Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Heel mooie foto maar hier was meer scherptediepte zeer welkom geweest zodat zijn armen ook scherp zouden zijn. Toch een prachtplaat.
Thanks Chris,
Ik zat hier al op F13 met ruim 3x vergroting.. Als ik foto's maak dan bewegen de beestjes constant meestal ga ik liggen als ik een beestje zie maar meestal als het (bijv. om een hommel o.i.d. gaat) dan ga je 9 van de 10 keer voor niks liggen want dan vliegen ze weg.. Maar als ze dan blijven zitten dan probeer ik dichtbij te komen maar ook als ik heel dichtbij ben vliegen ze ook 9 van de 10 keer weg, en als je dan de mazzel heb dat ze blijven zitten zijn ze constant aan het draaien en op en neer gaan met hun hoofdjes en ook dan lukt het vaak niet dat ze de goede positie innemen en als ze dan de goede positie innemen is dat vaak maar een fractie van een seconden.. Ik had hier F13 zelfs als zou ik naar F16 gaan zou dat niet eens 1/10 van een millimeter qua scherptediepte opleveren alleen veel meer flitskracht qua batterijen en dat heeft weinig zin.. Dit is niet het type fotografie dat jij doet waarbij je 150 foto's maakt van een standbeeld.. Ik heb amper de tijd en de mogelijkheid om 1 foto te maken als zo'n beestje in volle actie is... En bovendien vind ik het koppie en het mondje het meest prominente deel van de foto de rest speelt geen hoofdrol qua scherpte wat mij betreft..
Misschien is het ook wel leuke info voor de rest, dit soort foto's krijg je niet in de schoot geworpen..
Comment