bevindt.
Ik zou eerst het beestje moeten kunnen apart selecteren en dan die groene schijn wat verminderen.
Bedankt voor de tip alvast.
Knap tafereel.
En wat dat groen betreft, ik ben niet kleurenblind, maar heb ooit de diagnose "groenzwak" gekregen waardoor ik aan deze discussie niet kan deelnemen . . .
Super knappe plaat , wat ik niet goed begrijp, dat je hier een stack van 135 foto's hebt genomen, daar ik veronderstel toch dat die beestjes constant in beweging waren.
In elk geval chapeau !!!
Canon EOS R10 + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L
wat ik niet goed begrijp, dat je hier een stack van 135 foto's hebt genomen, daar ik veronderstel toch dat die beestjes constant in beweging waren.
Ik heb het eens nagekeken. De foto's die ik nodig had uit de hele stack begon om 9u48 en 9 seconden en duurde tot 9u48 en 33 seconden. Dat is dus in totaal een stack van 24 seconden.
Was dus een hele klus om die stack te retoucheren. Een paar plekjes zijn niet zo goed gelukt. Kijk maar eens naar dat pootje van het beestje dat hij aan het leegzuigen is.
Een camera waarmee je een stack kunt maken in een kortere tijd zou wel gekomen zijn. Die bestaan eigenlijk al maar die zijn peperduur. Kijk maar naar de Sony alpha 9 mark iii.
Die kan 120 foto's nemen in 1 seconde met zijn global shutter. Maar die kost ongeveer 7000€ en dan heb ik nog geen lens. Zal dus wachten zijn op een Canon camera met global shutter.
Er is sprake dat er in het najaar zo'n camera zou uitkomen. De Canon R7 mark iii, maar nog niets is zeker.
Intussen weet ik al waar ik de mist ben in gegaan. Ik ben vergeten om mijn witbalans aan te passen. Dus het hele proces moet opnieuw.
Comment