Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met de "fluwelen" lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Met de "fluwelen" lens

Niet iedereen is er fan van,
    maar af en toe mag het eens
    bewust wat zachter.
    Dus de Lensbaby Velvet
    nog eens uit
    de kast gehaald
    en het diafragma op
    2.8 gezet

(De exif geeft 70mm 3.5 aan. De lens heeft geen elektronische contacten en ik had de gegevens in de camera niet juist gezet: 56mm 2.8 moet het zijn)

Hortensia

Rudbeckia / Zonnehoed

Bedankt om even langs te komen,
    Luc

Technisch perfect, maar je moet er van houden. Ik ben geen fan, zie liever meer scherpte.
    Fijn dat je je experimenten deelt!

Comment

Kan ik wel smaken, vooral de eerste. Alleen jammer dat de achtergrond niet volledig groen is anders was ie volgens mij perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Technisch perfect, maar je moet er van houden. Ik ben geen fan, zie liever meer scherpte.
        Fijn dat je je experimenten deelt!
        Ik volg hier. Ik hou wel van een kleine DoF (dat zullen de meesten hier wel weten) , maar ben minder fan van dat Lensbaby effect…

Comment

Eens iets anders, mag wel eens

Groetjes,
          Patric

http://www.photo-patricske.be
          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

Comment

Ik denk dat er veel potentie en creativiteit in deze lens zit, leuk experiment!

Mijn persoonlijke indruk:

#1 Een mooi.
            Hier had ik de focus/scherpte meer in het midden van het bloemetje gelegd zodat daar nog iets meer aan scherpte was geweest, die roze bloemetjes mogen dan zoals nu onscherp zijn en idd een mooie egale achtergrond had nog mooier geweest.

#2 Een hele mooie
            Hier ligt de focus/scherpte mooi op het midden, de gele bloemetjes onscherp met een egale BG, kortom heel geslaagd en mooi..

Rob,

Comment

Ik volg Rob hier helemaal !
              Het is een prettige lens maar niet voor alledaags gebruik (vind ik voor mezelf hé)
              De Rudbeckia vind ik zeer geslaagd in ieder geval !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Ik vind het top dat mensen experimenteren, doe ik zelf ook veel. Maar, niet met elk experiment ben ik tevreden. Deze foto's zijn ook mijn ding niet maar alle respect voor je experiment.

Comment

De tweede kan mij wel bekoren. Ook heel mooi van kleur en belichting.
                  Mvg Philip

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                    Kan ik wel smaken, vooral de eerste. Alleen jammer dat de achtergrond niet volledig groen is anders was ie volgens mij perfect.
                    dacht er zo ook over
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Working...
                    X