Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een voorzichtige poging...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een voorzichtige poging...

Aardhommel

Verre van perfect, maar kijk...
    ik ben nog mijn weg aan het zoeken in het stacken (vooral bij insecten)
    en oefening baart kunst zeggen ze dan...?
    Er zitten nog heel wat schoonheidsfoutjes in, maar wil mijn leerproces toch met jullie delen.
    Dit is een aardhommeltje, weliswaar een niet-levend exemplaar.
    Stack van 100 foto's.

Dat is zeker en vast al indrukwekkend.
    Als je met een bracket van 100 foto's werkt ga ik er van uit dat je een camera hebt die op basis van jouw instellingen een aantal foto's maakt en zelf vanaf de beginpositie stapsgewijs het scherpstelvlak verplaatst tot hij het gevraagde aantal beelden bereikt, of vroeger als de lenst op oneindig komt. Als je dat manueel met een macroral of door aan de scherpstelring te draaien moet doen is dat niet echt doenbaar. Een alternatief is een automatische .macrorail, maar die dingen zijn nogal prijzig.
    Ook handig als je al eens een dood insect vindt, die blijven mooi stil zitten en als je ze op een speldje prikt, dan kan je dat achteraf softwarematig verwijderen.
    Blijven oefenen!
    Last edited by LucFT; 26 juni 2025, 06:01.

Comment

Durf mij hier echt niet over uitspreken, omdat ik er zelf niets van ken
      maar vind de kleuren mooi en de haartjes als een teddy beertje
      GROETJES ROSIE
      Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
      panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Toch al wel een geslaagde poging
        Zie ook flickr

Comment

Al een redelijk mooie eerste poging. Volgende keer proberen het beestje eerst wat op te kuisen. Daar bestaan vele filmpjes van op Youtube. En ook proberen om een meer contrasterende achtergrond te gebruiken zodat de haartjes wat beter uitkomen. Ofwel een andere belichting gebruiken, want nu is het geel op geel.

Comment

Working...
          X