Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frozen Queen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Frozen Queen

Als een imker een Aziatische hoornaar-koningin kan vangen, dan gaat die voor minstens 24 uur in de diepvriezer. Dit is een diervriendelijke manier om het beestje naar de hoornaarshemel te sturen.
    Ik heb er zo eentje als model mogen gebruiken.

Stack van 72 foto's
    Enkel macro lens

Stack van 70 foto's
    Macro lens met 97mm tussenringen
    2,4 x vergroting

up

Bedankt om te komen kijken,
    Luc​​​​​​​
    Last edited by LucFT; 12 juli 2025, 10:12.

Ik snap dat deze invasieve exoot, (de Aziatische hoornaar) voor jou als imker een ernstig gevaar is voor je bijenvolken.

#1 het lijkt hier of de witbalans iets te warm staat, maar verder oogt het een goede foto, hoewel ik geen stack ervaring heb dus ik kijk gewoon naar wat ik globaal kan zien..

#2 knappe details.

Rob,

Comment

Bedankt voor je constructieve reactie, Rob. Ik ben zelf geen imker, maar mijn oudste dochter en schoonzoon hebben enkele bijenkasten staan.
      Hier zie je mijn kleindochter die haar spreekbeurt over bijtjes in de praktijk voorbereidt: https://forum.belgiumdigital.com/for...5-jong-geleerd

Ik heb een up geplaatst met aangepaste witbalans. Ik heb een zwak voor wat "warmere" beelden en soms gaat dat schuivertje wat te ver . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
        Bedankt voor je constructieve reactie, Rob. Ik ben zelf geen imker, maar mijn oudste dochter en schoonzoon hebben enkele bijenkasten staan.
        Hier zie je mijn kleindochter die haar spreekbeurt over bijtjes in de praktijk voorbereidt: https://forum.belgiumdigital.com/for...5-jong-geleerd

Ik heb een up geplaatst met aangepaste witbalans. Ik heb een zwak voor wat "warmere" beelden en soms gaat dat schuivertje wat te ver . . .
        Prachtige foto van je kleindochter, Luc, mooi hoe de jeugd bezig is met de natuur en dit vertelt in de klas aan andere kinderen. Vroeger werkte ik veel bij de boer en was met mijn vrienden vaak in de natuur/bossen te vinden.. Ik denk dat als je nu tegenwoordig aan een kind vraagt waar komt de melk, kaas of honing vandaan, dan zeggen ze uit de supermarkt.. Ik overdrijf een beetje maar ik zeg niks geks..

Bijen zijn ongelooflijk belangrijk voor zowel de natuur als voor de mens. De bestuiving veroorzaakt door de bijen is belangrijk voor voedsel en biodiversiteit. Heel goed dat je dochter/schoonzoon/kleindochter hiermee bezig is..

Je up zie er idd beter uit...

Rob,

Comment

Working...
        X